Vývojáři ze studia IO Interactive, kteří se proslavili především sérií Hitman, již delší čas pracují na hře s licencí Jamese Bonda. O titulu s kódovým označením Project 007 v novém rozhovoru pro magazín Edge krátce popovídal šéf studia Hakan Abran.
Ten prozradil, že hra nabídne v porovnání se sérií Hitman více skriptovaných pasáží. Z pohledu příběhu a postav má mít poté titul svým stylem blíže posledním filmům s Danielem Craigem než starším snímkům s Rogerem Moorem. Samotný hlavní protagonista ale bude napsaný a vytvořený samotnými autoři, kteří díky tomu budou moci představit vlastního Jamese Bonda.
Velký důraz má být kladen také na moderní zbraňový arzenál a speciální gadgety. Šéf IO Interactive v součtu slibuje ultimátní špionskou fantasy, která bude vyprávět vlastní příběh a zároveň zůstane věrná původní látce. Dle dříve zveřejněných interních dokumentů bychom se herního Jamese Bonda měli dočkat v roce 2025 nebo 2026.
Nevěřím těm prohlášením z několika důvodů. Nejvíce do očí bijící je, že má být hra věrná původní látce a přitom má z filmů mít nejblíže k dílům s Craigem. To je vyložený protimluv. Ony ty díly s Craigem totiž samy o sobě nejsou věrné původní látce. Nejen že Bondův nadřízený M byl kánonicky muž a po jistou dobu ho filmy změnily na ženu, ale v tom posledním dílu už Bond dokonce ani není agentem 007 a onen krycí kód patří „statečné, neohrožené, velice schopné a ohromně pohledné“ černošce, která samozřejmě v rámci propagandy musela převzít pochodeň a předat celému světu poselství. Jestli má hra mít blízko k posledním filmům, bude to propagandistická progresivní slátanina, která bude s původní látkou fundamentálně nekompatibilní.
Na tohle jsem hodně zvědavý. Už by to chtělo alespoň nějaké video nebo Alphu jako měl „první“ Hitman. Tu mám pořád schovanou.