České studio Bohemia Interactive dnes představilo novou hru s názvem Silica. Jedná se kombinaci akce z pohledu první/třetí osoby a real-time strategie, která vás vezme do roku 2351 na vzdálenou planetu Baltarus. Ta pod svým povrchem skrývá jedinečný prvek Balterium, který by celou civilizaci dokázal pohánět na generace dopředu.
Jak ale ukazuje výše přiložená ukázka, tak se poklidný sběr suroviny brzy promění v nelítostný boj s hmyzími obyvateli této písečné planety. Vývojáři lákají na trojici herních režimů a tři různé frakce, které se proti sobě utkají o nadvládu nad Baltarusem. Hrát budete moci sami proti umělé inteligenci nebo ve skupině až dvanácti hráčů v režimu strategie. Ještě větší bitvy nabídne režim arén určený pro 32 hráčů.
Silica je součástí již nějakou dobu fungujícího programu Bohemia Incubator, ve kterém studio pomáhá nezávislým tvůrcům s jejich vlastními projekty. V uplynulých letech díky tomuto programu vznikla řada komunitních rozšíření do Army 3.
Nově představená rozšířená podoba tohoto herního inkubátoru se bude dle slov Marka Španěla zaměřovat i na samostatné herní projekty a značky. Prvním takovým příkladem je právě Silica, za kterou stojí bývalý zaměstnanec studia Martin Melichárek.
Silica by měla brzy vyjít v programu předběžného přístupu na Steamu, kde si hru již nyní můžete přidat do seznamu přání. Přesné datum vydání ani cenu zatím neznáme.
Názov ma trošku zmiatol, myslel som si, že pôjde o niečo dosť odlišné, ale nevadí.
Slušná angličtina
Zanrove nic prelomovyho, tyhle principy se vyuzivaly pred 25-30 lety, ale fungovaly vyborne!
Takze uvidime.
Pamatujete ještě na Alpha Prime? Česká střílečka od Black Element Software, která měla na svou dobu vyspělý engine Enforce od Filipa Doksanského. BES pak sice bylo koupeno Bohemkou, ale Filip by tam měl pořád pracovat, a to na interním Enfusion enginu. Tak proč tady sakra používají Unity?
Pamatuju dobře, mám krabicovku, super hra. Holt ta údržba vlastního inhouse enginu není žádná prdel, Hangar 13 taky místo svého enginu, který je xtou iterací původního enginu od Illusion Softworks přejde na Unreal engine, málokterý studio jede dneska na vlastní technologii. Bohužel enginy jsou dneska šíleně náročná věc na vývoj a údržbu, protože enginy v 90kách a enginy moderní jsou nebe a dudy a trvá měsíce až roky, než se z toho udělá něco funkčního, co podporuje všechny moderní technologie. Čest těm výjimkám, které u vlastních enginů zůstali (mrk mrk Remedy, Rockstar, Naughty Dog atd)
Protože najít programátory, designéry a grafiky, kteří mají zkušenost s Unity nebo Unrealem, je snadnější a levnější. Nebo jinak: V Bohemce mají problém najít lidi, kteří nesedí v jejich kanclech a chtěli by Enfusion používat.
Alpha prime nijak prelomova nebyla (viz i recenze). Pak delali na Carrier Commandu a ten jejich „engine“ je bohuzel ve stejnym stavu jako byl zabavnej jejich Carrier command… Unity pouzivaji proto, pac to s Unrealem neumi a jen ho interne hejti. Tak si jedou furt to svoje s pocitem velke pychy a v mylnem domeni, jak nejsou uzasni (viz kvalita a jejich pristuo nejen k Reforgeru).
Když všechno dobře dopadne tak by se z toho mohla vyklubal super stylovka.
Už několik let tu máme nedostatek nových značek co trochu zpestrej nabídku 45 call of duty a 112 assassins creed takže snad to dopadne co nejlépe.
Pokud to pojede líp než Arma, tak klidně. Vypadá to zajímavě ale bojím se toho enginu aby to zase nemělo problém s vytížení procesoru, jak je u jejich her celkem běžná záležitost.
Tohle jede na Unity
Pane bože, pokud to jede na Unity tak potěš koště, nechápu proč na tak složitou věc nenasadili radši Unreal engine. Unity sice udělalo pokrok ale pořád je to hrozně neohrabaný engine.
Protože to nejspíš dělají nějací mladí tvůrci odkojení Javou, C# a Pythonem (viz. Bohemia Incubator). A Unity má navíc tu skvělou vlastnost, že dává tvůrci pocit, že rychle udělá hru.
A věci, které z toho lezou nejsou nic s čím by si 4+GHz CPU s 12 jádry, 128GB RAM a solidní GPU (3080+ apod) neporadilo. Takže spokojenost na všech frontách!
P.S.: Hraje někdo Ylands?
Taková kombinace Avataru, Duny a Starship Troopers – vzdálená budoucnost, objev nové písečné planety, objev zázračného elementu, který spasí svět na několik generací. Vypadá to zajímavě, pokud to bude mít kvalitní příběh a zábavnou kampaň, určitě vyzkouším. Tohle je snad první hra od BIS po OFP co mě trochu zajímá.
Carrier Command? Jsi to ty?
Enginem bohužel ne.