Před několika týdny jsme vás informovali o prohlášení jednoho z předních představitelů společnosti Epic Games Kyla Billingse, který prozradil, že vedení firmy neplánuje změnu strategie v oblasti pravidelného rozdávání her zdarma ve svém obchodě Epic Games Store. Billings naopak připomněl, že uživatelská základna obchodu postupně roste a nedávno přesáhla 90 milionů hráčů.
Je však otázkou, jak dlouho bude tento systém pro společnost udržitelný. V průběhu aktuálně probíhajícího soudního sporu mezi Epicem a Googlem na jednom ze slyšení od samotného šéfa Epicu Steva Allisona zaznělo, že Epic Games Store není stále ani po letech ziskový. O tom, že Epic svůj obchod dotuje, se přitom mluví již od jeho založení a ani po několika letech se na tomto trendu zdá se příliš nezměnilo.
Rozrůstající se hráčská základna podle všeho nadále nedokáže pokrýt vysoké náklady, které kromě her zdarma tvoří také platby za exkluzivity a menší podíl z prodaných kopií jednotlivých her. V souvislosti s časově exkluzivními tituly v poslední době Epic vývojáře láká dokonce na 100 % příjmů z každé prodané kopie. Je však nutné podotknout, že si takto štědré nabídky může Epic dovolit především díky pokračujícím úspěchům battle royale akce Fortnite.
To je síce pekné ale dôležité je, koľko z tých 90 miliónov je platiacich hráčov a koľko si len vyzdvihne free hry a viac epic nerieši. Žiadny regulérny online store, ktorý má 90 miliónov zákazníkov a predáva len softvér nemôže byť stratový. Exkluzivity žiaľ niečo stoja a hráči im na ne očividne kašlú. A ani sa nečudujem, za 5 rokov sa ten store funkčne posúva dopredu naozaj slimačím tempom. Osobne mi nerobí problém kúpiť si tam hru, ale zatiaľ som tak neurobil, pretože som nemal dôvod. Prioritou ostáva z pochopiteľných dôvodov Steam.
Epic používám aktivně. I pár nákupů jsem tam udělal. Plno akcí mi vyhovovalo…. Jediné s čím mám problém, jsou módy. Například ARK pro mě byl nepoužitelný, protože nestáhl módy co byly na nějakém serveru. To zase steam udělá v pohodě. Na steamu mi vadí plán akcí, že jsou často před výplatou. A jako třeba např za Cyberpunk platit 2600 i s datáčem se mi fakt nechce. Chápu, že někde zisk musí být.
Steam je propracovaný, knihovna fajn, překrytí ve hře taky ok, příspěvky přátel super… To bohužel na Epicu chybí. Ano jsem socka, takže akce využiju víc na Epicu, i když jako platforma pro hry je fakt bída.
„masivně“
To nemyslim.
Jasne ze se jim do toho vyplati investovat i za cenu ztrat. Diky tem free hram dokazali zvetsit objem useru o dveste procent za rok. 60 procent je mesicne cinnych.
Ale ono to neni nic noveho. Spis dlouhodoba investice. Coz nakonec Epic planoval uz pred dvema lety
https://www.gamesindustry.biz/epic-expects-epic-games-store-to-be-profitable-by-2024
Ale oni treba utratili 12 mil us a dostali za to 5 mil useru. Coz neni malo.
https://www.theverge.com/2021/5/4/22418782/epic-games-store-free-games-cost-apple-trial-arkham-subnautica-mutant-year-zero
Kdyz si to clovek spocita, tak to je docela mala investice, zvlast kdyz fortnite vydela 6 miliard us rocne. Navic jsou momentalne plnohodnotnej konkurent steamu, coz vetsina fanatickych steam useru moc nemuze prenest pres srdce a myslela si, ze se to nikdy nestane
přesně tak nemůžou to přenést a přesto ta konkurence důležitá je 😏
Je ale potřeba tu user bázi vytěžit. Mít úterý ale ne platící bude k ničemu. Samozrejme se pocita že platit začne malá část, treba u f2p her je to cca 1%. To by z 90M dělalo jen 900k těch co tam nakoupí. A rozdávání hry je stoji typicky statisíce.
Dobrých zpráv není nikdy dost <3
Neco jak MS s gamepassem…ale couz
snad se to epicu jednou podaří obrátit a bude mít zisky 😇😇 jsem s epicem😎😊
To si nemyslím. Není to totiž jen o hrách zdarma.
to máš pravdu😊 je to o přístupu k zákazníkům a vývojářům a to má taktéž lepší epic
V čem je přístup k zákazníkům lepší na Epicu než na Steamu? Ten na kost holý klient, jehož největší poslední novinkou je nákupní košík, to je supr přístup.
myslím tím kupóny, vracení peněz z každé zakoupené hry a podobně 😊☺️☺️☺️☺️☺️
jo uplácení hráčů z čínských peněz jim jde, na druhou stranu zavádí na PC exkluzivity, to není moc prozákaznický jednání steam má svojí pozici vydobitou léty servisu, to nespláchne ani 10x víc peněz, než co do Epicu lejou
Exkluzivitu na pc zavedl Steam. Docela mi vadí, že tohle odpůrci Epicu nevidí…
nevadí jim to protože pro ně existuje pouze steam a nic jiného😁🙂ale tak co každej máme svého miláška
A když steam začínal tak mraky lidi nadavalo, proč mít něco takového a hry se steam klientem nějakou dobu bojkotovali. Je to jen nějakých 15-17 let zpět. Ani mě se to nelíbilo, stejne jako hry vyžadující připojení. Nekupoval a nehrál je. Dnes naprostá samozřejmost.
Jaké pc exkluzivitu? Jako že hra není na konzoli tak to vůbec nic neznamená, tam epic store není a naopak epic plati sony a ms za jejich hry.
Exkluzivita je jen na krám kde se hra prodava. To je normalni pro spousty her.
snad mas pravdu… taky jim to preju stejne jako steamu
uvidíme no, podle mě se blízká na lepší časy
Fakt bych rád věděl kolik lidí z těch 90 milionů si tam opravdu něco koupilo. Klidně bych si tipnul, že možná tak čtvrtina.
Zatím jim jde o to, házet kosti po lidech, aby po ni skočili a zaregistrovali se. Pak hodi nějakou extra exclusivitu a mají své peníze.
Stejně si myslím že většina těch lidi tam je kvůli Fortnitu než her zdarma, protože se mi nechce věřit, že by tolik lidí po té kosti skočilo.
Alan wake je něco, co už si lidi koupi. Předpokládám, že tahle cesta už může fungovat.
Jo, třeba já si to koupil. Na hru jsem se fakt těšil. Ale jedna vlaštovka jaro nedělá. A myslím, že hodně lidí a studií bude zajímat jak se AW 2 prodává na PC.
Těch exkluzivit je v plánu samozřejmě vic
A to konkrétně jakých? Bavím se o těch hrách, které u Epicu zůstanou pořád, což je AW remaster a druhý díl. Ty co tam jsou u nich rok moc nepočítám protože lidi většinou čekají než to vyjde na Steam. A třeba Control 2 od Remedy bude pod jiným vydavatelem, takže jejich další hry budou vycházet i na Steamu.
Ani Alan Wake 2 jsem u nich nekoupil, mám výhodně to od člověka, co to dostal ke grafice zadarmo.
U f2p her se typicky uvádí cca 1%. Čtvrtina by byla královská monetizace. Takže to bude výrazně méně. Ale o tom to je. Potrebujes velkou skupinu uživatelů a z nich rekrutovat platící zákazníky. Já tam nakupují pokud je titul citelne výhodnější než na steamu. Nebo když na steam není.
Vyvstáva otázka, čo Epic týmto obchodným modelom dosiahne? Za mňa politiku Epicu najlepšie vystihuje tento obrázok
Drvivá väčšina ľudí si pokliká tie štvrtkové hry zadarmo, ktoré vie, že ani nebude hrať. Každý to vidíme na sebe. Každý máme kúpené hry, ku ktorým sme sa ešte nedostali, lebo furt je dačo iné. Vo výsledku má Epic jednu skupinu Fortnite omladiny, ktorá mimo velrýb investuje máličko, sem-tam si niektorí zahrajú nejakú hru zdarma, ak si im náhodou trafí do momentálnej chute (ale veľa ich nebude, každý radšej hráva to čo si vyberie, než to, čo mu dá niekto kto akurát ide okolo, aj keď zadarmo) a sem-tam prídu cez Vianoce ľudia využiť tie kupóny vďaka ktorým majú hry o 10 eur lacnejšie, než na iných klientoch. A finančné výsledky hovoria jasne, že nikam to nevedie. Pár ľudí si to pochvaľuje, zvyšok na to kašle.
Vízia, že možno raz o 5-10 rokov ked im dorastie generácia, ktorá bude mať na Epicu 186 hier v knižnici a na Steame 4, alebo nič je dosť odvážna a nejasná. Steam má momentum a nerobí nič zle, pomaličky sa dokonca ešte stále posúva prozákazníckym smerom. Epic len masívne investuje do rozdávačiek, ktoré 90% konzumentov ani nenainštaluje.
na steamu sem kupoval spousta her, ale PC jsem koupil až za dlouho a teď o ty hry nemám zájem. Na epicu jsem dostal zdarma HTA 5, kterjee sem po chvilce odinstaloval, mám tam od nich spousta her, já už dlouhou dobu hraju jen left 4 dead 2, někdy sei zahraju i jiné, ale po odehrání je konec…
Nikam to nevede? Už si někdy otevíral miliardovy business s velkou konkurenci?
Koukni na dominantní hudební streamovaci platformu Spotify, je barely na svých a autori krici ze plati malo a jak dlouho to spotify trvalo, dostat se do plusu. Koukni na filmove streamovaci platformy které jsou v těžkých minusech.
Musíš nalít mraky peněz a vybudovat velkou bázi uživatelů. F2P hry funguji stejne. Název 100M hráčů, kdyz bude 1M, tzn 1% platit, jsi vysmaty jak leco. Ale než navenek 100M hráčů a než ten 1M platících pokryje úvodní ztrátu bude nějaký pátek trvat.