Německý herní průmysl hlásí výrazný nárůst počtu herních studií a zaměstnanců. Celkem uvádí naši západní sousedi 908 týmů, což je o 15,5 % víc než loni a jde dokonce 46% nárůst oproti roku 2020. Právě před třemi lety odstartovala německá vláda systém dotací do herního průmyslu.
O 7 % meziročně vzrostl počet zaměstnanců v německém herním průmyslu a celkem v posledním roce zaměstnávala herní studia a další podobná pracoviště v Německu 30 000 lidí.
Dotace z německého fondu pro videohry, který funguje od roku 2020, mohou vývojářům zajistit až polovinu veškerých nákladů na vývoj. V současnosti dává vláda do fondu 70 milionů euro, podle Německé asociace videoherního průmyslu by se částka měla zvednout na 125 milionů.
Čeští vývojáři mezitím na podobné vyčlenění financí stále čekají. Dočkat by se mohli například v rámci dlouho plánovaného rozšíření fondu kinematografie. Rostoucímu odvětví se nedostává lidí. V posledních letech alespoň vznikají vysokoškolské obory, například navazující magisterské studium herního designu na pražské FAMU.
Taková moderní forma šamanismu. Kdysi se věřilo, že když se zatluče na bubínek a zatančí na poli, tak to přinese déšť, půdě sílu a lidem prosperitu. Dneska se vybraná „odvětví“ pokropí penězi, které se lidem před tím na daních seberou (a nebo v horším případě prostě nově vytisknou) a čeká se na výsledek. A výsledek se jistě dostaví. Inflace a neefektivnost hospodářství utěšeně roste.
Copak my jsme Německo? Německo je jedno z největších odbytišť herních titulů na světě, my jsme někde na těch spodnějších řádcích. Kromě toho, kvůli našim mocipánům tu máme spoustu věcí dražších než v Německu a kvalita potravin je také na horší úrovni, takže proč by se měl řešit teď byznys pro malé procento lidí, když jsou na pořadu dne důležitější věci.
Tady je to zase slůje pravičáků. Bez dotací by se nenatočí téměř žádnej film v dnešní době – i Marvelovky jedou na principu pobídek a datových úlev. Dělat kulturu je těžký a je dobře, že stát podporuje její vznik, i když ne vždycky dokáže obstát jako produkt a není pro ní dostatek konzumentů. Dlouhodobě se ukazuje že to funguje všude po světě, tak bysme už se mohli přestat bavit o tom, zda jo nebo ne, ale spíš o tom jak.
Je to nesmysl. Pokud to na sebe nevydělá, má to smůlu. Jedná se o běžnou zábavu. Můžeme se bavit o dokumentech a hrách do škol. Ale to vše bude za pár korun, když se to platilo z cizích peněz.
To by ovšem pro lidstvo byla strašná ztráta, kdyby kvůli pobídkám nevznikaly marvelovky a ty peníze se například investovaly do příšerného zdravotního systému v USA…
Trochu mě fascinuje tohle omlouvání si krádeže jako ok, „protože to dělaj i jinde“.
co je jako krádež? jako daně?
lol
Korelace není kauzalita. Dotace (ve všech oborech) jsou svinstvo. Není jedinej důvod proč by stát měl okrádat lidi a přerozdělovat jejich nakradený peníze ještě víc, než to dosud dělá.
Záleží, jsou i dobrý věci. Ale cpát peníze čistému byznysu, to je na nic. Vývoj her na sebe nevydělá? Tak asi dělám něco špatně, je to obří byznys, kde se může chytit kdokoli. Dotace netřeba a je vidět, jak je Německo špatné. Tak ono to zní dobře sockám, že se budou rozdávat peníze, tak to asi proto dělají.
Právě díky fondu kinematografie vznikají každý rok nezapomenutelné skvosty české filmové školy, takže proč by tomu díky dotacím nemohlo být podobně i v oblasti her. Více dotací, peněz je přece dost!
A co ti poctiví, kteří pracují? Těm to nepřijde blbý? Nezůstanou jen lemplové s nataženou rukou? A kdo na ně vydělá?
Prosím vyjmenujte jediný „skvost“ za posledních 10 let, který byl schopen oslovit kohokoliv mimo náš Mordor. Jediný film, televizní seriál, televizní projekt, ale třeba i knihu, která by měla větší přesah než jen uspokojit rybky v lokálním rybníčku?
To jako mají socialismus? Když někdo chce dělat hry, tak asi ne za cizí peníze, ne?