Pokud jste fanoušky tradičních RPG, možná vám neunikla hra Broken Roads, která vzniká v australském týmu Drop Bear Bytes. Je zasazena do postapokalyptické Austrálie a kombinuje známé mechaniky s některými novými. Já jsem si hru na Gamescomu mohl vyzkoušet a odcházel jsem s velmi pozitivními dojmy.
Na začátku dema jsem si mohl vytvořit postavu. Kromě jména, vzhledu a dalších klasických nastavení zde však najdete také několik otázek, jež definují vaši povahu. A tím se dostáváme k asi nejzajímavější mechanice celé hry – morálnímu kompasu. V něm byste našli čtyři různé myšlenkové proudy: utilitarismus, humanismus, nihilismus a machiavelismus. Ačkoli si pomocí počátečních otázek postava definuje svůj „okruh“, volit můžete různě. Ovšem pozor, i na tohle hra myslí. Pokud na začátku dialogu zvolíte například humanistickou odpověď, tak při další možnosti nemůžete pokračovat přesným opakem. Vývojáři si dávají pozor, aby návaznost dávala smysl.
Žádné rozhodnutí samozřejmě není správné, nebo špatné, ale povede k různým následkům. V hratelné ukázce jsem měl například za úkol vyhnat z města „žoldáka“, který měl obyvatele chránit, ale ve výsledku jim spíš škodil. Pomocí chytrých argumentů se mi ho povedlo odehnat bez boje, ale kdyby se mi to nepodařilo, začne poměrně klasický tahový souboj.
Dialogy jsou dobře napsané a alespoň částečně nadabované, i když zrovna tento fakt mě občas trochu rušil. Postava odříkala například jednu větu a zbytek už ne, případně mlčela úplně. Vývojářů jsem se na tohle ptal a údajně zatím není v plánu udělat dabing všech dialogů. Ale vzhledem k tomu, že jde o menší titul, je to samozřejmě pochopitelné.
Hra se zato může chlubit pěknou vizuální stránkou, jež se za roky vývoje posunula hodně kupředu. Je o to působivější, když vezmeme v potaz, že hlavní tým, jenž na hře pracuje, se skládá pouze z 13 lidí. Vývojáři mi nicméně prozradili, že jim s Broken Roads například pomáhá i společnost, která přispěla také k vývoji Disco Elysium, a není divu, obě hry jsou si opravdu podobné.
Dozvěděl jsem se také, že příběh by měl zabrat přibližně 25 hodin, ale pokud se pustíte do vedlejších úkolů, herní doba se může protáhnout. Autoři navíc věří, že díky různým příběhovým pozadí, jež si můžete vybrat při tvorbě postavy, zde bude také dobrá znovuhratelnost.
Mě titul rozhodně velmi zaujal a budu ho dál sledovat. Kdo ví, třeba se dočká podobného úspěchu jako již zmíněné, cenami ověnčené Disco Elysium.
Broken Roads vyjde příští rok, míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S a Nintendo Switch.
A v čem je to jako Disco Elysium? Jakože.. to je shora a postavy tam mluví? Protože tam pro mě ta podobnost končí. Úroveň psaní v traileru je někde o pár schůdků níž v teritoriu béčkových cheesy příběhů, vizuálně ty jejich toporný figury připomínají malbu jen z dálky a moc se nepředřeli ani na nějaký atmosféře.
Tipla bych, že hlavně přítomností filosoficko-etických směrů a nejspíš variabilitou a nečernobílostí voleb (?)
Ale souhlas, jak sem psala, spíš mi to příjde jako Wasteland/Fallout. A opět souhlas – vyrovnat se DE po stránce literálních kvalit je snad nemožný To asi platí i o atmosféře jako takové.
Zmínit DE je určitě dobrej marketingovej tah (na mě to zafungovalo). Ale tak či tak, vypadá Broken Roads zajímavě už jen tím netradičním zasazením.
Ano, Disco mi to připomíná především díky tomu systému voleb, byť ke starým Falloutům to má samozřejmě taky blízko (hlavně zasazením). Sami vývojáři mi řekli, že jde o poctu klasickým RPG, ale zároveň s moderními mechanikami, jako je především ten morální kompas.
Vidím Disco Elysium, hážu do wishlistu
Vážně to vypadá zajímavě, možná mi to spíš připomíná Fallout nebo Wasteland než DE, ale každopádně postapo-austrálie zní skvěle a morální komaps a rozhodnutí „beyond good and evil“ zní taky skvěle.
Neúplnýho namluvení je škoda (btw. tomu vypravěči ve videu strašně blbě rozumím… aussi accent? :)), ale třeba to v případě úspěchu bude jako u DE, kde kompletní dabing přinesl až The Final Cut