Americká společnost Take-Two Interactive v rámci zveřejnění svých finančních výsledků za uplynulý kvartál odhalila aktualizované prodeje svých předních titulů a poodhalila výhled do budocna. Zástupci vydavatele v první řadě prozradili, že celkové tržby meziročně vzrostly o 20 % na 1,2 miliardy dolarů. Z pohledu jednotlivých titulů hraje nadále prim nestárnoucí GTA 5, které za poslední kvartál prodalo dalších 5 milionů kopií.
Celkem se pátého GTA od vydání prodalo už více než 185 milionů kusů, což z něj dělá druhou nejprodávanější hru v historii, kterou překonává pouze Minecraft (přes 238 milionů kopií). Samotná série Grand Theft Auto napříč všemi díly překonala hranici 450 milionů. Slušně se nadále prodává také Red Dead Redemption 2, kterého se celkem prodalo více než 55 milionů kopií.
Když se zaměříme na budoucnost, tak stojí za pozornost především tvrzení šéfa Take-Two Strausse Zelnicka. Ten v rozhovoru s investory lákal zejména na fiskální rok 2025, který by měl přinést výrazný zlom a rekordní finanční výsledky. S velice podobným sdělením přišlo vedení Take-Two již před třemi měsíci. Už tehdy se mluvilo o tom, že oním velkým zlomem bude s největší pravděpodobností vydání GTA VI. Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak by to znamenalo, že se hry dočkáme v období od dubna příštího roku do března roku 2025.
tvl po vydani traileru na gta6 budou beztak vsichni hateri slintan u obrazovek v ocekavani dne vydani… rockstar je best!
vsichni jim tech 185 micu gtav muzou jen zavidet…
S GTA6 jsou to kecy. Lidé, kteří dělali původní díly, už tam dávno nejsou. S větším projektem (a korporáty musí růst!) potřebují nabrat víc lidí, ale ty schopné a zkušené už není kde brát! A už vůbec ne ve Skotsku. Z toho důvodu je vývoj roztahaný po celé planetě, komunikace vázne, plánování je noční můrou. Vrchol, co R* dokázalo vyrobit, bylo GTA5. Zaměstnanci to tuší, vedení to ví, ale nikdo to nahlas neřekne a do médií, a hlavně investorům, se říkají krásné sliby o „rekordních plánovaných ziscích“.
Šestka bude velké zklamání. Ale první prodeje budou samozřejmě skvělé, protože do marketingu půjdou vyšší stovky milionů dolarů. Všichni zainteresovaní, tedy včetně Sony a Microsoftu, tomu udělají královskou propagaci. Jen v před-prodeji to nakoupí milióny nadržených fanoušků, kteří zaplaví servery a dočkáme se tradiční litanie nad špatným multiplayerem. Ale to bude z počátku jediné zveřejněné negativum. Až později se začnou objevovat reálné analýzy, co všechno je v šestce ochuzené oproti předchozím dílům na úkor velikosti, grafického pozlátka a hlavně multiplayeru.
Tady pan Nostradamus se rozjel koukám. To tady fakt brečíš kvuli svým domněnkám ? Tak to je jako jinej mazec a prášky nějaký jsi zkoušel ?
a na RDR 2 robil akože kto? je to fantastická hra a možno jedna z najlepších ktoré som hral takže ta kvalita sa nevytrati z dňa na deň
RDR2 vyšlo před pěti lety. Mnoho lidí už z R* odešlo (jak jsem psal). Například i hlavní designér RDR2. R* teď a R* v době dokončení GTAV jsou jiné společnosti. Hry dělají lidé.
Nevím jestli je moudré se chlubit takýma výdělkama a prodanýma kopiema potom, co oznámili port RDR jenom na PS4 a Nintendo Switch bez žádných úprav a cálují si za to 50 dolarů . Lenost největší zrna a flusanec hráčům do ksichtu.
Ale to takhle dělal Rockstar pořád. Furt mám v hlavě vydání GTA V, jak se dušovali, že to v životě na PC nevydají a rok potom to „překvapivě“ vydali, jenom aby tam najednou všichni platili strašný prachy a Rockstar se měl jak čuně v žitě. Prostě když to většině nevadí a rádi si za ten flusanec do ksichtu zaplatí, tak proč by měli něco měnit?
Lidskou hloupost nevyléčíš, ono je to jak s mobilní gamingem, kde hráči utrácí nehorázné peníze za mikrotransakce, aby měli pocit euforie, ale přitom je uměle navozená a vývojáři či vydavatelé na to cílí a mají dobře zmáknutou psychologii hráčů. A protože lidská hloupost nejde vyléčit, tak jak si sám řekl, proč něco měnit?