Na Gamescomu se ukazovaly dvě očekávané AAA závodní hry. Tou první byla chystaná Forza Motorsport od Microsoftu a studia Turn 10, z jejíž prezentace jsme vám již přinesli samostatné dojmy. Druhým titulem byl The Crew Motorfest od Ubisoftu a studia Ivory Tower. Dojmy z hraní nového dílu této arkádové závodní série jsem jednak načerpal na samotném Gamescomu, ale také prostřednictvím uzavřené betaverze, která se uskutečnila před zahájením samotné výstavy.
V rámci uzavřené bety autoři hráče pustili přímo do otevřeného světa.
Jak Gamescom demo, tak zmíněná betaverze shodně ukazovaly samotný začátek hry, ve kterém přijíždíte na závodní festival. Ten svou atmosférou a stylizací nezapře inspiraci konkurenční sérii Forza Horizon. Vzhledem k popularitě této značky se snaze Ubisoftu o nabídnutí na první pohled stejných ingrediencí v podobě odlehčené atmosféry, volnosti otevřeného světa a velkého množství aut, nelze příliš divit. Přesto si však myslím, že ve snaze napodobit Forzu Horizon zašli autoři Motorfestu v některých ohledech až příliš daleko. Patrné je to již v úvodních sekvencích hry, které byly prezentovány na Gamescomu.
V kůži vlastnoručně vytvořeného závodníka přijíždíte na barvitý festival, jehož jednotlivé části vám jedna z postav postupně představuje. V rámci krátkých naskriptovaných závodních sekvencí jsem postupně okusil noční závod japonských sporťáků plný svítících neonů, které vystřídal off-road závod následovaný střetnutím formulových monopostů na uzavřeném okruhu a závody veteránů za volantem originální AC Cobry. Úvodní představovací sekvenci nakonec ukončil závod supersportů, ve kterém jsem si mohl vyzkoušet Lamborghini Revuelto. Právě tato novinka od známého italského výrobce zdobila stánek hry přímo na Gamescomu. Jako ze zmíněné Forzy Horizon vystřiženou pasáží Gamescom demo skončilo.
Budete se moci vydat například do slavného Pearl Harboru.
V rámci uzavřené bety ale vývojáři hráče pustili také přímo do otevřeného světa. Předchozí dva díly série The Crew z let 2014 a 2018 se chlubily kompletně zpracovanou mapou pevninské části USA. Právě možnost volně se projíždět po obří mapě Spojených států amerických byla pro mě vůbec tou největší předností hry. V Motorfestu se vývojáři tento formát rozhodli pozměnit a poslat hráče na prosluněný havajský ostrov Oahu, kde vám dovolí navštívit například slavný Pearl Harbor. Navzdory tomu, že není herní svět zpracovaný v měřítku 1:1, tak se autoři pokusili do jeho prostředí implementovat skutečné pamětihodnosti.
Jako fanouška historické válečné techniky mě zaujala například bitevní loď USS Missouri nebo ponorka USS Bowfin, které dnes fungují jako muzeum. Ačkoli tedy bude nové The Crew v porovnání s předchozími díly disponovat co do rozlohy o poznání menším světem, tak bude ve výsledku záležet na tom, zda se ho vývojářům podaří naplnit dostatečně pestrou a zábavnou skladbou obsahu. Kromě početného zástupu licencovaných aut by jim k tomu mohly pomoci také přítomné motorky, lodě a letadla. Kromě prostředí je to právě šíře vozového parku, kterým by se Motorfest mohl odlišit od vzpomínané Horizonu.
Série The Crew se ve svém třetím díle s podtitulem Motorfest přiklání k festivalovému tématu ve stylu Forzy Horizon. Tou nejzásadnější změnou je ale přechod do menšího a kompaktnějšího herního světa, která vás vezme na Havaj. V ostatních aspektech zůstala série The Crew i s třetím dílem věrná čistě arkádové hratelnosti, která kromě snadné přístupnosti sází především na pestrou škálu závodů a početný zástup dopravních prostředků. The Crew Motorfest vychází 11. září na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S a platformu Amazon Luna.
Tak snad z toho nebude Forza Horizon z Lidlu.