Pokračování úspěšné akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn Entertainment, jež nese podtitul Survivor, se od začátku prezentovalo jako titul určený pouze pro aktuální generaci konzolí. I tak na tom hra po technické stránce není vůbec dobře, ani jeden ze dvou výkonnostních režimů není úplně stabilní, navíc se obraz musí upscalovat z velmi nízkých rozlišení, podle zjištění Digital Foundry je to v režimu kvality na 4K z rozlišení okolo 1152p a v režimu výkonu na 1440p z přibližně 720p. A to nesmíme zapomenout na neslavnou PC verzi, jež se dodnes potýká s výrazným stutteringem.
I přes to všechno bylo v rámci hovoru společnosti Electronic Arts s investory oznámeno, že se hra dočká verze pro minulou generaci konzolí – PlayStation 4 a Xbox One, informoval o tom například magazín VGC. EA to zdůvodňuje velmi silnými prodeji a poptávkou fanoušků.
Práce na konverzi už začaly, ale kdy přesně se jí dočkáme, to zatím nevíme. Bude to ostatně pro vývojáře velmi obtížný úkol, přece jen je řeč o 10 let starých zařízeních, které výkonem oproti novým strojům výrazně zaostávají. Stejně jako u spousty jiných titulů by mohl být největším problémem výkon procesoru AMD Jaguar, jenž nestačil už v posledních letech před vydáním PS5 a Xbox Series X|S, natož nyní.
Je ale nutné dodat, že oba režimy v Jedi: Survivor na PS5 i Series X|S mají zapnutý ray tracing pro nasvícení a odlesky. Použitím jiného řešení světla by vývojáři mohli spoustu výkonu ušetřit, určitě však bude třeba mnohem rozsáhlejší optimalizace, aby mohla hra na starých strojích běžet v nějaké rozumné podobě.
EA says in their earnings call Respawn is currently making Star Wars Jedi Survivor PS4 and Xbox One versions
— Benji-Sales (@BenjiSales) August 1, 2023
Kdyby se alespoň soustředili třeba na nějaké rozšíření a další optimalizaci. Tohle je úplná zbytečnost.
Když hra běží na unreal engine 4 tak byto minulá generace měla zvládnout ale stejně nechápu proč hru neudělali na unreal engine 5 hře byto dalo noví herní a vizuální rozměr rozhodnutí nechápu
Jednoduše, vývoj začal ještě před UE5 nemluvě o tom, že značně UE4 prekopali a vytvořili pro něj spousty nástrojů. Takhle by museli začít z velké zčásti od znovu. Proto i vývoj trval pouhé 3 roky.
Pro představu jaký kdysi byl bouřlivý pokrok v technologiích: Je to jako byste chtěli hru v roce 2006, kterou jste udělali pro PS3, dát na PS1, která vyšla v roce 1995.
Špatné přirovnání. Spíš by to bylo PS3 a PS2, což, mimochodem, byla v té době normální praxe. Nejen, že hry měli porty na staré generace konzolí, ale existovaly úplně jiné verze hry. Například takové The Force Unleashed mělo separátně úplně jinou verzi pro PSP, PS2 a Wii, mimo klasické PS3, Xbox 360 a PC. Need for Speed také vycházeli na staré kontole. Most Wanted, Carbon, Undercover, Pro Street.
Takže nic neobvyklého.
Když bych pokračoval v paralele, tak v roce 2009 (tři roky po vydání PS3) sice vycházely i hry na PS2, ale buď to byly sporty, porty z PSP nebo Wii, nebo odlišně designované hry sdílející s velkou předlohou jen název. Ani jedno není (nebo zřejmě není) případ Star Wars Jedi: Survivor.
Ale hlavně jsem chtěl poukázat na obrovský pokrok, který jsme tehdy zažívali.
Chtěl jsem podpořit sympatické vývojáře a pořídil day one protože fallen order jsem si užil…ani měsíc po vydání hra nebyla opravena a její vizuální stav mi dost kazil zážitek a to snesu hodně… je šokující jak Fallen Order z 2018 vypadá v ps5 verzi o dvě třídy lépe než hra z 2023 od stejného studia … když chce EA verzi pro ps4, tak hádám, že je ps5 určitě opravena a perfektní
Proč……..
Tak to bude hodně vtipný, jelikož i na PS5 to jede dost na ho*no…