Jedním ze studií, která zasáhlo masivní propouštění v Epic Games, je Mediatonic. Řada vývojářů mluví o „decimaci“ týmu stojícího za pandemickým hitem Fall Guys a mnoha dalšími hrami napříč osmnáctiletou historií. Epic na dotaz VGC vyvrátil spekulace o úplném zavření studia.
„Není to pravda. Práce Mediatonicu na Fall Guys je i nadále prioritou společnosti,“ říká mluvčí Epicu.
„Jsem naprosto zdrcený, že opouštím tolik úžasných kolegů z Mediatonicu, které mám moc rád,“ napsal propuštěný scenárista a game director Ed Fear. O práci přišli také level designeři Fall Guys Max Boyle a Sam Beausy nebo ředitelka značky Haley A. Uyrus.
Haley is someone I always love getting the chance to work with, and she was such an amazing help with Murder by Numbers – I owe her a lot. Also just an A++++ person. Would work with her again in a heartbeat. https://t.co/nZesLTTYpC
— Ed Fear (@edfear) September 28, 2023
Celkem Epic propustil přes 800 lidí, zhruba 16 % všech zaměstnanců. Cílem je šetřit v nepříznivé finanční situaci. Za hlavní problém označil šéf společnosti Tim Sweeney proměnu monetizačního systému ve Fortnitu.
lidi dostali prachy za 6 mesicu, zaplaceny pojisteni nebo realokaci vcetne akcii firmy. A co mam osobni zkusenost,tak vetsina solidnich firem pomaha najit novou praci. Dle meho chudaci nebudou.
Epicu stale ma cca 4tis lidi. Coz je hodne. Core Epic team, tam je to tretina odchazejicich, pokud se nepletu. Treba BandCamp (ten celej prodali nekomu jinymu) nebo Superawesome jim byli ve finale k nicemu. 230 lidi v Mediatonicu je taky az moc. Meli dobrou jednu hru ze sesti… Dle myho jim to dost pomuze. Tohle zatim vidim jen pozitivne.
btw: Superawesome se stali zase plne nezavislymi. U Mediatonicu – dle meho je lepsi propustit management a vyvojare si nechat
edit: Mediatonic mel 300 lidi pri akvizici. nikoli 230
Jo ty začátky to byla sranda. Jsem si to koupil na Steamu. Každej den jsem to hrál. Hodně radosti a smíchu mě to přineslo. Hodně mě to bavilo. Pak začali tam přidávat další a další věci a ty už mě moc nebavili. Složitější úkoly a mapy na čas. Později to dali na Epic a to byl konec. Spouštěni i přes Steam vyžadovalo registraci na Epic a myslim i klienta. Ted už si na tu hru ani nevzpomenu.
Klient mám nainstalovaný kvůli enginu ale nespouští se při spuštění hry tak nevím jestli je to stále pravda.
Jo no já už právě přesně taky nevim.