Od vydání Alana Wakea 2 už uběhlo několik dnů. Vývojáři si mohou na nějaký čas odpočinout, byť je samozřejmě čeká práce na patchích a také post-launch obsahu, včetně dvou placených DLC. Co však neustává, jsou rozhovory, a jeden takový poskytl kreativní ředitel Remedy Sam Lake magazínu GQ.
Interview je to poměrně vyčerpávající, snad nejzajímavější je však samotný závěr. V něm totiž Lake odpovídá na to, jestli by někdy udělal něco trochu jiného. „Ano. Pořád myslím, že udělám,“ říká. Jsou tu prý příběhy, které vždy chtěl odvyprávět, ale ještě neměl tu příležitost:
„Jedním bylo takové šílené, vysokorozpočtové, temné gotické fantasy, které jsem pořád nevyužil…“ Od dosavadních projektů Remedy by byl přesun k fantasy poměrně velký odklon, jakkoli jejich hry obsahují určitý prvek nadpřirozena.
Zda se nápad Lakea skutečně v budoucnu přetaví do videohry, těžko říct, každopádně pokud ano, tak si ještě hodně dlouho počkáme. Remedy má totiž momentálně ve vývoji celou řadu titulů: Condor (multiplayer spin-off Controlu), Control 2, remake prvních dvou dílů Maxe Paynea a projekt Vanguard (free-to-play kooperativní PvE střílečka). Všechny projekty jsou nyní ve fázi ověření konceptu.
To bych si nechal líbit. Dobrých, temných fantasy je dneska míň a míň, většina jsou dneska dělaná jako knihy pro děti ze základní školy, takže hustá mladá postava, která je vyvolená, všechno bere s humorem, ví vše nejlíp a vypadá to hrozně.
Dokáži si představit temné fantasy od Remedy ve stylu severských legend, protože tato tématika se v jejich hrách vyskytuje již od prvního Max Paynea. A mě by se to moc líbilo. Mimochodem, když vidím Jak dopadl Alan Wake 2, mám husí kůži v tom nejlepším slova smyslu, když si představím jak by mohl v této kvalitě dopadnout remake právě Max Paynea.