O zrušeném pokračování Days Gone nepíšeme poprvé. Již v minulosti jsme se od různých zdrojů v čele se samotnými vývojáři dozvěděli, že ve studiu Bend, které stojí za prvním dílem z roku 2019, nějaký čas vznikaly plány na druhý díl. Nakonec se však vedení Sony pod vlivem slabších prodejů a ne úplně nadšených recenzí rozhodlo projekt zrušit ještě dříve, než se jeho reálný vývoj mohl naplno rozběhnout.
Ačkoli se první díl co do prodejů a hodnocení nedokázal vyrovnat předním exkluzivitám PlayStationu v čele se značkami jako God of War nebo Horizon, tak si bezesporu našel řadu fanoušků, kteří před časem dokonce formou petice žádali návrat k vývoji pokračování.
Nic z toho se ale nestalo a samotné studio Bend dostalo na starost jiný dosud neodhalený projekt. Neslavný osud Days Gone 2 při sledování akce PlayStation Showcase připomněl Game Director hry Jeff Ross. Ten prostřednictvím Twitteru prozradil, že kdyby vývoj hry prošel schvalovacím procesem a pokračoval podle původního plánu, tak jsme druhé Days Gone mohli touto dobou už měsíc hrát. Na to konto dále dodal, že kdyby k vývoji přistoupili ve studiu chytře, tak by práce na druhém díle dokončili za čtyři roky.
Toto vyjádření, které na Twitteru vzbudilo značnou pozornost, Ross doplnil několika odpověďmi na dotazy zvídavých hráčů. Odhalil například, že více než 90 vývojářů, kteří pracovalo na prvním dílu, studio posléze opustilo. Část z nich včetně samotného Jeffa Rosse skončilo ve studiu Crystal Dynamics.
Ross také prozradil, že hlavní postavou druhého dílu měl být Boozer – Deaconův parťák z původní hry. Ačkoli se druhého Days Gone zřejmě jen tak nedočkáme, tak se již delší dobu mluví o připravovaném filmu, který by mohl teoreticky z části čerpat ze scénáře zrušeného Days Gone 2.
I get a little bummed out from these #PlayStationShowcase shows because they only remind me we could of had Days Gone 2 out a month ago if we'd have just stuck to our guns.
— Jeff Ross (@JakeRocket) May 25, 2023
Jediná dobrá věc na téhle hře bylo to že když jste sebrali jednu surovinu tak se automaticky sebral i zbytek v blízkém okolí aby se neplýtvalo našim časem. Takže dvojky bych si stejně nevšiml i kdyby už vyšla.
Nerozumím tomu, proč to mělo špatnou prodejnost i hodnocení.. Když si to porovnám třeba s hrami jako Far Cry, nebo Call of Duty, kterým se daří a přitom to je pořád dokola to samé už patnáct let.. Days Gone byla za mě moc pěkná a nedoceněná hra, je to škoda.
Ta hra nesla v den vydani a dloiho po nem takrka hrat. Poridil jsem day one a byla to hruza. Fps kolem 10, bugy vsude, propadavani texturama atd. No a druha vec byl ten hloupe vystaveny pribeh.
Rovněž Day One a hra zcela bez problému. A postavený příběh byl skvěle – ale to je asi subjektivní.
To se bavíš o konzolové verzi nebo PC? Na PC jsem to hrál a běželo to v pohodě. Příběh se mi líbil, za mě rozhodně lepší než zmíněné FarCry 🙂
Konzolová verze byla na launch nehratelná, takže se neprodávala. Nehratelná myslím skutečně nehratelná, nemohl jsi jezdit rychle na motorce, potom jsi propadl mapou, protože se nestíhal dočíst svět, fps rozmezí 10-25, 30 maximálně při pohledu do země atd. PC verze byla v pořádku.
Jo, ale na základní PS4. Na PRO jsem s tou hrou neměl skoro žádné problémy. Hrál jsem to hned D1.
Souhlasím hráno na ps 4 Day 1 a bez problémů, max drobný propad fps ale nic velkého ani hrozného a do týdne to bylo dohrane. A příběh sice trošku slabší ale furt pěkný kolikrát lepší než jiné aaa tituly
Hrál jsem Day one na standardní PS 4 slim a bez problémů, nic nepatřičného jsem nezaznamenal, žádné propady, nic…
jsem to hral po vydani a pohoda. Melo to singl,sice natahovanej, ale jinak v poho. Ale ten pribeh mel milion Bckove vaty v cutscenach. FarCry ma taky vatu, ale jen v hratelne podobe. Ikdyz 6ka uz zacinala trochu smrdet.
btw: hral jsem to na original ps4 (ne pro) asi mesic po vydani a zadnej problem. Meli to docela vypolishovany. Jen meli dost textur, tak to obcas nestihalo streamovat.
Far Cry taky zažívá strmý pád a kritiku, právě kvůli tomu, že je stále tím stejným dokola a novinky, kterými se snaží Ubisoft přilákat nové hráče, vyzní do prázdna, nebo ještě zhoršují dříve klasickou zábavu, kterou se série mohla pyšnit.
Days Gone byla zajímavá hra, ale nebyla ničím revoluční a vedle takového Horizonu zkrátka neměla šanci. Byla fajn, dala se dohrát ale nejvíc budu vzpomínat asi jen na naprosto frustrující a nezábavné honičky s hordami, které fakt nepřispěli k nejlepšímu zážitku z hry.
Já jsem si teda osobně více užil Days Gone než první Horizon. Na pohled designově zajímavé, nápaditý lore a zábavný combat. Ale v půlce hry jsem se prostě začal nudit. Side questy byly nezajímavé a hlavní linka mě pak posílala od jedné strany map k té druhé a ta cesta byla ubijející. Nešlo se tam přesunout, když tam člověk ještě nebyl a mounti mi přišli jen o něco rychlejší než normální běh. Postav si tam pamatuju tak 3-4 a hlavní záporák strašně mdlý.
Velká škoda. Jedna z mála exkluzivit která mě bavila.
Zrovna hraji podruhé. Za mě paradní hra. Proč? Kombinuje otevřený svět s volitelnými a repetetivními aktivitami s velmi dobrým příběhem. To co dříve (kdysi dávno), dělal Ubisoft, než se naprosto vyprdl na příběh a zůstal jen jeho otevřený svět s bezduchým dějem.
Skvělá hudba, dojemný příběh, který je skvěle po částech s retrospektivou vyprávěn, dlouhá hra, která však nezačne nudit právě díky příběhu (viz srovnejte s Valhallou od Ubisoftu, kdy jsem s tím prostě po 40 hodinách seknul, protože jsem se v polovině hry už začal děsně nudit, naprosto absentoval příběh).
Hra kombinuje prostě kvalitní příběh s otevřeností světa. Mix The Last of us (kvalitou příběhu se to nerovná, ale velice dobré) s otevřeností her Far cry (nedávno jsem hrál 5. díl a příšerná nuda)…
Ten příběh byl béčkový a klišovitý až běda, srovnávat jej s Last Of Us vůbec nejde. Připadalo mi, že hra vznikala na základě tabulek z veřejných průzkumů:
Co mají hráči rádi? Zombíky. Tak tam dáme zombíky.
Co mají ještě rádi? Apokalypsu. Mají ji mít…
A co něco cool drsňáckýho? No přece motorkáře a jejich mašiny. Sem s nima!
Nicméně, co se týče hratelnosti, se hra povedla, to musím uznat.
No nevím, jak píši, The Last of Us je mnohem lepší příběh, nicméně Far cry 5 – hele mame pustinu, nikdo tam nesmi, bojime se tam, ha zatknutí se nepovedlo, ted bez a zabij tri sourozence. Jo a mezi tim musis znicit vse okolo. A mise typu “pomoooooc, zli hosani tady na me utoci, mohl bys v ramci par hodin za mnou prijet a pomoct mně?” Hnus, odpornost…
Kdezto proste mise, kde se poprve Deacon setka se Sarah, poodjedou, vrati se, jina parta zmlati Deacon a Sarah mu pomuze, to vse jako flashback pri jine aktivite…. A takoveto flashbacky stale, moment kdyz to uz Deacon vzda, ze je fakt mrtva…… nevim. Má to příběh. Far cry ho nemá (a nové hry od ubisoftu). Netvrdím, že bych v Days gone nenašel žádné klišé, tvrdím, že to má dobrý příběh. Nikol dokonalý příběh jako The last of us.
Skoda tuhle hru jsem si uzil taky me bavila, ty hordy byly uplne coool …
By mě zajímalo, které hře se povedlo vyjít v datu, které se vybralo při začátku vývoje.
Snad vždycky dochází k nějakému posunu, ne? Pokud si samozřejmě hned neřeknete „máme na to 10let“ 😀
Nový Ratchet a dokonce i bez crunche.
DG me bavilo hodne – zvlastni atmoska designu, motorka, obycejnej pribeh, fajn prostredi atd. – skoda…
Škoda, že se nedočkáme. Mně to třeba bavilo víc než první Horizon. Každopádně bych ale raději hrál za Deacona, který mi byl vcelku sympatický.
Myslíš scénu s doktorem v hazmatsuitu ? Do té doby (cestou za paltinovkou) jsem si furt říkal jak ten příběh hezky zakončili a že vlastně dělat pokračování by bylo naprosto zbytečný. Po scéně s dokturkem se to hned změnilo a já chtěl ihned druhý díl. Bohužel smůla. Přitom mě to bavilo víc jak open worldy Ubisoftu
Jo, jo, to je ona. O to víc mě mrzelo, že další pokračování nebude a štvalo by mě to mnohem víc, kdybych ji viděl ještě předtím než se druhý díl zrušil. Jó, kdyby se Ubi snažil, ty jejich hry by taky vypadali jinak. Ono Days Gone a třeba AC nebo FC jsou v jádru podobné hry. Open world, hlavní/vedlejší mise, jen každý z nich má trochu jinou omáčku. Asi největší rozdíl je, že DG byl v plánu jako trilogie, a tak si dali záležet více na uceleném příběhu a postavách. Z nových AC si sotva pamatuju nějaké postavy protože co díl, to jiný svět a ve FC už asi po páté osvobozujeme zemi od utlačovatele…