Bethesda měla pro vesmírné RPG Starfield spolupráci s AMD a už od začátku se řešilo, jestli se tedy hra dočká podpory upscalovacích technologií DLSS od Nvidie či XeSS od Intelu. Při vydání se ukázalo, že nedočkala, nicméně už pár hodin po vydání byla k dispozici modifikace, pomocí níž můžete FSR nahradit jednou z těchto technologií. Už brzy to však nebude třeba dělat neoficiální cestou. Jen pár dní poté, co DLSS dorazilo do Star Wars Jedi: Survivor, totiž Bethesda oznámila, že pracuje na implementaci DLSS pro Starfield.
Zatím bohužel nevíme, kdy přesně dorazí, ani jak rozsáhlá implementace bude. Bethesda totiž nespecifikuje, jestli se dočkáme pouze upscalingu, nebo i generování snímků. Vzhledem k absenci FSR 3 to ale na druhou zmíněnou technologii příliš nevypadá. PC hráči se kromě DLSS mohou těšit také na podporu 32:9 ultrawide monitorů.
Všechny verze se pak v budoucnu mají dočkat nastavení jasu a kontrastu, posuvníku na FOV, kalibrace HDR či… tlačítka na jezení. To všechno jsou věci, které Bethesda považuje za prioritu a budou součástí následujících updatů. Ten první vyšel už dnes, ale obsahuje pouze opravy chyb. Vývojáři dále slibují, že úzce spolupracují s Nvidií, AMD a Intelem, aby odladili podporu v driverech a vylepšili výkon i stabilitu.
Nakonec Bethesda dodává, že pracuje na vestavěné podpoře modifikací s názvem Creations, jež bude fungovat na všech platformách a má být podobná té ve Skyrimu či Falloutu 4. Dorazit má na začátku příštího roku.
First, an enormous thank you to all of you playing Starfield and your support. We are absolutely blown away by the response and all you love about the game. We’re also reading all your great feedback on what you’d like to see improved or added to the game. This is a game we’ll be…
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) September 13, 2023
Starfield Update verze 1.7.29 (13. září 2023). Změny:
Výkon a stabilita:
– Xbox Series X|S Vylepšená stabilita související s instalacemi.
– Různá vylepšení stability a výkonu pro snížení pádů a zlepšení snímkové frekvence.
Úkoly:
– All That Money Can Buy: Opraven problém, kdy aktivita hráče mohla vést k blokování úkolu.
– Do neznáma: Opraven problém, který mohl bránit zobrazení úkolu po dokončení hry.
– Shadows in Neon: Opraven problém, kdy aktivita hráče mohla vést k blokování úkolů.
Dodatek:
Jsou to téměř dva týdny od spuštění Starfield, pokud vezmete v úvahu časný přístup, a konečně máme první opravu ve hře Starfield Update verze 1.7.29 (13. září 2023). Toto je malá aktualizace a zaměřuje se na některé z hlavních přetrvávajících problémů s hrou. Vývojáři slíbili, že brzy přijdou další aktualizace, které budou řešit některé problémy hlášené komunitou, jako je ovládání jasu a kontrastu, kalibrační nabídka HDR, jezdec FOV, podpora Nvidia DLSS (PC), podpora ultraširokého monitoru 32:9 (PC) a Eat tlačítko pro jídlo.
Screeny přímo ze hry co jsem dnes večer sejmul narychlo jako ukázku na GTX 1080Ti + i7-5820K (ultrawide monitor 21:9 2560×1080). Poslední screen je navíc ukázka hry s UI češtinou. A k nevěřícím hlasům, že hra jede dobře. Vždyť si stačí najít plno videí na YT jak Starfield běhá s GTX 1080 Ti 11 GB VRAM.
https://postimg.cc/JDXQm5mQ
https://postimg.cc/WDBM9qrq
https://postimg.cc/3WHqNd6w
https://postimg.cc/LqwVrbdX
https://postimg.cc/svgwGSJ3
Poznámka: Procesor je starý 10 let, GTX 1080Ti 6 let. O to jde. Člověk přece nemůže neustále investovat do železa aby měl rok co rok higend sestavu. A na to stáří to běhá hodně dobře – jsem v 11 levelu.
Možná nemůže, ale musí. PC hraní bylo, je a vždy bude drahý koníček, i v samých počátcích byl HW, který by hry rozjel neskutečně drahý, PC za 30k kupované v roce 2005 už stěží rozjelo hry vydané v roce 2007, takže když ti teď vydrží grafika alespoň na 5 let, je to výhra.
A vidíš, já kupoval to 10 let staré PC (v době vydání Witchera 3) za cca 50.000 Kč (je v tom počítán i ultrawide monitor LG 21:9, 34″ za 17.000 Kč (dnes ten samý za 8.000 Kč), který v té době ještě nebyl tak rozšířen) právě z důvodu aby mi železo vydrželo dlouho. A také že jo. Jak vidno koupil jsem teď po 10 letech grafiku „GTX 1080 Ti OC“ za 4.000 Kč (ještě 3-4 roky zpátky stála 23.000 Kč) a sestava prodlužuje trvanlivost :-). POCHOPITELNĚ nepotřebuji hrát v 5K a raytracingu, člověk/já musí najít kompromis aby do PC za 25 let nevrazil několik statisíců.
„A na to stáří to běhá hodně dobře“ – a to je kolik v prumeru FPS ( vs. nastaveni detailu), zvlaste v 2560×1080? Mam podobne vykonou GK.
Jsem v práci, mrknu doma.
Nechci hejtit, beru to jen po technické stránce – GTX 1080Ti byla bestie, něco jako dneska 4090. Rozlišení 2560×1080 je sice ultrawide, ale pořád je to míň jak 2560×1440 u klasickýho monitoru. Potom je dost subjektivní „hra jede dobře“, třeba pro mě je to alespoň 100 FPS 99%, protože mám 144Hz monitor na střední/vyšší detaily bez micro stutteringu. To u Starfieldu nezvládá ani RTX 4070, navíc u hry, která má průměrnou grafiku, není to ani openworld a loading vyskakuje častěji jak u 10 let starých her. Takže pokud chci nějakej plynulejší zážitek ve vyšším framerate, je nové železo a DLSS nutný, protože Toddovo farma na peníze na optimalizaci kašle. Přitom jsou i nové hry, které jedou plynule, bez loadingů, a místo DLSS tam naopak zapnu DLAA.
všechno tohle už vyřešila komunita přes mody
Přesně, komunitě to trvalo pár dní a Bethesda to není schopná udělat za dobu několika let vývoje. Už vidím, jak jim to teď bude trvat dlouho… když budeme mít štěstí, tak to za dva měsíce bude ve hře.
DLSS trvalo moderům implementovat jen pár hodin po začátku Early Acces. 😂
No jo ale komunita není sponzorovaná AMD. Pravděpodobně si museli vyjasnit smlouvy a jaká je tedy skutečně situace když i AMD nedávno prohlásilo že implementace dalších technologií nezakazuje i když sponzoruje ale historie se podezřele přiklání k tomu že to tak úplně nemusí být pravda.
Děkujeme vývojářům, že v AAAA hře v roce 2023 dokážou implementovat tak revoluční a technologicky náročnou funkcionalitu jakou nesporně je posuvník na FOV.
Pane Bernard pamatujete na mě jak jsme chvilku řešili mou soupravu 9 let staré PC (i7-5820K, GTX 970, 16 GB, MSI Gaming 7, zdroj SS-650HT Active)? Chtěl jsem z té sestavy ještě něco vyždímat. Nakonec vyřešeno skvěle!
Koupena za 4.000 Kč tato karta: „MSI GeForce GTX 1080Ti AERO 11G OC“, která před 6 lety a pár let i poté stávala 23.000 Kč… Byl jsem omezen jak PCI-e portem 3.0, tak procesorem, který by lepší karty než 1080Ti už brzdil (bottleneck).
A výsledek je naprosto famózní! Starfield šlape perfektně, grafika skvělá! Takže proveden skvělý upgrade PC za 4.000 Kč… 👽
Ty jses dobra pohadkarka. Hlavne ze na mnohem lepsich sestavach rozhodne dobre nejede
Tvl o čem točíš? Už jsem v levelu 11. Myslíš, že bych to hrál kdyby to bylo na prd?
Nehledě na to, stačí si vzhledat na YT videa „Starfield with 1080Ti“ a najde ti to plno videí jaké to je na té kartě…
PCI-E 3.0 16x není žádný limit ani pro RTX4090 a ani se tomu nepřibližuje.
Jsi to nepochopil. LIMIT základovky! Základovka stará 9 let nemá ještě PCI-e 4.0, ale jen 3.0 chápeš? Takže jsem vybíral jen karty do 3.0 a aby se ještě hodila k procáku i7-5820K – tedy 1080Ti maximum a fakt je to skvělé. Já nevím proč jste tady všichni takový negativisti?
Taková informace o slotu na desce je ale nepodstatná, asi by bylo lepší koupit něco jako RTX4080, což by bylo sice o dost dražší, ale zase frame gen umí obejít limit CPU a stejně budeš muset upgradovat a GPU můžeš použít v nové sestavě.
Ale teď pár let vydržím ještě s tou 1080 Ti. V souhrnu myslím, že nákup „GTX 1080 Ti OC, 11 G“ za „blbé“ 4.000 Kč je skvělý kauf. Ale musí se pochopitelně brát všechny okolnosti (tedy to ostatní železo kam bych lepší grafiku už nedal). A PC za 30.000+ ještě neplánuju. Takže upgrade za 4K Kč. Easy.
Jsi si pomohl teda že jsi koupil grafiku co je extra zastaralá kvůli grafický podprůměrné hře XD
Nechápeš to. Ta karta stála jen 4.000 Kč, a to před pár lety stála ještě 23.000 Kč. To za prvé. A za druhé hledal jsem alternativu abych nemusel kupovat celé PC za 30.000+ Kč když jsem do té sestavy před 9 lety dal 50.000 Kč. Chápeš to? Takže jsem udělal upgrade za 4.000 Kč s 1080Ti a sestava je stále skvělá.
Šašci z AMD co na to říct. Podporujeme to my, tak tam budou naše vychytávky. A za 14 dní ,,no tak jim to tam dáme´´.
Já opravdu už nechápu dnešní herní scénu a příjde mi všechno, tak strašně k smíchu, jak s náma všichni manipulují. Každej chce co nejvíce prosadit svoji firmu, svojí vychytávku, ale nemůže produkt mít vše a nechat na nás co si zvolíme. Dělají ty hry pro nás… vlastně kecám dneska je to jen o penězích. Vydělat co nejvíc za co nejkratší čas. Bugy a optimalizace opravíme v následujícíh 2 měsících 😂
Chci zpátky moje dětská léta, kdy hry byly hotové, kvalitní a zábavné !
Tenkrát se hry dělali rok dva a ne 6 let jako dneska a nepracovalo na nich stovky lidí XD proto to stojí víc a jde víc o money ( koukni se jak dopadli ty studia jako Bioware nebo tvůrci crisis všichni na dně a pak je tu AC co prdí díl každej rok přes kopírku a vydělává ( si pamatuju Mass effect trilogie vyšla snad v rozmezí 5 let a dneska by dělali 1 díl 5 let xd
Jo já bych to bral taky. Kdy rozlišení znamenalo nativní render a né tyhle fejkové berličky aby si hráč mohl lhát jak mu hra krásně jede na 4K když renderuje jen na FullHD.
triky s upscalingem se dělaly vždycky, jenom každej vývojářem měl ty svoje a nebylo to ucelený