Společně s koncem konzolové exkluzivity pro PlayStation a updatem přidávajícím příběhové mise, schopnosti nebo speciální rogue-lite mód dorazila do Ghostwire: Tokyo od japonského týmu Tango Gameworks také kontroverzní protipirátská ochrana Denuvo. Ta může mít podle některých na svědomí technické potíže her.
Přidání protipirátské ochrany do rok staré hry odhalil magazín Dark Side of Gaming. Pro ověření měnili redaktoři počet jader, které jejich procesor od AMD využíval. Po pěti změnách se hra zablokovala s chybovou hláškou o nemožnosti licencování na dalších zařízeních.
Denuvo je podezřelé ze snižování výkonu některých her na PC. Obětí se měl stát například Resident Evil Village, jehož pirátská verze měla běžet lépe než legální. Denuvo ze hry vývojáři odstranili před několika dny.
Bethesda, respektive Microsoft a ZeniMax, každopádně počítají s Denuvem i pro některé ze svých budoucích her. Přinejmenším víme, že by se protipirátská ochrana měla objevit v blížícím se Redfallu. Zda ji bude obsahovat další velký letošní titul – Starfield – jsme se zatím nedozvěděli.
Zajímalo mě to, ale kvůli tomuhle hru rozhodně koupí nepodpořím. Bohužel.
To je choré. Čo im to MS zaplatilo keď je to už aj na Xboxe
Presne naopak.
Muzes pouzit kondom po soulozi s jinou zenouXDUvedomis si ze jsi strilel ostryma a obranis seXD
Ta ochrana by měla být u každé hry, alespoň by se vymytili piráti
Presne tak, a kazdy platici zakaznik dostane k tomu nasrano na hlavo.
Sorry, ale tobě ten trolling vážně nejde
„Denuvo je podezřelé ze snižování výkonu některých her na PC.“
Mensi oprava: Denuvo je jeden z hlavnich viniku proc hry na PC jedou spatne. Staci se podivat na ruzne videa kde se to porovnava. Nejvetsi problem je v 1% lows. Take nacitani je opozdene s Denuvem.
Tohle není pravda. Snad jediný kde se prokázalo nějaký měřitelný snížení framerate bylo DMC5, a tam je framerate ve stovkách, takže to taky nemělo žádnej efekt.
Já odehrál už snad kolem stovky Denuvo her a problémy…nula. Takže jakkoliv bych principiálně preferoval DRM-free, tak je pro mě Denuvo furt stokrát menší slo než starý špatný časy Securomů a Starforců.
Mimochodem, ten problém RE Village o kterém se píše v tomhle článku nebyl způsoben Denuvem, ale extra vlastní ochranou kterou tam Capcom narval. Mám dojem že DF to řešili.
No to není jen Village ale třeba FarCry6 má o 30FPS více cracknuté. Stejně tak Hogwarts Legacy. Nedávno na tohle téma youtuber YongYea udělal video a má tam více podkladů i když tam se zaměřil na Capcom.
Paul: Overlord Gaming je mezi tema co to porovnavali. Muzes se podivat na jejich videa. Neni to jen DMC5. Snad vsechny hry, ktere meli denuvo a nasledne to bylo zruseno maji stejny problem – Denuvo zhorsuje 1% lows, average FPS, minimum FPS, loading time.
Shlédl jsem to a pokud ten youtuber nekecá tak ti dávám za pravdu. Sice je ten rozdíl často pár fps, ale ty loadingy jsou otravně delší.
wtf jakej má smysl přidat Denuvo do rok staré hry? pochopím to při vydání ale teď po roce?
Jako, tady to opravdu postrádá logiku.
Kdo prostě chtěl, ten si to už stáhnul. Hra byla nedávno přidaná do Gamepassu, který se dá koupit za hubičku a to vše jim asi stálo za to si to Denuvo zaplatit. To je jako použít kondom po souloži. 
Tak přidali ho s tím novým obsahem, kdo chce nový obsah tak at si koupí. Což je taky dobrá blbost.