Očekávané akční RPG Dragon’s Dogma 2 se pomalu blíží a nad rámec nových trailerů jsme se dočkali také poměrně zásadní informace ohledně frame ratu na konzolích, který dosud vývojáři tajili. Game director Hideaki Icuno se ale nyní o novinku podělil v krátkém tweetu.
„Dragon’s Dogma 2 vyjde s odemčeným frame ratem!“ píše se v příspěvku. Není to u Capcomu úplně novinka, takový přístup zvolil i u nových Resident Evilů a dalších titulů. Aby tedy bylo jasno, „odemčeným frame ratem“ se zde myslí uzamknutí na 60 FPS. Jenže tohoto cíle hra často nemusí dosahovat, což je velmi pravděpodobně i případ DD2.
Jak už bylo patrné z trailerů a potvrdili to i lidé, kteří si hru mohli vyzkoušet na různých akcích osobně, frame rate je značně nestabilní, což je docela velký problém. Na Xboxu by to šlo teoreticky pokrýt pomocí VRR (refresh rate může jít až k 24 Hz), jenže na PS5 končí standardní okno u 48 Hz, což určitě stačit nebude.
A ať už s VRR, či bez něj, velké fluktuace jdou poznat vždy, a proto by dávalo smysl, kdyby Capcom nabídl možnost si snímkovou frekvenci uzamknout na 30 (či 40) FPS. Zatím to ale nevypadá, že by takové nastavení ve hře bylo.
Dragon’s Dogma 2 vychází 22. března na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
ドラゴンズドグマ 2 は可変フレームレートに対応していますよ!
Dragon's Dogma 2 will release with an uncapped framerate!#DD2、#ドラゴンズドグマ2、#dragonsdogma2 pic.twitter.com/NXID8FZWCL
— Hideaki Itsuno (@tomqe) February 13, 2024
Vítejte v roce 2024. 60 fps nečekejte, optimalizovat nebudeme. Tak teda kupovat taky nebudeme, teda já určitě ne. Nehodlám podporovat tituly v tomhle technickém stavu.
Já hlavně doufám, že vyladí optimalizaci na PC. Poslední dobou je tohle tak 50/50.
Tak to mě trochu děsí, doufal jsem že fremrate ještě vyladí, přecejen do vydání ještě zbývá relativně dost času ale takhle nevím nevím. Jako myslím si, že většina her by dnes měla běžet 40fps s VRR a tenhle režim by měl na konzolích být naprostý základ, co nahradí 30fps, protože 60fps je prostě nereálných, protože vždy se to bude točit v kruzích, kdy studia nakonec upřednostní hezkou grafiku před plynulostí. Takže vždy pak dostaneme 60fps v rozlišení, co člověk dnes už nepoužívá pořádně ani na mobilu co teprve na 140-160cm tv.
I tak se ale těším.