Vývojáři ze studia Starbreeze před nedávnem prozradili přesné datum vydání již delší dobu vyvíjené kooperativní akce Payday 3, které bylo stanoveno na září letošního roku. S blížícím se termínem vydáním autoři postupně poodhalují různé funkce a vlastnosti, které hra přinese. Nově jsme se prostřednictvím komunitního ředitele hry Almira Lista dozvěděli, že třetí Payday nebude možné hrát offline.
Listo prozradil, že hra bude vyžadovat permanentní připojení k internetu z důvodu implementace systému cross-play a cross-progression. Tato zpráva se navzdory tomu, že se titul zaměří především na online a hru více hráčů, nesetkala u části hráčů s pochopením. Někteří uživatelé dokonce na Redditu vyzývají k bojkotu a rušení předobjednávek. Je však nepravděpodobné, že by to na rozhodnutí vývojářů něco změnilo.
Payday 3 vychází 21. září na PC (Steam) i konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Pamatuje si někdo ještě hru Blitzkrieg 3 (https://store.steampowered.com/app/235380/Blitzkrieg_3/) ? Ta taky vyžaduje permanentní připojení k internetu i pro Singleplayer. Nejhorší bylo když si chtěl člověk zahrát a hláška: „Probíhá údržba serverů…“
Kdyby pred 15 lety vyzadovala hra permanentni pripojeni k netu, tak bych chapal, ze by to byl pro vetsinu lidi problem, ale v roce 2023 je smesny, ze to jeste nekomu vadi.
Divil by ses kolik lidí má problém s internetem na světě a to nežijí v Africe
O to ale vůbec nejde nebo jenom minimálně. Problém je zaprvé DRM a životnosti hry. Co se s hrou stane za 10 let, až vypnou servery a začně prodělávat, protože jí už nebude hrát dostatek lidí na to, aby se ty servery dál udržovaly?
Půjdete hrát něco jinýho nebo si třeba přečtete knihu. Tím, že si tu hru koupíte tak přistupujete na nějaké podmínky používání. To znamená i možnost, že dřív nebo později tvůrci zabalí krám a přesunou svoje úsilí jiným směrem. Je to úplně normální. Děje se to mnohým hrám. Já nevim kde se tady vzal pocit, že když si koupím digitální produkt tak ho tvůrci musí do zániku světa udržovat při životě. Nemusí a nebudou. Deal with it.
Takto to dnes funguje ale nie je to správne…nedávno v Indian napísali,že 90% hier časom zmizne a nebudú sa dať hrať.Pokiaľ ti to príde Ok tak si predstav,že čo keby takýto nezmysel urobili filmoví producenti.
Film by si si mohol pozrieť len online a keď sa autori rozhodnú,že skončia tak by ho už nikto nikdy nevidel…..mne by vadilo keby sa filmy s werichom alebo Burianom prestali pozerať len preto lebo sa autori rozhodnú,že im to nevyhovuje…
A tak je to aj s hrami…licenciu zaplatíš tak je doživotná a tak máš právo hrať tú hru koľko chceš…autori nemusia udržovať svoj produkt do konca života…ale mali by umožniť tým,ktorí licenciu zaplatili si ju kedykolvek zahrať.
Tohle se klidně může stát. Vychází to z komplikovanosti licencování a přesunu do digitálu. Nehledě na to, že o mnoho filmů už jsme přišli, ale zas naopak proto, že žádnej digitál nebyl a kopie byly fyzicky zničeny.
Jak to mají udělat když už ke konkrétní hře po letech ani nemají práva? Mění se hardware i software… Kupa her nejde bez emulace už ani spustit a velmi často je neznámý/neexistující/sporný vlastník práv. Nemůžete žádnou společnost nutit, aby vynakládala peníze na něco z čeho nemá žádný zisk a nikdo ji tu ztrátu nezaplatí. Donutíte ji ke krachu? Nebo to bude dotovat stát nebo jak si to představujete? Mnoho her a MP hry ze své podstaty prostě končí svůj životní cykl v momentě kdy se společnostem přestanou finančně vyplácet. A tak to taky má být. Herní společnosti nejsou charita, jejich účelem je vytvářet zisk.