Společnost Remedy zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2023 a s ním už tradičně také komentář k aktuálním projektům, kterých finské studio nemá vůbec málo. Tím nejbližším je samozřejmě Alan Wake 2, jenž byl oznámen na akci The Game Awards v roce 2021, ale od té doby jsme o projektu právě kromě finančních zpráv příliš neslyšeli. Remedy nicméně soustavně ujišťovalo, že hra vyjde letos, a tak tomu je i nyní. Dozvěděli jsme se, že je hra ve finální fázi plné produkce a momentálně na ní pracuje maximální počet zaměstnanců. Ti se budou postupně přesouvat k jiným projektům s tím, jak se bude blížit vydání. Doufejme tedy, že na ukázku gameplay, který jsme stále neměli možnost vidět, už nebudeme muset čekat dlouho.
„Alan Wake 2 je na cestě stát se skvělou hrou a všichni v Remedy jsou z ní nadšení,“ řekl ke hře šéf společnosti Tero Virtala. „Přestože ještě zbývá nějaká práce, jsem ohromen její kvalitou a rychlostí vývoje.“
Dalším projektem je Control 2, ten se v lednu přesunul do fáze proof-of-concept, přičemž vývoj se soustředil na budování světa, herní mechaniky a cíle vizuální stránky. Kooperativní titul ze světa Controlu s kódovým označením Condor je také ve fázi ověření konceptu.
To samé můžeme říct o free-to-play kooperativní PvE střílečce s označením Vanguard, která už se v této fázi ale nachází nějakou dobu. Během posledních měsíců došlo k posílení týmu, včetně vedení. Vývojáři se zaměřili především na jádro hratelnosti a celkový game design.
Posledním projektem jsou pak remaky prvních dvou dílů série Max Payne. I tady během prvního kvartálu došlo k posunu do fáze proof-of-concept, práce jde údajně dobře a vývojářský tým se bude postupně rozšiřovat.
Šíleně se těším, ale ten Epic mě opravdu štve. Mám sto chutí vývojářům poslat 60 euro na účet a hru si stáhnout z netu.
Naprosto Ti rozumím, ale ono je to dvousečné, Epic financuje vývoj hry a díky tomu mohli v Remedy najmout další lidi, otevřít studio ve Stockholmu a pracovat na více hrách současně. Rozhodně to je pro mě lepší varianta než jako dříve čekat několik let na jedinou hru. Stačí si vzpomenout jak se protahoval vývoj prvního Maxe, Alan Wake byl ze začátku XBox exkluzivní a Control se pekl v troubě také víc než by bylo milé. Takhle se můžeme kromě Alana 2 těšit na druhý Control a hlavně díky R* na předělávky prvních dvou dílů Maxe Paynea. Což by za dřívějších podmínek nebylo myslitelné.
Já mám zas chuť poděkovat Epicu, že to zafinancoval. Podle toho co jsem četl, tak právě díky tomu se do AW2 vůbec pustili…
Chtělo by to více informací nějaký gameplay a datům vydání
Remedy mají talent na vynikající hry. Dokáží vystavět perfektní světy, do nich zasadí zajímavé charaktery a okoření to dobře podaným příběhem. K tomu všemu hratelnost všech jejich her je neuvěřitelně pohlcující. A hereckými výkony to jen ošperkují. Namátkou James McCaffrey je už herní legenda, všichni jsme znali prvně jeho hlas, který propůjčil Samu „Max“ Lakeovi, Courtney Hope po menší vedlejší roli v Quantum Brake excelovala v Control a Shawn Ashmore s Aidan Gillenem táhli ten neskutečně podceňovaný, ale pro mě parádní Quantum Brake. Grafiku měly jejich hry na vysoké úrovní, i ten Max z roku 2001 je dnes příjemně koukatelný. A nesmím zapomenout na hudební složku všech jejich her. Namátkou si vzpomenu na Apocalypticu, Poets of The Fall a naprosto dokonalé Sankarin Tango. A všechny jejich hry si rád dávám opakovaně. Takového Max Paynea jsem dohrál nespočetněkrát a po každé mě bavil tak, jako když jsem ho hrál poprvé. Alan Wake má neuvěřitelnou atmosféru. Control zase parádní hratelnost. Prostě Remedy a jejich hry mě baví snad nejvíc z celé branže a na každý jejich další kousek se těším s naprostým nadšením.
Prostě perfektní úroveň na vysokém potenciálu s lidma