Očekávaný nástupce akčního RPG Lords of the Fallen, nesoucí úplně stejný název, se pomalu blíží. Vývojáři ze studia Hexworks nedávno uspořádali akci, kde si hru novináři mohli vyzkoušet, přičemž report z ní přinesl magazín Wccftech, jenž se, jako vždy, zaměřil na technickou stránku.
Autoři si velmi pochvalují Unreal Engine 5, který pro vývoj využili. Ať už jde o systém Lumen, jenž se stará o nasvícení, Nanite, díky němuž může mít hra mnohem vyšší kvalitu detailů bez větší ztráty výkonu, či technologie Chaos, která má na starosti fyziku. Díky všem těmto funkcím byl vývoj jednodušší a zároveň celkový vizuál mnohem lepší. Zadarmo to ale nebylo a odnesly to jiné aspekty.
Tvůrci sice nedávno prozradili, že hra poběží na konzolích v 60 FPS, jenže to ještě nedodali, za jakou cenu. Wccftech přinesl informaci, že hra nabídne dva režimy: Quality míří na upscalované 1440p ve 30 FPS, Performance režim pak na upscalované Full HD (1080p) v 60 FPS. Jaké bude interní rozlišení, z něhož se má obraz upscalovat, jsme se bohužel nedozvěděli. Zároveň neznáme ani použitou technologii, ale dá se předpokládat, že půjde o FSR 2 od AMD.
Zároveň není úplně jasné, jestli výše zmíněné režimy platí i pro Series S. Vývojáři sice dříve avizovali, že i na této konzoli hra poběží v 60 FPS, ale pokud by mířila také na stejné rozlišení, musela by mít opravdu hodně osekané detaily, případně samozřejmě ještě agresivnější upscaling.
Co na představené režimy říkáte vy, stačí vám takové rozlišení, pokud je to daň za jinak výrazně lepší kvalitu detailů či nasvícení?
Lords of the Fallen vychází 13. října na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Ale je to vtipné , upscalovane 1080p xD kdyby aspoň nativní ..
Kdyby to dělali Naughty dog nebo Insomniac či Santa Monica, tak by to po technické stránce bylo o něčem jiném. Vždycky dost záleží v jakém studiu hra vzniká
Nesmysl . U5 je náročný . Naughty dog není taky žádná sláva. Poslední tlou vyšel docela zastaralý. Hra je to pěkná ale je dost vidět že je to hlavně dělané na grafice z PS4 .
Není to tím že je UE5 náročný. Například UE4 na kterém jede Star Wars Jedi Survivor, tak optimalizace není do dnešního dne nejlepší. V poslední době i když ty hry jedou na zastaralém enginu, jsou po technické stránce při vydání, ve stavu, jak když hraju alpha fázi nedodělané a zabugované hry, která ani po deseti opravách není ve stavu v jakém byl při vydání třeba takový RDR2. To byla snad první a poslední hra enormní velikosti, která byla co se týče práce programátorů a testerů naprosto příkladná až bych řekl na její rozlohu světa neuvěřitelná
jasne ale ue4 jako takove neni v jistych situacich vubec dobre udelane a nikdy nebylo , doted se mi prisekava treba zmineny star wars ale mladsi fallen order a netyka se to jen teto hry .. tak nebo tak , streva konzol uz jsou slaba , roky jsou pryc …
ue5 je narocny tak nebo tak . ale tim nerikam ze by to neslo lepe , na optimalizace se tedkon fakt ve velkem kasle a neni moc her co vypadaji tak jak maji a pritom i normalne bezi ..
posledni dobou to neni vubec dobre skoro v zadne hre .. je to lehce smutny ale ukazuje mi to jednu zasadni vec , nema smysl vubec kupovat neco noveho do pc , je to ztrata penez .
co se tyka konzole tou 5tkou pro , se to urcite malinko zlepsi ale nebude to nic extra .
a rdr2 nema smysl resit , to je jako resit ze driv jsme mely uplne srajdove pc a co vychazelo graficky za pecky na to co v tom bylo , ted za pc das 100K a ve hre ten vykon proste vyuzitej neni … doba je jinde ..
kdyz se chce nekdo prosadit vetsinou to udela dobre a pozdeji na to kasle a jen taha penizky .. tak to proste je …
Souhlasím, pro mě úplně nejsilnější rok na hry a opravdu to byla pecka za peckou byl rok 2007, kdy vyšlo COD4MW, Bioshock, Crysis, Mass Effect, Zaklínač, Stalker, Crysis to jsem tenkrát hrál na nejnižší detaily a pc stejně nestíhalo a hučelo jak fén ale dohrál jsem to i s těmi 22-28 fps . Tenkrát se ještě hry dělaly k hraní a zábavě až člověku někdy padala čelist k zemi. Dneska je to hlavně o remasterovaných remakách her a když už nová hra tak je jako přes kopírák viz. Ubisoft a jeho série Far Cry je pořád to samé dokola jen pokaždé v jiných kulisách (od třetího dílu) nebo nechápu tohle https://youtu.be/vRpzrWy9IsI. To nemůžou myslet vážně, aby v o deset let starší hře byla lepší fyzika proboha… Mám pocit jako by vývojářům už došly nápady a pořád nám servírovaly, buď to samé, nebo rozbité a po technické stránce horší než u starých her. Když vyšlo RDR2 tak nikdo nevěřil jak může něco takového se svým výkonem 1,8 Tflops (PS4) ba dokonce se svými 1,3 Tflops (Xbox One (Videopřehrávač :-))) utáhnout. PS5 je skoro šestinásobně výkonnější než předchozí konzole a když i dnes dokážou na deset let starém železe rozběhnout hru, tak na PS5 by to mělo jít levou zadní… PS5 Pro je si troufnu říct zbytečná, všechno je to na vývojářích atd.
To je nostalgií a ne hrama
Tak ony ty studia to taky dělají pouze na jednu konzoli, což je snazší než to udělat na 3 různé platformy. Navíc tahle studia už jsou v tom dlouho, studio Hexworks byl založeno před 3 lety.
A jak je možné že dříve se taky dělaly hry i od nezávislých studií na víc platforem a bylo to úplně jinde než teď?
Já tím neomlouvám jak je hra optimalizovaná, jen říkám, že srovnání tohohle studia vs studia od Sony je kapku mimo, protože tu srovnáváme v podstatě dlouhodobě fungující studia, portující na jednu platformu, s lety zkušenostmi proti malému studiu, které funguje tři roky a vydává hru na 3 různé platformy.
Takže si to shrňme: UE5 je naprosto skvělý. Má Lumen, Nanite a Chaos, takže tam můžeme hru splácat rychle a relativně levně, a při tom to nevypadá jako pět let stará indie produkce. Akorát se stíhá snímek vyrenderovat za 16ms jen v 1080, a to ještě možná. Ve vyšším rozlišení pak už jen za 33ms. Báječná technologie!
Je to všechno jedno. Za pár let přijde PS6 a bohužel i UE6 a bude to zase stejný. Odrazy a odlesky uvidíme sice v každé letící šponě, ale vše se bude „upscalovat“ a „temporálně antialiasovat“ a budeme vděční, když to občas pojede i těch 60.
P.S.: Nedávno jsem se na Digitalfoundry díval na retrospektivu Ridge Racer. Ridge Racer 7 byla launchovka na PS3, běžela 60 FPS v 1080, a jednalo se o naprosté unikum za celých 10 let existence téhle platformy, kde většina her jela stěží v 720 na 30 FPS. Používali vlastní engine.
Jak píšeš u příkladu s Ridge Racer, upscale má na konzolích letitou tradici a nevim proč až teď to konzolistům vadí, 99% her na konzolích nikdy nejela v nativním rozlišení. Je přece jasný, že několik let stará konzole za cenu lowend grafiky nemůže mít výkonu na rozdávání a kupuju si to kvůli dostupnosti a hrám. Kdo řeší i technickou stránku hry, tak zainvestuje násobky do PC.
To sou vždycky kecy při představení nové konzole „4K 120FPS ULTRA MEGA VÝKON JAKO NIKDY PŘEDTÍM!!!“ a pak zjistíte, že hry běží sotva 30fps v upscalovaném 1080p rozlišení, trapné
To není konzolí. To je lidmi a UE5.
to je tými krabičkami za 400€, tam chcete od toho 4k 120fps v open worlde PS5 a Xbox mal slabý hardware už ked ho predstavovali. Takže je zazrak že vlastne tak ešte niečo rozbehnu na 60fps
Jsou i horší věci na světě 😂 nedělej si starosti
Stejně ta hra bude o ničem , nebo maximálně pro mladší ročníky
Tomu se říká marketing a funguje nebo dělá se to u všeho , včetně PC kde to je využito tak z 15%. .
A kde je 120?
No,tahle generace šla s výkonem hodně rychle dolu.
Lowzole 😁😁😁 dostávají výsměch od královské pcmr rasy. 4K120fps níž nejdu!!!
smutné no hold by to chtělo ps5 pro s výkonem na 60fps v 4k
Jenže až bude PS5 pro bude hlavně záležet na vývojářich dané hry jestli pojede v 30 60 nebo ve 120fps