Podíváme-li se na oficiální obrázky k chystanému fotbálku od EA, můžeme nabýt pocitu, že se vlastně nic nezměnilo. Osvětlení je stejné, modely hráčů podobné (co byste také měnili na jedenácti sprintujících hráčích) a i když jsou obličeje zase o něco realističtější, z ptačí perspektivy je nám to lidově řečeno na houby. Pokud bychom zůstali jen u toho, skeptikům z celého světa by bylo velmi jednoduché opět označit FIFU za zkopírovaný díl, než pořádnou novinku.
Úspěch stojí na třech pilířích
Producent David Rutter nás ale uklidňuje a slibuje velký krok dopředu oproti jedenáctému dílu. Proč měnit grafické pozlátko, které je i v současné době skvělé? EA Sports se tak zaměřili především na hratelnost a malé detaily, které sice na první pohled vidět nejsou, ale značně vylepšují celkový zážitek.
Prvním pilířem je funkce Pro Player Intelligence, která obstará většinu práce pod kapotou a všimnou si ji jen lidé, co se ve fotbale vyznají. Navíc by měla tato novinka rozvířit nadávky fanoušků na fotbalisty ovládané umělou inteligencí, kteří během zápasů spíše zasněně hledí do dáli, než aby si aktivně nabíhali na vaše přihrávky. Pro Player Intelligence je vlastně dodatkem k vlastnostem jednotlivých hráčů z předchozího ročníku, kdy byli fotbalisté děleni v závislosti na jejich výdrži, rychlosti či stamině. Nyní EA přidává do mixu ještě inteligenci a vytváří tak AI, která opravdu může pracovat jako tým.
Abych byl přesný, pracuje především dle silných stránek týmu. Pokud máte v týmu takové hráče, jako je Crouch či Heskey, kteří většinu doby krouží kolem brány a hlavičkují, zbytek vašeho týmu bude dělat vše pro to, aby jim ty hlavičky nabízel. Podstatnou novinkou je letos také zorné pole a vize hráčů. Většina fotbalistů ze zálohy bude umět přesně přihrát pouze do svého zorného pole, jsou ale i tací, kteří jsou podstatně kreativnější. Pokud se chopíte např. Iniesty nebo Fabregase, budete mít výhodu kreativních záložníků, kteří vidí všechno a dokáží vykouzlit šanci téměř z ničeho.
Počítačem řízení spoluhráči jsou navíc letos podstatně aktivnější, sledují hru a správně si nabíhají. Dokonce by nám měli pomoci při souboji jeden na jednoho, pokud se zvrtne proti nám.
Kouzelné nožky aneb já to nebyl
Druhým pilířem má být Precision Dribbling, což je pro změnu dodatek k funkci „360 degree control“ z předchozího dílu. Hráči se nyní mohou pohybovat na doslova miniaturních prostranstvích a otáčet se na prstech, pokud k tomu dostanou příležitost.
Tím chce EA změnit vyznění celé hratelnosti a donutit hráče více taktizovat, hledat skulinky v soupeřově obraně a snažit protlačit do vápna. Je to velmi oblíbená a využívaná taktika v opravdovém fotbalu a kdo někdy viděl některý ze zápasů Barcelony, ví, o čem mluvím. Precision Dribbling nyní tento styl umožňuje. Hráči si dokáží podržet balón mnohem déle a počkat si, až jim vylepšená inteligence pošle spoluhráče do volného prostranství. Všechny novinky tu spolupracují.
Spojme driblování s novým systémem skluzů a obírání o míč a máme před sebou značně překopanou hratelnost. V minulých dílech stačilo podržet určité tlačítko a vámi ovládaný hráč si pro míč doběhl prakticky sám. Tentokrát už to tak fungovat nebude. Tlačítko A/X je nyní kontrolní. Při jeho držení si váš hráč začne útočníka s míčem střežit a běžet vedle něj. Až se stiskem B/O se míč pokusí přebrat, případně soupeře počechrat skluzem. To je velkou změnou, která přiblíží zápasy více taktickému, reálnému způsobu průběhu zápasu, kdy si musíte každý šťouch rozmyslet, a fotbalisté se neklouzají na zadku každé tři minuty.
Čmouhy na trávě, ksichtem na střídačku
To největší lákadlo jsme si samozřejmě nechali na konec. Zapomeňte na přednastavené animace, skriptované srážky a další podivnosti, které působily dříve značně nereálně. Přichází Impact Engine a s ním nová vlna realismu a autentičnosti. Každý pohyb hráčů nyní hlídá přísné oko fyziky.
Impact Engine je značně podobný Euphorii z GTA IV, kde je každý pohyb závislý na fyzikálních zákonech, gravitaci, rychlosti i setrvačnosti. Hra díky tomu doslova lahodí oku a žádný zápas nyní nebude stejný. Už se těšíme na YouTube videa plná držkopádů a brutálních zákroků, ve kterých se budou fanoušci předhánět.
Hráči nyní budou reagovat na sebemenší dotek, ať už se bude jednat o skluz do kotníku nebo chytání dresu. Běžící fotbalista tak trhne ramenem, změní rytmus driblování, klopýtne nebo se rovnou natáhne. Tomu musíte přizpůsobit i styl hry, kdy si budete hlídat trajektorii svých sprintů, plánovat kličky a vůbec se více soustředit na konstruktivní týmovou hru. Rozhodně je to něco, na co si budeme muset chvíli zvykat, je to ale vlastnost, která posunuje FIFU do vod realistických simulátorů jako nikdy předtím. Bohužel této vychytávky se majitelé PC verze nedočkají.
Jedna dvě tři, my jsme bratři
Pokud se pozorně zadíváte na novinky, které má dvanáctý díl nabídnout, nemůže vám uniknout, že jsou úzce propojeny. Driblování jde ruku v ruce s novým fyzikálním enginem, který pro změnu dokáží využít inteligentnější fotbalisté. Vývojáři nám navíc slibují mnohem více novinek, o kterých se dozvíme v nadcházející době.
Prozatím vypadá FIFA 12 jako plnohodnotný nástupce slavné fotbalové série. Zda se jedná o revoluční počin, zatím nemůžeme tušit, všechny novinky jsou ale rozhodně na místě. Každopádně to vypadá, že se bude pokračovat v úspěchu a znovuzrození série a arkádoví hráči můžou zase do sprch. Tady se simuluje fotbal.
Tentokrát to bude Revoluce! ! ! !
Ještě teď to posloucám. Díky moc Dree !
Jo ještě jedno vzpomínkové video [ odkaz ]
Playman: chyba lávky, dříve se Fifa i NHL dali hrát dokonce i na myši, tuším ročník 98. Do dneška je ale můj nejoblíbenější díl Fifa 99 s nezapomenutelným hudebním doprovodem intra ( Fat Boy Slim – Rockfella skank ) , taky tak rádi vzpomínáte
Vždyť byla Fifa vždy spíše devizou konzolovitosti. Je ale pravda, že ač jsem se k těmto hrám několikrát na PC vracel, několik let za sebou, nikdy jsem to nevydržel hrát déle než 5 minut. Každý má holt svůj herní vkus a svoje favority, což je zcela přirozené, řekl bych.
forlanek: FIFU v současné době opravdu zbožňuju, přesto jsem začínal u PES a vím, jaké to je na obou stranách. Narážka měla působit pouze jako menší vtip na neustálé války fanboys.
Mě Fifa zas evokuje PC a to samé NHL, asi jsem holt starší ročník Jinak to co jsem psal není mé zbožné přání ale reálná odpověď zaměstnance EA.
*bez nich
Ti kdo to takhle mají, můžou mít už rovnou konzoly. Ale nikomu nic nevymlouvám proboha, ať si každý hraje, jak se mu jen zlíbí. Mě Fifa prostě evokuje konzole a bez nic to už prostě není ono, to je podstata té hry ale je to samozřejmě můj názor. I díky tomu si někteří musí pořizovat k pc gamepad, aby to aspoń za něco stálo.
Datlovat na klávesnici. To, že ty nemáš připojený PC k televizi a koupený ovladač ještě netnamená, že to nemá nikdo! ! !
Dree vždyť to je předem márné přání! Vždyť právě díky hrám jako je fifa se konzole staly tak populární a jsou pro ně koncipovány dokonale. Objektivně musím říct, že i s tím nejlepším portem světa, bude vždycky větší sranda hrát fifu na konzoly s kamarády, než si jí datlovat na pc. To prostě nikdy nebude úplně ono, v tom musím dát za pravdu konzolým a právě v tomto u mě mají velké plus. A Mendys se vyjádřil velice dobře, souhlasím, stejně se může a ono se taky změní x věcí.
Pan Michal "Mendys" Maliarov je očividně Fifa fanboy, přesto by si ty narážky na PES mohl nechat pro sebe
Server DasReviews shromáždil hezkou kupičku důkazů o tom, že PC fanouškové série FIFA zatím nemají žádný důvod k panice a nadávkám. Komunitní manažer Romily Broad například na Twitteru uvedl: „Lidi úplně překrucují naše záměry na PC. Další informace jsou na cestě. Nebudete zklamáni. “ Na přímý dotaz fanouška pak Romily odvětil, že o PC verzi bude řeč velmi brzy a pokud jde o to, jestli bude identická s konzolovými verzemi, tak pronesl: „žádné strachy, všechno je v pořádku. “ Nezbývá tedy než čekat, s čím EA přijde a doufat, že poprvé za trilion let bude třeba PC verze FIFA hry identická s verzemi pro konzole.
Podle mě to bude tak že na konzole budou různý novinky a vychytávky o rok dřív než na pc …
Luxus