Letošní podzim multiplayerovým FPS hrám nepřeje. Po nemastném – neslaném Call of Duty: Vanguard a bídném Battlefieldu 2042, zůstala spoustě hráčům hořká pachuť na jazyku a oči pro pláč. O to milejším překvapením je vydání multiplayerové části Halo Infinite, které připadlo na 15. listopadu. Toto datum je všem fanouškům oblíbené sci-fi série i samotného Xboxu jistě dobře známo. Před dvaceti lety totiž vyšla první herní konzole od Microsoftu a tu doprovodil i první díl Halo s podtitulem Combat Evolved. Za dvě dekády si konzole i série získaly miliony příznivců po celém světě. Poslední iterace – Halo Infinite, vychází již 8. prosince a i přes počáteční skepticismus, založený na nepříliš povedeném oznamovacím traileru, to nevypadá vůbec špatně. Dnes se ale zaměříme na betaverzi (oficiální verze vyjde spolu s kampaní) multiplayeru, který je dostupný zcela zdarma. A věřte, že by byla chyba jej alespoň nevyzkoušet.
Návrat do dob minulých
Titulů napříč FPS žánrem jsem vyzkoušel nepočítaně. Musím se ale přiznat, že až na druhý díl jsem sérii Halo nikdy příliš neholdoval. To bylo dáno tím, že jsem nevlastnil ani původní Xbox, ani jeho slavného nástupce – Xbox 360. Jsem tím pádem prakticky Halo zelenáčem. Jelikož se zde dnes ale nebavíme o kampani (na kterou se i přes nedostatky ve znalosti příběhu těším), nýbrž o čistě multiplayerové části hry, nepovažuji to za překážku.
Střílečky mi poslední dobou přijdou přeplácané a zbytečně složité. Och jak bych si přál např. klasiku v podobě prvních dvou dílů Call of Duty, pouze s aktuální grafickou podobou. Trhu stále vládne vybrakovaný battle royale, který postupně ztrácí na půvabu. Stálicí je snad pouze kultovní Counter-Strike. Moc dobře si pamatuji na školní léta, kdy jsme se spolužáky hráli Quake 3 Arena v hodinách informatiky. A přesně tuto dobu mi multiplayer Halo Infinite připomněl.
Střílečky mi poslední dobou přijdou přeplácané.
Neřešíte žádné loadouty, žádné attachementy na zbraních. Prostě se připojíte do zápasu a hrajete. A baví vás to. Jednoduché, funkční, účinné. Střelba ze zbraní je zpracována velice dobře, ale stále nedosahuje kvalit gunplaye z Destiny 2 (ano, vím že toto porovnání už ode mne musí znít až fanaticky, ale střelba v Destiny je prostě boží!). Každý zápas (s výjimkou módu v aktuálně probíhajícím eventu) začínáte s obyčejnou útočnou puškou.
Na mapě se nachází místa, na kterých můžete najít další arzenál. Ten sestává z pistolí, odstřelovaček, kulometů, pulsních pušek, raketometu a i takových kuriozit, jakým je např. kůly střílející speciál. Větší mapy obsahují také bojovou techniku ve formě ikonických vozidel jakými jsou Warthog, Banshee, Chopper, Ghost, Scorpion či Wraith. Své si najde opravdu každý. Jedinou výtkou je snad poněkud prkenná ovladatelnost vozítek, ale pravděpodobně v tom hraje roli i fakt, že jsem hrál na klávesnici a myši. S Xbox ovladačem se technika ovládá lépe. Samostatnou kapitolou jsou poté gadgety, které váš Spartan může využívat. Je libo vystřelovací hák, zesílený osobní štít, barikádu či ultra silný úder pěstí? Není problém, všechno máme.
Větší mapy obsahují bojovou techniku.
Samotná hratelnost je pak pro fandy stříleček čirou radostí. Ale pozor, v Halo Infinite opravdu záleží na vašem umu. Nic nedostanete zadarmo. Granáty létají vzduchem, brokovnice dělají z hráčů cedník, údery pažbou jsou na denním pořádku a dobíjení štítů nebude nikdy dostatečně rychlé. Design map je povedený, ale některé módy trpí na jejich rozlohu (pouštní ruiny). Grafická stránka nenadchne ani neurazí. Pochválit ale musím optimalizaci, která je naprosto bezproblémová a vše šlape jako hodinky. A nyní vstříc herním módům.
Klasika i originalita
Halo Infinite aktuálně nabízí sedm módů (z toho jeden eventový) – Capture the Flag, kde spolu dva týmy zápolí o vlajky. Oddball, ve kterém se snažíte zmocnit artefaktu a následně za jeho držení získáváte body potřebné k výhře. Slayer je variací na Team Deathmatch, eventová Fiesta vás pak spawnuje s náhodnou zbraní. Netradičním je poté mód Stockpile. Dva týmy o dvanácti hráčích se snaží nasbírat tzv. „power seeds“, která jsou rozeseta napříč mapou. Pokud tým odevzdá pět semen, utrží bod. K výhře je potřeba bodů tří. To vše v časovém limitu patnácti minut.
Stronghold si můžete pamatovat z Halo 5: Guardians. Strany zápolí o tři zóny. Ta, která okupuje dvě a více, získává body. Posledním módem je Total Control. Úkolem je zabrat všechny tři zóny na mapě zároveň. Pokud se tak stane, utržíte jeden ze tří bodů nutných pro výhru. Menší módy mají své variace a určeny jsou převážně pro hru 4v4. Ve větších zápasech 12v12 pak často nalezneme již zmíněná vozidla a techniku. Módů je dostatek, co ovšem zamrzí je fakt, že v Halo Infinite není žádný filtr zápasů, což považuji za nešťastné designové rozhodnutí. Ostatně stejně jako celé uživatelské rozhraní, které je značně nepřehledné. Zde bohužel má kritika nekončí.
Season Pass? Kámen úrazu.
Season Passy jsou dnes již zažitým standardem. Pravděpodobně jsem ale neviděl tak špatný, jakým je ten v Halo Infinite. Přibližně 60% ze stovky úrovní obsahuje XP bonusy či itemy pro změnu denních úkolů. Ty jsou tak „lajdácky“ vymyšlené (i po opravném patchi), že se člověk nestačí divit. Zabij patnáct hráčů tou a tou zbraní, obsaď zónu, vyhraj x zápasů. Úkolům chybí duše a díky absenci filtrů módů, je splnění některých požadavků vyloženě osinou v zadnici a navíc mnohdy narušuje týmovou souhru.
Úkolům chybí duše.
Co mi hlava nebere je navíc to, že challenges pro aktuálně probíhající Tenrai event jsou blokovány výzvami obyčejnými. Hráči tak musí hrát klasické módy, aby se jim časem zobrazily eventové mise. Nelogické, otravné, špatné. Špatný je také systém customizace. Tvůrci ze 343 Industries se dříve dušovali, že získávání kosmetických předmětů půjde klasickým hraním. Realita je ovšem taková, že i za obyčejnou barvu na armor, si nyní řeknou klidně o deset euro. Měli by se stydět. Nerozumím proč nejdou např. cestou Call of Duty Warzone. Ta nabízí vypiplaný Season Pass, který je radost odemykat. Peníze sice vládnou světu, ale čeho je moc, toho je příliš. Postup levely je navíc natolik pomalý, že to může mnoho hráčů odradit. Za Season Pass tedy dávám velké významné mínus.
Určitě zkuste!
Jelikož je multiplayer Halo Infinite k dispozici zcela zdarma (Steam, Game Pass), určitě jej doporučuji zkusit. Pokud máte rádi střílečky ze staré školy, budete se cítit jako ryba ve vodě. Ideální herní zkušenost je poté hra čtyř kamarádů, se kterými se pustíte do klání v menších módech. Pocit ze střelby sice nedosahuje takové kvality, ve kterou jsem doufal, ale rozhodně neurazí. Široká plejáda zbraní a bojové techniky okouzlí nejednoho Sparťana. Mapy jsou dobře nadesignované, dostatečně různorodé a graficky povedené.
Ideální zkušeností je hra čtyř kamarádů.
Dostatek módů vám zaručí zábavu na dlouhou dobu. Tedy pokud podlehnete specifickému kouzlu série. To a mnohem více sráží pouze příšerný Season Pass, špatný systém progresse a nadsazené ceny za kosmetické předměty. Tak či tak se jedná o nejlepší multiplayerovou FPS za celý podzim. Ale musím uznat, že laťka nebyla nastavena příliš vysoko. Když k tomu přidáme Free to Play model, není co řešit. Zkuste to. Ideálně s přáteli. Teď ještě co předvede kampaň. Halo Infinite má nicméně velmi solidně našlápnuto.
Bože, ty dnešní děti co potřebují loadouty a tisíce dalších kravin aby neztratili pozornost. Co by asi dělali tak 15 let zpět?
To jim nemůžeš mít ale tolik za zlé. My vyrůstali v době kdy bylo normální hrát jednoduché (podle těch mladších „primitivní“) arénovky… My jako starší to oceníme protože tyhle jednoduché věci se už prostě nedělaj a HALO se zrovna pokoušel takovou arénovku udělat i když ne zcela úspěšně. Na dnešní dobu pokud to někoho mladého osloví tak jsou to fakt výjimky…
Mě zas nebaví BR hry vyjma Apex to je asi jediná, kterou si jednou za DLOUHÝ čas zahraju ale zase se oni do týhle doby těch BR her narodily a je to jejich většinou první zkušenost jako Fortnite atd….
Jediný co mě od mladšího hráče může naštvat je toxicita, neúcta a neuvážené kupování titulů kdy si pak stěžují, že byli oblbnutý klamavou reklamou… kdežto mi to příjde na druhou stranu divný pač za nás se o reklamách učilo již na základce, ale to je zas otázka o kvalitě školství takže tohle téma nehodlám dál rozebírat…
Já jen za sebe můžu říct, že své synovce rozhodně hodlám v herním průmyslu vyškolit aby neutráceli matčiny prachy nadarmo a nevyrostli z nich toxikáči
halo infinite bude prvni next gen hra na xboxu a potom scorn , stalker 2 , forza motorsport 8 a dalši pecky oproti sony sekty
Tak dnes mi hra neustále padá na plochu. Máte s tím taky někdo problém?
kup si xbox sx a nebude ti nic padat na plochu mam objednanej series X objednaval jsem 20.11. se ho dočkam až v lednu 2022 ikdyž mam nadupanej komp přesto jdu do xboxu protože na konzolich je lepši optimalizace a za 13 tisic herni PC s ray tracingem nepostaviš a jsou předražene graficke karty toje taky důvod proč jdu do xboxu takže tak
Series X jsem včera prodal. Nemá pro mě s herním PC smysl.
series X je vykonnějši než PC měl jsi prodat PC za 13 tisic nepostaviš herni PC s ray tracingem 1080p 60fps hlupáku
Dneska ráno jsem odehrál pár zápasů a za mě v pořádku.
Hmm, tak nevím kde je jádro pudla.
Ti z Vás kdo to hráli na PC. Dá se nějak vypnout to HDR? Na 100% mám zaplé HDR podle těch hnusných barev a nejde to tam nastavit vůbec a vypnuté to mám ve Windowsu Vypadá to tmavě vyblitě
Nejsem doteď nějaký extra fanda série, ale hrál jsem na X360 Reach a 4ku a je pravda že mě ty hry bavily, ale žádnej větší zájem tam nebyl.
Ohledně nejnovějšího dílu jsem nijak nateseny nebyl, ale bylo fajn, když oznámili, ze MP bude free.
Teď potom co to vydali a já si to mohl vyzkoušet, tak musím říct, že mě za poslední dobu žádná MP střílečka nebavila tak moc, jako tohle. Je to tak strašné příjemná změna po všech těch military shooterech, radoby simulátorech apod
Zapnete, najdete hru a hrajete. Nikdo nemůže být kvůli něčemu navíc ve výhodě, všichni jsou na tom stejně, grafika hry je čistá a přehledná, stejně tak prostředí a barvy. Gunplay působí odladěné, ovládání také, s balancem nevidím žádný velký problém, hraje se mi to skvěle!
Mikrotransakce jsou, ale pouze kosmetické a upřímně by mi ani nevadilo dám tvůrcům těch 10 dolarů za ten battle pass.
Jediný s čím doufám do budoucna je, že pribyde víc módu, variací, zbraní, map a obsahu celkové.
Hrál jsem jenom chvilku, ale musím říct, že mě to bavilo. Ano, je to po stránce gameplay primitivní, ale právě proto mě to baví, nejsem milovník loadoutů a podobných moderních kravin. Jsem ten typ, co do dnes hraje klasický csko a jsem naopak rád, že se stále dělají hry s klasickým jednoduchým MP.
Jediné, co mě štve, jsou bullet sponge enemies, prakticky celý zásobník do jednoho panáka, aby šel k zemi. Ještě že melee je OP.
Po grafické stránce nemůžu moc soudit, protože to rozjedu jakž takž na nejnižší a i tak to nemám na 60 fps. Každopádně neurazila a paleta barev umožňuje snadnou orientaci a dobrou viditelnost nepřátel, což je plus.
Škoda jen těch mikrotransakcí a season passu, ale to by nebyl rok 2021, že…
Jo a nakonec, tato hra mě přiměla konečně se dokopat k Halo sérii. Prostřednictvím Xbox game passu jsem si stáhl takovou tu kolekci se všemi díly. Nikdy jsem to předtím nehrál, tak jsem na tuhle slavnou herní sérii zvědav
Máš se na co těšit. Halo je v porovnáni s dnešními trendy a gameplayi ve střílečkách hodně příjemná změna a příběh je taky pecka.
No nevím, já to zkusil s tím že jsem v životě Halo nehrál, protože jsem vždy měl a vždycky budu mít PC.
No a byl jsem nemile překvapen tím jak se to hrálo. Naprosto nudný kombat který jako by vypadl z mobilních stříleček. Žadné možnosti loadoutu nebo něcěho podobného. Chápu že to má být klasický arena shooter alias Quake, ale ten je mnohem rychlejší a není potřeba vystřílet zásobník z útočné pušky do cápka aby skapal jako tady. Ale musím pochválit vývojáře za funkční hru – to se dneska už tak často nevidí
ta hra je funkční protože to je primitivní hra s primitivní grafikou…
tu hru prostě nemůžete srovnávat s battlefieldem třeba …
To je fakt, protože doslova VŠECHNA média kategorizují BattleShit jako nejhorší hru tohoto roku Zlaté HALO a jeho primitivní mulťák a la Kvák 3 Aréna.
Já zkoušel i letošní BFko a upřímně by mě to i bavilo víc kdyby to jelo víc jak na 20 fps
„Neřešíte žádné loadouty, žádné attachementy na zbraních. Prostě se připojíte do zápasu a hrajete.“
přesně tak… proto je ta hra nejvíc o nudě… nestačil jsem se divit jak moc primitivní hra to je :O
nuda nuda nuda kam se podíváš… hodinku a půl jsem to vydržel hrát…
a prej „grafika nenadchne ani neurazí“ no mě to teda dost uráží protože ty stromy jsou z roku 2010
prostě grafika úplně o ničem, nemastná, neslaná… CryEnginu nebo Warzone to nesahá ani po kotníky…
a panorama jsou taky nudná prostě… absolutně žádná fantazie… podíváte se jednou a řeknete hmmm…
hlavní průser je prostě v grafice… když to má být sci-fi střílečka z roku 2021 tak to taky musí parádně vypadat ! musí to svítit a zářit všude kam se podíváš…
tady bych fakt nebyl optimistický … ta hra bude do pár měsíců mrtvá…
prej to mělo být osvěžení na poli FPS ale bohužel osvěžení se nekoná… koná se back to 2010…
a když si vezmete že třeba warzony a apex mají furt nějaké eventy, furt různé módy… tak tohle nemá šanci konkurovat …
singleplayer bude třeba fajn ale tento multiplayer se fakt nepovedl… absolutně žádná motivace to tryhardit…
zlaté warzony… HALO infinite možná cool název ale tragédie… značka slušně pohřbena gg
zajímalo by mě co si myslíte o jízdě na čtyřkolce ? protože to je katastrofa…
jo a sice se furt zmiňuje, že COD se tento rok nepovedlo a BF se nepovedlo tak má HALO šanci…
ne nemá… battleroyaly frčí jako nikdy předtím, teď jsou nové mapy v Apexu a Warzone a nová kapitola ve Fortnite takže HALO si prostě neškrtne…
Bože ty seš tak úplně mimo
steam recenze:
1.Hruza a des, uz nikdy vice a to ani zadarmo!
2. total easy arcade
3. Velmi průměrná střílečka.
4. musíte mít microsoft účet ,absolutní mrdka nešel vytvořit a nepřímulo to můj druhý email takže prostě ♥♥♥♥♥♥♥
5. kravina
běž to říct i těm 21% uživatelům co si stěžují …
nejvíce stížnosti na debilní expení, že když máte smůlu tak musíte odehrát 30-40 zápasů abyste dostali novej level…
mě sice nejvíce vadí grafika ale ostatní kritizují jiné aspekty …
a to že se musíte přihlašovat přes MICROSOFT je jenom třešnička na laciném dortu…
nemůžete změnit MÓD, nemůžete změnit nic !!!
prostě jenom tupě jedete módy dokola a bez skillu se tam šupete rádoby scifi zbraněma…
taková tupá adreagovačka pro plejky…
ideální FPS když přijdete v pátek večer z kalby…
S tím odřádkováváním každé věty (a obecně úrovní tvé češtiny, respektive kromaňonštiny, kterou se vyjadřuješ) je to už solidní obsese. Počítám, že jsi vychodil nějakou obecní školu v nějaké malebné vísce a dál už nic.
mám 2 střední školy někam zaměřené… což se o vychozené zdravce říct nedá….
píšu každou větu na novej řádek protože se to pak lépe čte…
nebo mám radši psát bez diakritiky a nechat tady esej jako Niemand ??
Corvus se zas probudil o víkendu sám… jinak se tento jeho osobní útok neumím vysvětlit…
Corvus ma totiz nejakou vadu, protoze si mysli, ze kdyz nekdo neni nadsenej z nejaky brecky jak on, tak je s tim „hejtrem“ neco v neporadku.
Obsese… říká člověk, který tráví čas komentováním všech možných herních webů a tvrdí o sobě, že je vlk samotář. Už ses s tím léčil?
Co ti proboha vadi na grafice? Vadi ty počet polygonů? Rozlišení textur? Málo post process efektů? Menší detailnost prostředí?
Ta hra se dá dobře číst, podíváš se před sebe a víš kudy se jde, kde co může být a hlavně poznáš, kdo a kde je enemy. Je to arkadovejsi, ale není to bez skillu, to snad nemůžeš říct o žádný FPSce.
Co se týče Microsoft účtu, věřím, že s tím někdo může mít problém, ale upřímně z vlastní zkušenosti vím, že to je akorát neschopnost ostatních si to zprovoznit. Já sám s tím neměl problém, zapl jsem hru, prohlásil se a jel jsem.
Mohli by jste se všichni zklidnit… Často všichni tím jak se napadáme akorát působíme jak mimina nehledě na věk či vzdělání jak se tu někdo vytahoval… měli by jste psát vaše pocity ze hry trochu normálněji a ne se po jakékoli negativní odpovědi do sebe pustit jak vyhladovělá smečka…
Taky bych uvítal kdyby jste nepovyšovali jednu hru nad druhou pokud nemají nic společné a zároveň ostatní by laskavě měli mít na vědomí, že hráči hrající BR a jiné typy her či TRYHARD hráči budou mít úplně odlišný pohled než-li fanoušci nebo hráči milující hry typu Quake, HALO a singleplayer her. Tudíž hádání se spolu s porovnáváním her HALO a nějakou BattleRoyale jako je Warzone mi přijde jako hrozná kravina, protože ty hry nemají absolutně nic společného a to, že někdo chce aby BR prvky nebo mechaniky z hry, která má k BR blízko jako CoD (tím myslím Lodauty [do jistého měřítka] a attachmenty) byli aplikovány do hry jenž má svůj svět, svá pravidla mi přijde naprosto nemyslitelné byť možná trochu zastaralé. Sám bych rozhodně nerad aby HALO nasálo velkou inspiraci z her jako WARZONE aj..
HRA:
Já od tvůrců oceňuji to, že se snažily udělat něco ve stylu Quake Arena ovšem nemohu taky říct, že se to povedlo (Je tam i náznak modernějších arena her jako jsou Warface, či malé mapy her jako Battlefield a CoD avšak myslím, že si berou inspiraci zrovna z toho špatného co ty hry nabízejí) ale vzhledem k tomu, jak je Multiplayer od Singleplayeru oddělen a navíc zdarma, tak v tom nevidím zas takový problém a i kdyby to s ním šlo rychle z kopce tak aspoň hráčům nemusí být líto peněz za špatnou investici.
Mám dojem ohledně multiplayeru, že HALO má potenciál na svůj vlastní multiplayerový směr aniž by musel nutně brát inspiraci u her jako Quake a pod. myslím, že pro ty co už mají něco z HALO nahráno ze Singleplayerové stránky, tak by jistě měli nápady nebo přání jak by mohl ten multiplayer vypadat a tím pádem by to možná i uvítali víc. A aby to nepůsobilo zastarale, tak se rozhodně dá dle mě ten multiplayer upravit tak aby byl o něco přístupnější hráčům mladším či těm co se vezou na vlnách toho co je momentálně populární.
Co se týče grafického zpracování mě osobně neuráží, avšak jsou tam věci díky kterým mapy působí bez života na dnešní dobu/technologii/dostupnost tím myslím ku příkladu vegetaci jenž přesně splňuje funkci jako kulisy v divadle zcela bez fyziky a sebemenšího náznaku života a díky tomu jak multiplayer funguje čili, že se můžete zastavit nad něčím a prohlédnou si to tak to dokáže zaťukat do těch očí. Osobně sem nikdy nebyl extra vysazený na grafické zpracování to bych jinak nemohl hrát hry z 90′ ale uznávám že na dnešní poměry je to slabý výkon co se týče designu. Pokud by někdo něco namítal, tak rozumím tomu, že multiplayer Quake a jiných arenových her byla jedna velká bitka v kulisách ale možná by neuškodilo něco už dnes změnit.
P.S. Než se do mě začnete navážet uvítal bych aspoň důkladné přečtení poznámek aby nehrozilo opět, že se do mě budete hustit narážky něčeho k čemuž jsem se vyjádřil nebo se o nich zmínil…