Jedním ze záměrů našeho podcastu je postupně do jeho křesel přivést jednotlivé redaktory Zingu, čemuž ostatně nahrávají i probíhající letní dovolené (ne všichni členové redakce jsou z Prahy). Tento týden si tedy Martin Zavřel povídá s Gabrielou Šuterovou, ostřílenou herní novinářkou a bývalou herní vývojářkou.
Podrobný obsah epizody:
- Představení Gabriely
- Dodatek k remake Mafie
- Stárnoucí dabéři
- Nezlobte se na odklady her
- Ghost of Tsushima (úvod)
- Minulost studia Sucker Punch
- Inspirace samurajskými filmy
- Důraz na estetiku
- Důraz na přírodu
- Japonská poezie Haiku
- Srovnání s Nioh a Sekiro
- Obtížnost a struktura hry
- Předvídatelnost příběhu
- Srovnání s první Mafií
- Death Stranding pro PC
- Hideo Kojima a poselství jeho her
- Horizon: Zero Dawn pro PC
Pokud vás minulý týden mrzela dočasná odstávka Spotify verze Podcastu, tak problém jsme mezi tím vyřešili a opět můžete poslouchat i tam (stejně jako na iTunes a dalších službách, vypsaných níže):
Poslouchat podcast:
Tygr a drak natočil Ang Lee, Hrdina a třeba Klan létajících dýk jsou filmy od Čang I-mouna.
Yup, po natáčení jsem si to také zjistil a zastyděl se.
Každopádně ale platí, že je to výborný film a že je vizuálně velmi blízký scénám z Ghosta.
Brzy se o tom přesvědčím na vlastní oči, zatím sleduji videa na Zingu
Zingu máte u mě černý puntík ! Jak to že o téhle novince nevíme ? https://store.steampowered.com/app/1146310/Beyond_a_Steel_Sky/ Taková cca 20 let stará klasika se vrátila a já teď koukám jako blázen
Ten pocit k AC mám zcela stejný jak Gabriela Š.: Origins byl vynikající, Odyssey již únavný a Valhalla mne vůbec nezajímá a není to pro absenci ČJ.
Skvělý podcast jako vždy! Díky za něj =)
My děkujeme!
Dokud to bude fanoušky Zingu bavit poslouchat, budeme to moc rádi natáčet
Další podcast který je radost si poslechnout, další šipka nahoru.
Souhlasím s tím, že inFamous je asi nejlepší herní komiksovka, tu sérii mám strašně rád a přijde mi strašně nedoceněná, i když té hře se asi podařilo nejlíp zpracovat superhero žánr (který mám strašně rád) s čistým štítem, aniž by musela spoléhat na již už existující universum. The Boys je skvělí komiks ale upřímně zde považuji za mnohem zdařilejší adaptaci, která je taková v příběhu uhlazenější. Zajímavou komiksovkou je Umbrella Academy, není sice tak brutální ale rozhodně je i tak zajímavá.
Co se týká odkladů, tak je odklad a odklad, protože třeba to co předvádí CDP s Cyberpunkem už mi přijde, jako by si z hráčů otevřeně dělali srandu a na druhou stranu, jde vidět jak strašně jsou si jistí v kramflecích, že jim to projde a (nadneseně) ještě jim za to budou líbat ruce a chválit, že to odkládají. Stejně tak mi vadí, jak se dnes strašně lehkovážně na to hledí, prostě přijde mi jako by to už dneska bylo pravidlo, plácnout datum jen tak a pak to odložit, však se nic neděje. Prostě upřednostnil bych ticho, až až jsem víceméně hotov tak říct, jo tady máte datum vydání.
Na Ghosta jsem zase o něco víc naladěný, už zítra a chtělo by to aby venku bylo ošklivě a pršelo
Musíš si uvědomit, že vývojáři také hrají na 2 strany. Oni se zároveň musí zalíbit hráčům a zároveň musí získat peníze od investorů/publisherů apod. Pokud by 4 roky něco v tajnosti kutili a pak rychle vydali, tak je to sice pěkné, ale ty čtyři roky jim musí někdo financovat a ten chce mít co největší jistotu, že té hry se pak prodá dostatek kusů. Proto se často titul oznámí a mnohem dřív a často se mu dá optimistické datum vydání aby investoři měli pocit, že už je to bude stát jen málo do doklepnutí a pak se to hold posouvá a posouvá.
Budu vždy radši když vyjde hra ihned co nejlepší než vydat nedodělek a pak to několik měsíců ladit. Jen letos je hloupé to, že celý rok je sucho a pak má vyjít hodně pecek v listopadu.
Chápu, však ale můžu hru ukázat, masírovat lidi i tak, a dát datum až když vím že to vyjde, nemusí to byt ve stylu Bethesdy kteří ukážou hru teprve půl roku před vydáním. Prostě mi nepřijde v pořádku plácat data jen tak od boku a věřit že to možná do něho stihnu.
Děkujeme
K těm odkladům – jak píše kolega Sellen, má naprostou pravdu.
Vývojáře ani vydavatele odklady v žádném případě netěší, pro všechny představují problémy navíc a často třeba i extra měsíce crunche apod.
A Pak třeba někdo vybere špatné datum a Titanfall 2 vyjde ve stejný den jako Battlefield, takže prostě nemá šanci. Datum vydání je větší věda, než se může na první pohled zdát.