Plán Intelu na nové procesory
YouTube kanál Moore’s Law is Dead přinesl nové informace ohledně procesorů od společnosti Intel na následující generace procesorů. Stejně jako ostatní insideři tvrdí, že letos, konkrétně ve třetím kvartálu, dorazí refresh Raptor Laku, jenž má být označen jako 14. generace. Očekávat máme především nárůst frekvence, u nejvyššího modelu údajně boost alespoň na 6,2 GHz na jedno jádro, potenciálně i víc. Důležitou novinkou bude Digital Linear Voltage Regulator (DLVR), který by měl zajistit snížení spotřeby o 10 až 20 %.
Na poli notebooků kromě refreshe Raptor Laku vyjde také Meteor Lake, zcela nová architektura na novém socketu LGA 1851. Nárůst IPC bude údajně poměrně malý, očekávat ale můžeme obrovské snížení spotřeby, konkrétně 30 až 45 %. Na desktopu se prý potenciálně dočkáme ve druhém kvartálu příštího roku v podobě nižších modelů. Na konci roku pak vyjde další velká generace postavená na architektuře Arrow Lake, tam je naopak nárůst IPC opravdu vysoký, údajně přes 20 % u P jader. Stále jsou to ale rok a půl vzdálené produkty, takže se samozřejmě všem může změnit.

Mimochodem před pár dny se objevil také záznam procesoru, jenž by mohl předznamenat změnu v označení procesorů od Intelu. Místo způsobu „i“ + číslo u něj bylo použito „Ultra“ + číslo. Bernard Fernandes následně potvrdil, že skutečně s vydáním Meteor Laku plánují změnu brandingu, ale zatím nevíme, jestli půjde o globální záležitost, nebo se třeba změna dotkne jenom notebooků.
Yes, we are making brand changes as we’re at an inflection point in our client roadmap in preparation for the upcoming launch of our #MeteorLake processors. We will provide more details regarding these exciting changes in the coming weeks! #Intel
— Bernard Fernandes (@Bernard_P) May 1, 2023
Nvidia chystá novou kompresi textur
Nízká kapacita VRAM, a naopak její velké využití u her je jeden z hlavních problémů nejnovějších PC portů. Nvidia nyní představila technologii, která by mohla vést k určitému řešení, konkrétně jde o Neural Texture Compression (NTC). Podle Nvidie dokáže oproti běžným kompresím nabídnout mnohem vyšší kvalitu při podobné velikosti souboru, případně samozřejmě půjde zachovat podobnou kvalitu, ale výrazně snížit velikost souboru.

Má to ale jednu nevýhodu, a tou je latence, která je oproti algoritmu BCx až dvojnásobná. Zatím navíc nevíme, kdy bude vůbec technologie vydána, natož kdy bychom se mohli dočkat nějaké implementace. Více se máme dozvědět na akci Siggraph 6. srpna.
Komprese textur+DLSS ve hře, kde není DLSS dobře udělanéa ze 4K máme 1080P. Ať radši zlevní ty čipy nenažranci.
Bohatě by stačilo, aby ty hry byly lépe optimalizované. Nepochopím co na hrách dnes jako žere ve 1440P 12GBvram+ a 15-18GB ram.