Polská společnost CD Projekt RED vydá konce září již delší dobu vyhlížený rozsáhlý přídavek Phantom Liberty pro RPG Cyberpunk 2077. Vývojáři už před časem prozradili, že půjde o jediné rozšíření, které hra dostane. Zástupci studia nově v rozhovoru s investory v rámci zveřejnění svých finančních výsledků prozradili, že důvody, proč se Cyberpunk 2077 dočká pouze jediného rozšíření, jsou technického rázu. Autoři konkrétně zmínili změnu enginu pro své nadcházející hry.
Zatímco všechny dosavadní tituly od CD Projektu včetně Cyberpunku 2077 poháněl vlastní Red Engine, tak další chystané počiny v čele s novým Zaklínačem už využijí služeb Unreal Enginu. Místo potenciálně problematického souběžného vývoje jednotlivých projektů na dvou odlišných enginech se vývojáři rozhodli po vydání Phantom Liberty naplno přesunout k práci se zmíněným Unreal Enginem. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty vychází 26. září na PC (Steam) i konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Nechci být hnidopich, ale první Zaklínač běžel na Aurora Enginu od Bioware, takže to s tím, že všechny jejich tituly běželi na jejich proprietární Red Enginu není úplně pravda. Dokonce i druhý Zaklínač původně běžel na Auroře, než přesedlali na Red Engine
Konečně jim došlo že jejich engine je sice hezký na grafiku ale neumí vůbec nic a všechno je tam složité jak se zdá už jen kvůli tomu že nedokázali naprogramovat chování NPC ani policie do základu hry něco co GTA umí už 20 let XD
Problém je že to je engine dělanej pro zaklínače (fantasy RPG) a najednou z toho dělají Futuristické FPS/RPG to znamenalo vše překopat od základu U zaklínače na to měli 3 hry to vyladit u Cyberpunku jen „pár“ let…
Jo ale tenkrát taky neměli stovky lidí co by na tom pracovali ani tolik let na vývoj u mě je stejnak jejich nejlepší hra Witcher 2