Je to teprvě pár týdnů, co vyšel Alan Wake 2, očekávané pokračování a nejnovější titul finského studia Remedy, které už však má plné ruce práce s dalšími projekty. Konkrétně je to Control 2, multiplayer spin-off Controlu s označením Condor, remaky prvních dvou dílů Maxe Paynea a v neposlední řadě projekt Vanguard, jenž byl zamýšlen jako free-to-play kooperativní multiplayer, na kterém Remedy spolupracuje s Tencentem. Nyní však studio v tiskové zprávě oznámilo, že se plány poněkud změnily.
Určitým problémům asi mohl napovídat fakt, že ve fázi ověření konceptu strávil Vanguard opravdu dlouhou dobu. Po konzultaci s Tencentem se každopádně Remedy rozhodlo udělat v zásadě soft reboot celého projektu, který se přesune zpět do fáze konceptu. S tím tak část týmu, která bude pracovat na jiných projektech, zůstane pouze jádro. Projekt nově ponese označení Kestrel, nadále si udrží prvek kooperativního multiplayeru, ale má jít o prémiový titul, jenž má více sedět stylu Remedy.
„Po pečlivém zvážení věříme, že nabrání nového směru, v němž bude hra postavena okolo klíčových schopností Remedy, je správná cesta,“ říká Tero Virtala, CEO společnosti Remedy Entertainment. „Vytváříme další odlišnou Remedy hru s pokračující podporou Tencentu v oblasti kooperativního multiplayer zážitku.“
Na Kestrel si tak určitě ještě počkáme. Nejdál ve vývoji jsou momentálně Condor a remaky Maxe Paynea, oba projekty by brzy mohly zamířit do plné produkce. Kromě toho na příští rok Remedy chystá dvě příběhová DLC pro Alana Wakea 2.
Z tiskové zprávy: „a premium game with a strong cooperative multiplayer component“
a dále „…we believe that taking on a new direction where the game will be built more around Remedy’s core competences is the right way to go“.
Kdy naposledy bylo Remedy dobré v dělání kooperativních multiplayerovek? Záhada!
Co-op multiplayer to měl být od začátku, hlavní změnou je tedy přechod z f2p na prémiový model.
Přechod z free-to-play na premium model nijak podle tiskové zprávy nemění zaměření titulu – má to stále být kooperativní multiplayerovka. Tedy tisková zpráva alespoň neříká nic o tom, že by se měl změnit žánr nebo styl hry. Chci věřit, že zmínka o „more Remedy’s core competences“ snad znamená větší příklon k příběhovosti. Snad. Ale pořád to bude kooperativní střílejda, do které si nejspíš lidi budou přikupovat oblečky a platit „sezóny“. Jak už to tak v tom herním byznysu bývá…
Koneckonců vždyť to vyrábí pro Tencent!
Z předvoje na poštolku. Na jednu stranu mi tam ten Tencent nevoní ale když jim prošlo odstoupení od F2P tak třeba u toho mají nějaké slovo. Btw: Nějaké info o tom jak se prodává Alan Wake 2? Remedy moc nesleduju tak nevím jestli patří mezi ty co se chlubí čísly ale Control prý prodal jen 3 miliony.
Zatím žádné informace, na konferenci pro investory se k tomu vyjádřit nechtěli/nemohli. Vypadá to, že je především na Epicu jakožto vydavateli, kdy se čísla rozhodne zveřejnit.