Starfield si vyzkoušelo už na 10 milionů hráčů, oznámila Bethesda na sociálních sítích. Pro vývojáře jde o rekordní číslo v takhle krátké době po vydání, přičemž slavili už při šesti milionech a jednom milionu současně hrajících lidí. Dosáhnout tak vysokého počtu hráčů Starfieldu pomohlo zařazení do Game Passu v den vydání.
Thank you to more than 10 million #Starfield explorers for creating the biggest launch in Bethesda history. pic.twitter.com/jklQotDC1N
— Starfield (@StarfieldGame) September 19, 2023
Starfield vyšel 6. září na PC a Xbox Series a u hráčů i kritiků zaznamenal převážně pozitivní reakce. „Starfield je další hrou od Bethesdy. Drží se konceptu otevřeného až sandboxového světa, do kterého vkládá bezpočet aktivit a příběhů, které hráče zabaví na stovky hodin. Oslní stylem a výpravou. Příběh se sice rozjede až v polovině, ale ta druhá stojí za to, o závěru a přechodu do new game plus nemluvě,“ napsali jsme v recenzi.
Nedávno jsme se dozvěděli, že další velký titul od Bethesdy, The Elder Scrolls VI, vyjde nejdříve v roce 2026 (pravděpodobně ještě později) a Microsoft s ním počítá jako s konzolovou exkluzivitou.
Jsem v 15 levelu a líbí se mi. Opravdu rozsáhlá hra, která je i herně různorodá. Na jedné planetě je město situované do divokého západu, jinde do Cyberpunku apod. Některá planeta má atmosféru, jiná ne, někde je život jinde ne, ale všude je co dělat a objevovat… Questy také dobré a nedlouhé, máte pak radost za získané XP. Za každou zabitou mimozemskou potvoru také máte XP, takže si i tím vypomáháte. Jen si ještě musím někde postavit základnu, abych si tam schoval tuny věcí co nechci prodávat a vůbec prostě měl svou základnu (kterých snad může mít hráč po vesmíru až 7). To jsem ještě nedělal. Stejně tak jsem si ještě nepřestavoval/nevylepšoval loď. Mám zatím 2.
Každý kdo to hrál poznal, že je to hodně podobné herně Skyrimu i Falloutu, ale zároveň je to i dost odlišné. Myslím, že platí oboje.
Pro zajímavost u modu „Outpost flags“ jsem požádal modera toho modu také o českou vlajku a bylo vyhověno. Používá se až na základnu, kterou ještě nemám, ale brzy to zkusím.

To je super !
Jako moc se těším sledovat co všechno komunita vytvoří. Tady je opravdu obrovský potenciál . Mnohem větší než u Skyrim který je svázán menší mapou a fantasy …
Rockstar by se mohl učit za přístup .
Právě že naopak je to smutný že hráči si musejí hru namodovat a upravovat soubory aby byla hratelná v den vydání. Lidi čekali no men Sky od bethesdy, ale dostali loading simulátor Fallout4 ve vesmíru.
možná si to někdy zahraju, ale dřív jak příští rok to nebude
Nejde mi o to a nezblázním se, že hra nemá boží, nablýskanou grafiku nebo že se objeví sem tam nějaký bug. Miluji už nějakou dobu starý Fallout a Skyrim, kde lidé v době vydání taky měli problémy, a rád si je zahraji ještě teď.
Ale Starfield jsem zkusil a jsem z toho takový zmatený 😅 je tam na mě toho až hrozně moc, že nevím kam se jít podívat, co vše sbírat, jaký úkol dělat,… Chci si projít jen úkoly (nějaká stavba základny, lodi, těžení,…) mě nezajímá, ale asi počkám, jestli když budou ty módy, nrbude na Xboxu i čeština. Pač tady vše nedávám. A rád bych to projel.
Také bych ocenil nějaké updaty. Mapa se mi vůbec nelíbí. Pak přehlednost menu postavy, jako jít do inventáře a v něm neco hledat, porovnávat,… I to je otrava.
Já to měl podobně. Taky jsem byl zavalený informacemi. On je problém v tom že už ze začátku můžeš dělat co chceš. Takže já hned začal běhat kolem, kecal jsem s lidmi a dostával od nich úkoly na které jsem se vrhnul a běhal jsem po světě kde jsem se všechno naučil a po pár levelech jsem začal dělat příběhové mise které jsem dostal jako první a na ty jsou vázané tutorialy takže mě učili věci co už jsem tou dobou znal. Je to trochu zvláštní řešení ale lepší než být nuceně voděný za ručičku. Kolikrát na různé hry řvu ať už mě nechají konečně hrát a ony furt kecají a kecají a nejde to přeskočit a nutí tě dělat tohle pak tamto. Zbytek se naučíš za běhu. Hodně toho je ale podobného jako ve Fallout 4.
Teda po tom co jsem viděl bych o tom nemluvil snad jinak než o zastaralým bordelu. Mělo to potenciál, ale Bethesda opět potvrdila, že se nikam neposunula.
No Mans Sky s pořádným budgetem mohla být legendární hra. Proč se nemluví o prodejích, ale čísle lidí co si to vyzkoušelo? PR žvásty jako 10/10 recenze. Leda by to valná většina hrála na konzolích…
Jako to že se to nikam „neposunulo“ tak bych i částečně souhlasil. Ale třeba na takovém 12 let starém Skyrimu mám přes 300 hodin…
A Starfield má podobně kvalitní questy a celkově stylizaci co prostě Bethesda dělá už 15-20let? Jako není to určitě 10/10 to souhlasím. Za mě osobně 8/10.
Aktuálně mám odehraných 40 hodin a to jsem udělal jen 3 hlavní questy a zbytek je zkoumání vesmíru a vedlejšáky.
dát do jedný věty „skyrim a kvalitní questy“, to chce pořádnou dávku odvahy… po dvojím dohrání si ze hry nevybavuju jediný zapamatování hodný quest, všechny jak přes kopírák, včetně kompletně okopírovaných lokalit, speciálně jeskyní…
Tak nevím třeba kompletní quest linka s Dark Brotherhood?
Skyrim mě bavil hrát, ale zrovna questy byly jen taková záminka abych se někam vplížil, něco prozkoumal, něco ukradl nebo někoho ze stínu odpravil lukem. Nevybavím si snad žádný příběh z questu, kromě linky s občanskou válkou, která byla tak špatná, že mi uvázla v paměti.
Je pravda, že každá hra se pochlubí čísly, když je má fakt dobrý. Ale příjde mi, že Bethesda to dělá častěji než ostatní. Jestli ono to nebude tím, že právě prodejní čísla nebo obecně zisky neuvádějí, protože nejsou zas tak silný a snaží se přimět lidi, aby naskočili na ten desetimilionový vlak taky.
Asi tak. Nebudou říkat že BG3 má na steamu třikrát větší peak než Starfield. Většina si to vyzkouší, nic za to nezaplatí a jedou dál. Jinak i silně pochybuji, že kvůli Starfieldu přibude nějaký velký počet co si budou pravidelně platit game pass.
A nebude to třeba jen tím, že když se čísly chlubí hry od menších vydavatelů, tak ty zprávy média prostě nepřebírají, zvlášť když od vydání uběhne delší čas?
Tak každá hra se chlubí čísly aby přemluvila další lidi naskočit na ten jejich vlak když už je tak populární a mohli se tak chlubit dalšími ještě vyššími. Nebo si lidé myslí že to dělají z nudy? Prostě oslavují svůj úspěch (pro ně v některých ohledech rekordní) a radují se z toho kolik lidí vidělo jejich práci. A když další den přinese nový rekord tak ho mají ignorovat jenom proto že o tom psali třeba před týdnem? Třeba divadla, galerie, muzea nebo hrady a zámky dělají to samé když mají rekordní návštěvnost. Ale tady je opět selektivní zaujatost a samozřejmě vadí u jedněch něco co dělají všichni ostatní a nevidí se to pokrytectví. Tyhle tweety moc nezkoumám ale myslím si že nepamatuju příspěvek který by rozebíral kolik z těch čísel kterými se hra chlubí patří čemu. Ať už je hra v game passu, byla v nějakém charitativním bundlu, rozdávaná na epicu nebo jako dárek ke komponentům a další proma nebo ukradené klíče – tak veřejně najdeš jen jedno číslo. Jestli ti vadí tohle tak by jsi si měl vzít dovču od internetu až vyjde GTA VI. Tam bude aktualizace prodejů a jejich oslava možná i každou hodinu.