V roce 2019 založil Glen Schofield, jeden z hlavních tvůrců série Dead Space, své vlastní studio s názvem Striking Distance. Cílem bylo vytvořit sci-fi horor, jenž by fungoval jakožto určitý duchovní nástupce právě Dead Space, a tato myšlenka se přeměnila ve hru The Callisto Protocol. Vydání jsme se dočkali loni v prosinci, ale reakce byly spíše smíšené, nepomohl tomu ani katastrofální stav PC verze, ta se však naštěstí povedla opravit celkem rychle. Postupně titul obdržel několik patchů a obsah navíc, přičemž všechno to zakončilo příběhové rozšíření Final Transmission. To bohužel, jak se můžete dočíst v naší recenzi, příliš povedené nebylo.
Ačkoli ještě před vydáním se mluvilo o potenciálním druhém dílu, se značkou to začalo vypadat čím dál tím hůř, načež v srpnu přišla i vlna propouštění, údajně se měla dotknout více než 30 lidí. Jenže jak dnes napsal Jason Schreier pro magazín Bloomberg, není to zdaleka všechno.
Krafton, mateřská společnost Striking Distance, potvrdila, že studio opouští jeho zakladatel a dosavadní šéf Glen Schofield, který „se rozhodl věnovat jiným příležitostem“. Mělo jít o dobrovolný odchod, byť sám Schofield ho označil jako „hořkosladký“. Spolu s ním firmu opouští také dosavadní COO a CFO. Schofielda v pozici šéfa studia nahradí aktuální CDO Steve Papoutsis.
Těžko říct, co to bude znamenat pro samotné studio, a zda se nějaké hry od něj vůbec ještě někdy dočkáme. Krafton každopádně pro Bloomberg uvedl, že „plány studia se nijak nemění“. Budeme si ale muset počkat, jestli tomu tak skutečně bude.
Scoop: Dead Space co-creator Glen Schofield is leaving the company he founded, Striking Distance Studios, months after the flop of its first game, The Callisto Protocol https://t.co/lXhE6SLuDZ
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 20, 2023