Očekávané sci-fi RPG Starfield od Bethesdy se hráčům v uplynulých dnech předvedlo na celé řadě materiálů. Kromě nového traileru si pozornost zaslouží především 45 minut dlouhé záběry z hraní, které vývojáři doprovodili vlastním komentářem. Vášnivé ohlasy vzbudila také zpráva, že hra na konzolích poběží pouze ve 30fps, což kromě hráčů řešily především technické weby v čele s Digital Foundry.
Dalším tradičně populárním tématem je grafika, na kterou se ve svých videích zaměřili například tvůrci z kanálů Cycu1 a Gaming with Griff Griffin. Ti se rozhodli porovnat aktuální ukázky s materiály, které Bethesda zveřejnila v loňském roce. Autoři videí poukazují na to, že došlo k určitým změnám, které jsou nejvíce patrné na obličejích jednotlivých postav. Minimálně v tomto případě nepůsobí novější verze nejlépe. Je však nutné podotknout, že v některých oblastech mohlo naopak dojít k pozitivním změnám.
Část uživatelů například vyzdvihuje prostředí, nasvícení a zpracování větších měst, které si můžete rovněž prohlédnout v níže přiložených videích. Vzhledem k tradičně poměrně složitému procesu optimalizace nejde však o nic, čeho bychom u jiných her v minulosti nebyli zvyklí. Starfield vychází 6. září na PC (Steam) a Xbox Series X/S. Už v den vydání bude hra k dostání také v předplatném Xbox/PC Game Pass.
Ten žlutý nádech (zaklínač 3) se mi tedy moc nelíbí, verze 2022 měla věrnější barvy a jde to dost vidět ve srovnáním toho velkého města. Co se obličeju týče, tak tam opět je lepší 2022, někdo sice říká, že se až přehnaně lesknou oči, jenomže ten obličej je mnohem živější než ten plastový model ve verzi 2023, která spíš vypadá jak face z roku 2020. Může to být i způsobeno bohužel slabším výkonem konzolí a úpravy z 60 na 30fps. Celkově mi to teda příjde jako downgrade.
Taky bych řekl ze tam je downgread. Ono to první demo neběželo nějak zázračně ty propady FPS tloukly dost do očí.
Nekde lepsi/horsi, ale jako celek uvidime no… f4 me bavila do urcity doby nez sem ji nadobro nechal usnout (2/3 pribehovyho singlu), takze netusim co z toho vyleze (((:
A tohle neutaháne 60 fps .? 🥲Kort když budou všude loadingy joke.
Co znamená slovo „kort“?
To znamená jeho malou slovní zásobu a že knížku otevřel jenom na základce, kterou očividně nedodělal.
No očividně ty se svoji znalosti interpunkce úplně záříš intelektem. 😃
Magnus Kort Nielsen. Dansky cyklista jezdici za Education First
Přesně to sem myslel , díky 🤌
@Humusak: a včetně kniru
No ono jde udělat drobné hry které skoro nic nepočítají protože je všechno statické nebo předrenderované, mají drobný svět, převlečené loading screeny za plazící se pasáže, statický skybox, pár stránek textu pro mocap a další šidítka aby to na oko vypadalo lépe a aby hra občas běžela na 60 FPS které i tak žádná nezvládá bez dropů… no a pak jsou tu obrovské hry jako Starfield které je doslova nemožné je rozjet na 60FPS na konzolích. To si ještě počkáme pár let než velké RPG budou v grafice Unrecord natož na konzolích které nezvládají na 60FPS ani kreslenou grafiku v drobných a statických světech u lineárních her.
Proč jede teda Fallout 4 na 60fps na nejslabším series s?
No všichni tvrdí jak Starfiled má být obrovský. Ale jak je vidět. Bude rozdělen na kousky. Nebudou cele planety k prozkomouvaní, ale vždy jen určité pasáže/ části. Z toho většina AI generovaných, tak ze dokážu představit jak to bude vypadat, krom těch které dělali ručně, i když tohle ručně už taky známe že.Skyrim a jeho ručně děla é dungeony.Pořad hra nepůsobí dojmem ,že by nemohla jet v 60fps.Osobně v tom vidim hlavně problém enginu,kde si už samotný vývojáři stěžovali na jeho zastaralost během vývoje…
Digital Foundry na to udělali dobré video, proč se rozhodli vývojáři pro 30 fps. Ta hra dost tvrdě drtí CPU neustálým propočítáváním. Holt velké RPG s open worldem 🤷♂️ Zase na druhou stranu, raději 4K (protože konzole patří k TV a dnes je standardem mít už 4K TV) a stabilních 30 fps, které spolu s menším Motion Blurem bude vypadat dobře na ty 2m+ než 1080p a 60 FPS, kde na 4K TV už to nebude vypadat tak dobře nebo 60 fps, které se ani neudrží a budou často dropovat. Jako na PC bude framerate odemčen nebo uzamčen na 60/90/120 fps. Tam bych se nebál, že to tak nepojede, ale záleží na HW. Jinak to pojede na i5 8. generace a jinak zas na i5 12. generace 🤷♂️
Ja to video viděl. Podle toho co píšeš by ale nemohlo existovat RDR2 na staré generaci a ono existuje a vsadím že bude mechanicky komplexnejsi než Starfield.Ano Starfield bude mít určitě dialogove volby na kterých doufám bude záležet a bude více RPG, ale to není žrout výkonu. Ja zde vidim hlavní problém enginu než toho že by něco nešlo.
jo ten engine je taky jednou z těch větších příčin proč tomu tak je 👍
Ty obličeje…..rok 2008?
Kdy vyšel Morrowind? Protože základ grafickeho enginu je od té doby stejný…
Tak tak, to říkám pořád proto od Bethesdy už nic tvl, člověk by řekl když je dotuje Majkro tak pojedou už na novym enginu ale nope, určitě proto že ho lidi umí po dekádách dobře modovat a bez modderů by Todík dělal v mekáči.
Novy elder Scrolls pojede taky na tom enginu.
co čekáš od lidí co vydají Fallout 76 XD