Polský vydavatel CI Games potvrdil výpovědi pro 10 % zaměstnanců. Může jít i o nižší desítky lidí. „V zájmu zachování síly a stability učinila společnost CI Games těžké, ale nezbytné rozhodnutí provést cílené propouštění,“ řekl pro GamesIndustry šéf firmy Marek Tymiński.
Podle propuštěných zaměstnanců se měla stát obětí většina marketingového oddělení. Škrty se ale neměly vyhnout ani dvojici studií Hexworks a Underdog stojícími za Lords of the Fallen z loňského podzimu v prvním případě, v druhém za sérií Sniper Ghost Warrior.
Lords of the Fallen byl s celkovými náklady kolem 66 milionů dolarů zatím nejdražším projektem CI Games. Hře se podařilo překonat hranici milionu prodaných kopií v prvních deseti dnech od vydání. Původní stejnojmenný titul z roku 2014 čekal na tuto metu dlouhé měsíce.
„Chtěli bychom každému z [propuštěných zaměstnanců] poděkovat za to, jakou roli u nás během svého působení sehráli. Provádíme další optimalizace obchodních postupů a procesů organizace,“ dodává Tymiński.
No jo no. A u nás ve wargamingu se třeba furt nabírá. Taky je to asi kus od kusu, žádná plošná krize se nekoná.
66 mio dolaru? Delas si prdel? Kolik z toho bylo za koks a chlast? To nemuzou myslet vazne ne? Ono to asi souvisi s dotacma od vlady, pulka na vyvoj max a za zbytek vecirek. Vsak to zname od nas.
Tak si to propocitame,
na te hre delalo 400 lidi, vyvoj hry kolem 4 let.
Naklady na mzdu zamestnance zprumerujeme cca 60K
60000x400x48 – a jsi v tom za miliardu
+ naklady na marketing, ty se casto pohybuji v desitkach % z celkoveho budgetu.
+ naklady na provoz studia za ty roky, vsechno vybaveni,licence.atd
Vyvoj AAA her je sakra drahy
I tak. Za jednu a půl miliardy by kterékoliv nezávislé studio udělalo naprosto eklatantní hru. Tohle je prostě zase finanční diletantství toho, kdo se staral o rozpočet. Že je vývoj sakra drahý? Ano. Když se na tom přiživuje tolik lidí, kteří nejsou ani třeba.