Total War: Pharaoh měl už před vydáním problém s tím, jak ho hráčská obec okolo série Total War vnímala. Že to tato hra nebude mít z dlouhodobého hlediska úplně jednoduché ukazují nejnovější statistiky ze Steam DB. Podle všeho totiž tuto novinku hraje méně hráčů než deset let starý Total War: Rome 2. Zatímco Řím dobývá po většinu času něco okolo 6 tisíc dobyvatelů, tak Egypt jich zaujal pouhé 4 tisíce. Realita je navíc taková, že zájem o Rome 2 je daleko větší než o nového AAA zástupce historické větve. A to už vůbec nemluvíme o tom, jak moc se mu dařilo při vstupu na scénu, kdy se v jeden moment účastnilo obléhání Kartága více než 118 tisíc hráčů, zatímco v případě boje o Egypt je to pouhých 5 tisíc lidí.
Zda se Total War: Pharaoh podaří z této situace dostat je otázkou. Pravděpodobnost je ale nízká. Pomoci by teoreticky mohlo mytologické rozšíření, tak snad na něj dojde. Na recenzi pracujeme a přineseme vám jí v příštích dnech.
Total War Pharaoh has fewer players than another TW game from ten years ago. https://t.co/RyDyunxKz4 pic.twitter.com/wfvfpt6a8v
— PCGamesN (@PCGamesN) October 13, 2023
no z téhle serie máme všechny díly pouze ze série Warhammeru🙂🙂a snad do budoucna udělají další fantasi z jiných světů😎 ty klasický díly z historie mě vůbec neberou
Vůbec tady nejde o to , že tady nejsou žádné monstra a kouzla , s tím ať jdou děcka do .. Prostě jde o to , že je tady příliš málo inovací a skoro se to neliší od předchozích historických titulů . Obléhání měst se za 15 let série skoro nezměnilo , s každým dílem je stejné . Každopádně grafický posun je znát 👌
Hodí Warhammer 4 a zahojí si špatné prodeje…
Čím to je? Co je na tom tak špatné? Viděl jsem nějaké streamy a tam k tomu moc negativního neříkali. Ale v článcích se to objevuje často, jen nic vyloženě konkrétního.
Hráče už unavuje hrát to samé dokola taky egypt je v Rome 2 tak proč hrát jen egypt když můžeš hrát půl světa v rome 2 a dobýt s egyptem třeba řím
Jestli si to teď nepletu, kamarád mi říkal, že zkrátka je tam málo změn, inovací a přesto to má cenu nové AAA hry. A ten obsah, který by to mohl obohatit, aby člověka hra víc bavila je v DLCčkách a to už jsme na ceně cca 90 euro. Takže lidi si ušetří prachy a jdou ke starším dílům, které se pořád hrajou dobře.
Hra samotná je celkem dobrá, problém je v několika věcech:
1. Fanoušky historie příliš nezaujala doba bronzová, spíše by chtěli Medieval 3 nebo Empire 2
2. Někomu vadí „malá variabilita“ jednotek (s tím se asi nic nedá udělat, lidi jsou rozmazlený Warhammerem )
3. Některým vadí cena, která se jim nezdá přiměřená
4. Těm, co se zajímají o dobu bronzovou vadí neúplnost hry = chybí Mezopotámie, Elam i Řecko
5. Ve své podstatě je to pořád ten stejný Total War tak jak ho známe = téměř nulová snaha o výrazné inovace, žádné zlepšení AI atd.
Podle mne ale všechny tyto problémy (až na jedničku) vycházejí z toho, že ani samotné CA nemělo ve hru velkou důvěru a raději vsadilo na menší záběr a osvědčené způsoby. Možná kdyby zkusili pár nových nápadů, aspoň trochu zlepšili AI a udělali větší mapu s Řeky, Asyřany a Babylóňany, tak by hra byla dost rozmanitá a obhájila by si i vyšší cenu. Je to škoda, protože potenciál by ve Faraónovi byl.
???.. kde asi budou ty další frakce ..hmmm a joooo ve těch dlc a nejvic lidi stve blood dlc který musí dokoupit
Velmi dobře naspáno. Proč hru nevydali jako rozšíření TROY + jak píšeš, včetně klíčové Mezopotámie? Vždyť z této doby dýchá tajemná atmosféra zaniklých světů. Nevyužitý potenciál…
P.s.: Ještě mne zklamal i nízký počet jednotek na prapor, který měl být minimálně v rozsahu 200-240. Vzhledem ke skutečnosti, že řada bitev je v pouštním otevřeném terénu, armády při aktuálním počtu 90-160 (při největším možném nastavení) vypadají velmi skromně a až nepatřičně. To samé platí při obléhacích bitvách, kde hradby zejí prázdnotou.
Hlavním problémem je zvolená historická éra spojená s nedostatečnou pestrostí frakcí. No a pak je tu samozřejmě cena, která je vysoká, vzhledem k tomu, že se vlastně jedná o přepracovanou verzi Troy.
Je to předražený, málo obsahu, prakticky žádná inovace.