Už 6. 6. vychází oficiálně jeden z nejočekávanějších titulů tohoto roku Diablo IV z dílen Blizzard Entertainment. Část zahraničních recenzí orientovaná na všechny platformy je však venku už nyní.
Jaké známky si novinka odnáší od zahraničních recenzentů? Odpověď naleznete níže.
PCGamesNa
Diablo 4 ztělesňuje podstatu toho, co dělá Diablo tak skvělým, bere nejlepší prvky svých předchůdců a sešívá je dohromady, aby vytvořilo neustále se měnící a vyvíjející se chiméru, u které se nemůžeme dočkat, až jí budeme hrát další roky.
100 %
GamingTrend
Diablo IV představuje pro sérii obrovský posun směrem k otevřenějšímu světu, který je tak nějak stejně lákavý pro nové hráče jako pro navracející se veterány. Komplexnost se mísí s flexibilitou a vytváří hru, která vás jistě pohltí na stovky, ne-li tisíce hodin. Diablo IV je hra, na kterou jsme čekali, a pro tým Blizzard je to návrat do formy.
100 %
VGC
Požadavek na neustálé připojení k síti je u Diabla 4 na škodu a několik tříd se poněkud pomalu rozjíždí, ale jsme schopni shromáždit jen drobné výtky. Díky tomu se jedná o přední hrou roku a nejlepší hrou Blizzardu od Diabla 3.
100 %
COGconnected
Diablo IV je skutečným nástupcem druhé hry, který vrací sérii k jejím temným, gotickým kořenům s divokým, operním příběhem a odvážnými postavami. Hratelnost je stejně návyková jako kdykoli předtím a rozsáhlá kampaň je jen začátkem obrovského množství obsahu, který můžete zažít. Ačkoli Blizzard stále postrkuje design Diabla směrem k multiplayeru a kooperaci ve stylu MMORPG, o zábavu nemají nouzi ani sóloví hráči, i když některé boses je lepší lovit s přáteli. Díky nadstandardním produkčním hodnotám a přesvědčivým postavám a soubojům je Diablo IV tak dobré, jak jen tento žánr může být.
94 %
Forbes
Moje dojmy jsou na základě toho, co jsem zatím zažil, veskrze pozitivní, od mapy přes hratelnost až po nové systémy, a dokonce i příběh, který jsem nečekal. Zdá se, že to Blizzard opravdu zvládl na jedničku. Jediným důvodem negativního přijetí mohou být technické problémy znemožňující lidem poklidné hraní. Jakmile se to ale rozjede? Ano, myslím, že se vám Diablo 4 bude líbit.
90 %
Push Square
Diablo 4 je skutečným nástupcem starých časů akčních RPG a vyzařuje kvalitu ve svých frenetických soubojích a hlubokém, poutavém vývoji postav. Vypráví komplexní, drsný příběh zasazený do temně krásného světa Sanctuary. A co víc, poskytuje pevný základ pro další roky obsahu Diabla.
90 %
Eurogamer Polsko
Diablo 4 je pro fanoušky série jistě chutnou nabídkou, ale jejich apetit nemusí být zcela ukojen. Opakující se povaha vedlejších aktivit a jejich malé odměny nás směřují k příběhu, který zpočátku také nechává hodně na holičkách. Naštěstí základy pro další vývoj jsou solidní, souboje jsou uspokojivé a velikost světa nabízí spoustu možností, co dělat.
80 %
Destructoid
Pro fanoušky série je Diablo 4 přesvědčivým argumentem, aby se stalo vaší další hlavní hrou. Pro všechny ostatní se nad touto rafinovanou formulí akčního RPG vznáší strašidlo kosmetických mikrotransakcí a prvků živé služby.
80 %
GameSpot
Diablo IV se v tuto chvíli nevyhne srovnání s minulostí série, do níž patří, ale naštěstí je to hra, která byla vytvořena s důrazným vědomím toho, co způsobilo, že každý z dílů byl buď uctíván, nebo zatracován. Představuje odměřený přístup ke kombinaci mnoha prvků z předchozích dílů, které fungovaly v systému, jenž působí jako nový etalon akčních RPG. V kombinaci s novým měřítkem pro vyprávění příběhu v sérii a pevným příběhovým základem pro případná nová dobrodružství je snadné vidět Diablo IV jako něco, co budu ještě dlouho pravidelně kontrolovat.
80 %
VG247
Diablo 4 je dobré, ale mohlo být víc. Jako celek je to zatraceně dobrý příspěvek do série a drtivé většině hráčů poskytne zatraceně dobrou zábavu. Když pomineme chyby a obavy z živé služby, je to dobrý balík (i pro hráče, kteří si více oblíbili staré způsoby). Vývojářský tým si dal záležet, aby z pekla vytáhl ty nejlepší kousky Diabla, které se osmělily a obohatily. Nikdy se však nevrátíte z mrtvých bez jedné nebo dvou ponurých trofejí, které vám připomenou časy na dně, že?
80 %
Fakt?:) pak jsem najivni, protoze ja hltam kazde slovo a hlavne i to cislo ,,,,,, jakmile je 6 hodne vaham ,,,,,, jakmile 5 okamzite ta hraleti do koseXD
Česká herní „žurnalistika“ tak, jak ji Češi milují! Okopírovat texty, prohnat je translátorem, vykašlat se na to, aby si je dotyčný ASPOŇ PŘEČETL a vydat. Pevně doufám, že autor tohohle výblitku nedostal za něco takového ani korunu.
Proc by nedostal? na novinkach taky dostanou zaplaceno a blbci reaguji na dementni clanky:)))))
Ty recenze muze brat vazne jen naivni clovek.
Nechápu, jak můžete mít v každém článku tolik gramatických chyb. Umět český jazyk, by mel být základ každého redaktora. Styďte se…
Ten strojový překlad komentářů z recenzí je strašnej.
Ondřej Zeman couz
Vypadá to hezky, ale Acti-Blizzu nevěřím už ani nos mezi očima.
Vy jste nedostali early early access do diabla?
Activision/Blizzard historicky odmítá dodávat recenzní kódy do našeho regionu před vydáním svých her. Sám jsem byl napnutý, zda se to někomu z českých novinářů povede prostřelit tentokrát, ale nezdá se.
Jinak 11 hodin dlouhá kampaň zní jako fajn zábava na jednu noc
Škoda, nerozumím důvodu proč na nás blizzard celkově kálí. No budeme hrát nastejno tak si vás aspoň pak poslechnu v podcastu jaký z toho máte pocity.
Jenom 11h? To je dost málo. Zvlášť když se výše píše, že vedlejší úkoly nejsou nic extra.
Zdravím, někde psali 11 hodin nebo jsem jenom nepochopil vtípek? Co jsem četl, tak po finálního bosse 32-35 hodin. Diky
Vycházím z informací odtud, přišlo mi to zasvěcené a důvěryhodné:
https://www.youtube.com/watch?v=2Ay_3bp29ds&ab_channel=ForceGaming
Autor tam vysvětluje, že hlavní kampaň odehrál za 11 hodin, přičemž stihl udělat i nějaké ty vedlejší aktivity. Také říká, že by se to určitě dalo proběhnout ještě rychleji. A naopak, pokud místo honby za příběhem budete dělat vedlejší úkoly, může vám ten průchod zabrat třeba sto hodin.
Ve video recenzi Fextralife zminuje, ze mu kampan zabrala kolem 40 hodin. S tim, ze prvni den hral na „kochacku“, ale druhy den se do kampane „obul“ a side questy neresil. Takze tech 11 hodin, pripadne min, mi prijde jako uz speedrun.
To se nevylučuje s tím, co jsem napsal/co říká autor výše…
Autor je hlupák byl jsme u Alfa testu a 11 hodin to opravdu není. První lokaci mate za min 6 hodin a tech lokací tam je 5.
„Autor je hlupák“
Autor se rozborům her věnuje profesionálně už nějakých 13 let a má milion odběratelů. V tom videu je jasně vidět, že měl postavy na úrovni 55 a hrál endgame aktivity.
Osobně jsem první lokaci v betě hrál napoprvé také několik hodin… ale pak s dalšími postavami jsem (její příběhové věci) probíhal třeba za hodinu.
Takže v podstatě potvrzení, že za 11 hodin to normální člověk prostě nedá a je to zavádějící údaj.
Zmiňuje tam, že během těch 11 hodin stihl i vyzkoušet vedlejší aktivity a že kdyby chtěl, proběhl by ten příběh mnohem rychleji.
Nechápu kde je problém – ta hra očividně mý obří porci obsahu nad rámec kampaně, takže kdo chce, snadno si může ty hlavní mise rozložit třeba na 100 hodin, napříč hraním těch nepovinných věcí.
P. S. Teď jsem se dostal také k recenzi Forbesu, kde autor zmiňuje, že mu příběhové mise čtverky zabraly zhruba 15-20 hodin.
No zatím to vypadá víc než dobře a už při vydání to vypadá na hromadu obsahu.
Tak tyhle recenze jsou k ničemu, samozřejmě. Je snad jasné že Diablo je o end gamu a tam se recenzenti ani z daleka nemohli dostat. Další věc je jistota že Blizz namaže med kolem hub a při první sezóně se naplno rozjede jejich business model kde jen největší naivkové věří že se bude soustředit čistě jen na skiny které nijak neovlivní hru
je to jak píšeš.. IGN jen 80hodin.. s endgame půjde 1,5-2 body dolů…