Včera jsme vás informovali o krádeži dat ze studia Insomniac Games, které se následně objevily na internetu a obsahovaly například celou řadu informací a materiálů z očekávané akce Marvel’s Wolverine. Součástí úniku byly také informace o prodejích jednotlivých her od PlayStation Studios na PC. Níže přiložený přehled se ale vztahuje pouze ke kopiím na Steamu a pochází z února letošního roku.
Aktuální čísla proto budou zejména u později vydaných her jako Marvel’s Spider-Man: Miles Morales a Uncharted: Legacy of Thieves Collection o něco vyšší. Zapomínat bychom rovněž neměli, že se část her prodává také na Epic Games Storu a GOGu. První pozici každopádně s přehledem drží Horizon: Zero Dawn, které následuje God of War (2018), Days Gone a Marvel’s Spider-Man Remastered.
Počet prodaných kopií starších PlayStation exkluzivit na PC:
- Horizon: Zero Dawn – 3,3 milionu
- God of War – 2,5 milionu
- Days Gone – 1,7 milionu
- Marvel’s Spider-Man Remaster – 1,3 milionu
- Uncharted: Legacy of Thieves Collection – 483,2 tisíc
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – 450,2 tisíc
- Sackboy: A Great Adventure – 62,9 tisíc
Nejlepší PS hry co jsem měl možnost si zahrát na pc, tak u mě jednoznačně vítězí Spider-Man a Detroit Become Human.
Pak God of War společně s Days Gone.
Horizon jsem zkoušel, ale moc mě nenatchnul
A Ratchet and Clank byla taky super hra…oddechovka
Days Gone bylo super, ale jinak je to močka. lesba s robo dinosaurama tomu nasadila korunu
a god of walk… to radsi skyrim
To je taky jediná hra kterou jsem pořídil a nelituju dobrý 😉
A co třeba Detroit
To si štúdio vydalo samo. Nie Sony tak preto tam nie je.
No to je dost mizerný. Tak to se Bloodborne asi nedočkáme Ale vypadá to že se nejlépe prodával GoW takže alespoň něco pozitivního.
Pro zajímavost, na tom subredditu se objevily i informace o prodejích dalších titulů, včetně Gran Turisma od roku 1997.
Kdyby vydali Bloodborne tak by to byly desitky mio.
days gone je asi jediná hra, která může konkurovat hrám na PC. Já jen doufám že je nenapadne natočit LGBTQ+ film jako to udělali s last of us
A v cem byl serial TLOU vic LGBTQ+ nez puvodni hra…?
Horizon mě celkem ani nepřekvapil, ta hra je skvělá a těším se na dvojku na steamu, jedna z mála her, kterou kupuji hned po vydání. Days Gone furt nechápu, kde je pokračování, nejlepší zombie akce. Uncharted mi přišlo jako strašná blbost nezačít od jedničky, takhle je to zkrátka divný hrát, a to jsem na PS4 hrál všechny.
Docela mě zaujalo Days Gone.1,7 míče není uplně málo,na PS ty prodeje musely bejt násobně vyšší.Tak by mě zajímalo co Sony považuje za hranici úspěchu,když druhej díl zařízli kvůli špatným prodejům jedničky.Celkově si myslím,že na všech platformách to hodilo něco mezi 7-10 miliony kopíí,což na novou IP v tý době je podle mě celkem úspěch.
Days Gone se dělalo minimálně sedm let. Ve studiu umístěném v US s minimálně 150 zaměstnanci. To je velmi drahé.
Nejde jen o to, že hra něco vydělá. Hra musí vydělat aspoň dvojnásobek nebo trojnásobek vstupu. Ekonomové tomu říkají „cost of opportunity“. Investice se dala nalít do něčeho jiného, co by přineslo větší zisk, nebo by zisk přineslo rychleji.
DG se nedělalo minimálně 7 let ale plná produkce trvala 4 roky a předprodukční fáze 2 roky.Během toho se Bend studio rozrostlo z 50 zaměstnanců na 130.Takže než se tady začneš ohánět cizíma slovama.Nejdřív si zjisti fakta,pak můžeme rozumně debatovat.
Těch 150 zaměstnanců neznamená, že na Days Gone pracovalo jen 150 lidí. Na výplatní pásce, alespoň po nějakou dobu, bylo mnohem víc lidí.
Seznam všech co přispěli k vývoji:
https://www.igdb.com/games/days-gone/credits
Vyrobit Days Gone muselo být velmi drahé a výdělek nebyl zřejmě dostatečně zajímavý.
Ale klidně začněte rozumnou debatu sám. Proč si vy myslíte, že Sony nedalo zelenou pokračování?
Tak si ale rozmyslí co píšeš,sám v předchozím textu píšeš minimálně 150 zaměstnanců.Z toho usuzuji,že myslíš zaměstnance studia.Pokud myslíš veškery tým včetně testeru a externistů,pak se samozřejmě dostáváme na jiná čísla ale ty já neberu jako zaměstnance studia.A to proč Sony nedalo zelenou pokračování píšu už v prvním příspěvku.Pro Sony to byl propadák přitom to klidně k 10 milionům kopii mohlo mít. já to vidím jako super výsledek ale bohužel Sony je nenažraná
Důležitou roli hraje poměr kusů prodaných za plnou cenu proti těm prodaných ve slevě a v tom si Days Gone nevedl dobře. Sony je moloch, který z prodeje her dotuje hardware a za úspěch považují tituly kupované v řádech desítek milionů…