Od vydání Star Wars Jedi: Survivor uběhly už více než tři měsíce. Hra tehdy nedorazila v moc dobrém stavu, a ačkoli vývojáři za tu dobu vydali několik patchů, většinou šlo spíš o menší opravy. Nyní se však studio Respawn pochlubilo zásadním updatem, který nese pořadovou číslovku 7. Nabídne výrazné vylepšení technického stavu na všech platformách.
Co se týče PC, jásat mohou především majitelé RTX karet od Nvidie, protože patch přináší nativní podporu upscalovací technologie DLSS. Dosud byla dostupná pouze v rámci fanouškovské modifikace a jediným oficiálním upscalingem ve hře bylo FSR 2 od AMD. První hráči s nainstalovaným patchem hlásí, že je nově k dispozici také technologie Frame Generation pro generování snímků a Reflex pro snížení latence.
Všechny hráče na PC pak potěší také další optimalizace a vylepšení, byť Respawn nezmiňuje nic konkrétního. Uvidíme, jestli se podařilo vyřešit nepříjemný stuttering.
Na konzolích také došlo k zásadním vylepšením. Performance režim byl kompletně přepracován a některá nastavení upravena, nově je v něm například vypnutý ray tracing. Zato by měl ale běžet na naprosto stabilních 60 snímků za sekundu. Quality režim by měl nové také nabídnout konzistentnější frame rate. Stále samozřejmě míří na 30 FPS, ale vývojáři slibují i vizuální vylepšení. Verze pro PlayStation 5 zároveň dostala podporu VRR, jež předtím nefungovalo. Mimo to hra obdržela spoustu oprav.
Vývojáře každopádně čeká ještě velký kus práce, protože jak bylo před pár týdny oznámeno, pracuje se také na verzi pro PlayStation 4 a Xbox One.
Patch 7 for #StarWarsJediSurvivor arrives today (9/5) 🛠️
Performance mode on consoles has been completely reworked to provide a solid 60 FPS. Additional performance & optimization improvements for PC have also been added, including DLSS support.https://t.co/TEnzNXHIra pic.twitter.com/Nn40pf2SRD
— EA Star Wars (@EAStarWars) September 5, 2023
Implementace DLSS by měla být automatická a ne, že si AMD nárokuje hru, kde bude blokovat lepší upscaling. Nehledě na to, že sami nedokáží nic vymyslet a všechny tyhle funkce kopírují od Nvidie.
Tím zase nechci hájit Nvidii, ale hold FSR kolikrát vypadá fakt hrozně. Nevím, že nemůžeme mít možnost si zapínat co nám hráčům vyhovuje, když ty hry jsou vlastně pro nás.
Nevíte kdy bude hra kompletní? Abych si ji mohl zahrát?
Kompletní uz je, žádné přídavky nebudou. Stejne jako v pripade prvního dílu
Pak už čekat na 3 díl
Aha, dekuji 🙂