ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Dojmy z hraní Arma Reforger

    Dojmy z hraní Arma Reforger

    Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

    Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

    Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

    Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

    Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

    Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

    Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

    Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

    Sniper Elite 5 dostalo novou bezplatnou aktualizaci

    Sniper Elite 5 dostalo novou bezplatnou aktualizaci

  • Recenze
    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Dojmy z hraní Arma Reforger

    Dojmy z hraní Arma Reforger

    Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

    Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

    Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

    Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

    Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

    Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

    Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

    Tvůrci Pokémon GO oznamují NBA All-World

    Sniper Elite 5 dostalo novou bezplatnou aktualizaci

    Sniper Elite 5 dostalo novou bezplatnou aktualizaci

  • Recenze
    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Recenze hororu The Quarry – mezi filmem a hrou

    Citizen Sleeper má datum vydání, dorazí rovnou do Game Passu

    Recenze Citizen Sleeper – kvalitní literatura a zábavná deskovka

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Call of Duty: Ghosts Multiplayer – starého psa novým kouskům nenaučíš

Martin Cvrček autor: Martin Cvrček
9. 11. 2013
v sekci Recenze
139
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 1072 ghosts
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenze z hraní PC verze

Tentokrát si odpustím sáhodlouhý úvod a přejdu rovnou k věci. Základní hratelnost multiplayeru se s Ghosts nijak zvlášť nezměnila. Pokud jste se setkali s některým z předešlých dílů Modern Warfare 2 počínaje a Black Ops 2 konče, máte docela jasnou představu o tom, jak se asi může hrát Ghosts. Zkrátka si jsem jistý, že není potřeba vysvětlovat několik let staré herní mechanismy, a tak se s dovolením zaměřím hlavně na novinky, které multiplayer nového Call of Duty nabízí. Nezdá se to, ale je jich docela dost. Některé hru vylepšují, jiné nemají výrazný efekt, jiné ji zase dokážou zhoršit. Tak se na ně pojďme podívat.

Přečtěte si recenzi singleplayeru.

Staré i nové prostředí

Začněme novými mapami. Ghosts nabízí celkem 14 nových map, přičemž každá nabízí poměrně jedinečné prostředí. V Prison Break se dostanete do džungle, ve Whiteout do zasněžených lesů, v Stoneheaven zase do okolí zříceniny hradu, a nechybí ani více či méně poničené městské prostředí nebo vojenské základny a farma. Na vzhled map si určitě nemohu stěžovat, každá z nich vypadá uvěřitelně, rozhodně jsem si nikdy nepřipadal jak v nějakém uměle vytvořeném prostředí nebo jak v Modern Warfare 3, kde bylo prostředí často jako přes kopírák. Design už je ale něco trochu jiného. Ponechme stranou fakt, že je většina map dost malá. K CoD už to prostě patří. Některé mapy však nabízí docela dost míst pro campery, což je poměrně vážný problém, nemluvě o nedořešených respawnech, kdy jsem často schytal kulku asi vteřinu po oživení nebo jsem se naopak objevil těsně za zády nepřítele. Věřím, že ten druhý případ vám asi vadit nebude, ale i tak jsou prostě respawny kamenem úrazu a můžou plynulost hry dost narušit.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89746
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89749

1.

2.

Co naopak hru nijak zvlášť nenaruší, je slibovaná dynamičnost map, kdy se má občas něco stát a změnit to průběh zápasu. Tak to se vážení přátelé neděje. Občas sice támhle spadne brána, která zablokuje jednu cestu, tady můžete použít výtah a z támhleté stráně mohou spadnout klády nebo trosky, ale ve výsledku to samotnou hru nijak neovlivní, jen to zpravidla někoho zabije. Rozhodně nečekejte nějaké výrazné proměny map, a to ani u bonusové mapy Free Fall, kterou dostanete za předobjednávku hry. Na první pohled působí dojmem, že se vážně může měnit, ale opak je pravdou. V průběhu zápasů si sice lze všimnout, že se mrakodrap, v jehož prostředí bojujete, propadá, ale na mapě to nic výrazně nezmění. Snad jediné znatelné případy jsem zažil na mapě Sovereign v prostředí laboratorního komplexu, kde se v jednom momentě objevila na celé mapě mlha, která dokázala postupem mapou slušně zamávat, a na menší mapě Strikezone, kterou v jednom případě doslova překopala masivní exploze.

Občas navíc můžete narazit i na místa, kde lze bez jakéhokoliv důvodu umřít. Ideálním příkladem budiž mapa Flooded, v níž se dostanete do zatopených trosek města. V jednom místě se může do vody ponořit celá vaše postava, a z nějakého záhadného důvodu stačí dvě vteřiny pod hladinou a je po vás. Tím nastává poměrně vtipná situace, kdy mnohdy přežijete dávku ze samopalu, ale stačí dvě vteřiny pod hladinou a už polykáte andělíčky. Aneb logika Call of Duty v praxi. Avšak na druhou stranu, z některých map jsem byl vyloženě nadšený. Hlavně ze zmíněné Stoneheaven, kterou bych klidně přirovnal k těm nejlepším mapám z Call of Duty 4 nebo MW2, bojuje se na ní skutečně skvěle a plynule a dokonce nabízí i slušnou rozlohu. Totéž se dá říct i o několika dalších mapách.

Slibovaná dynamičnost map nemá ve výsledku na většině map žádný viditelný vliv.

Vzdejme hold klasice (a přivítejme zbytečnost)

Mapy tedy neprošly žádnými výraznými změnami, což už ale neplatí o herních módech. Samozřejmě zde najdeme oblíbené režimy jako je Team Deatchmatch, Domination a Free-for-all, vrátil se i Kill Confirmed. Došlo však také na přidání nových módů. Jedním z nich je Blitz, kdy má každý tým na své straně mapy základnu a úkolem hráčů je obsadit cizí pozici a tím nabírat body. Dále tu máme Hunted, kdy hráči začínají s minimální výzbrojí a pokud chtějí nějaké lepší zbraně, musí bojovat o zásoby umisťované na různá místa mapy. Zajímavou novinkou je i Infected, v němž se z několika hráčů stanou infikovaní jedinci vybavení jen noži s cílem likvidovat normální hráče a tím je proměňovat v další infikované. Ani jeden z těchto módů sice neoplývá kdovíjakou originalitou, obzvlášť Infected působí jako takový kříženec zombie módu z Counter-Strike a Hunter módu z Crysis 3, ale i tak zabaví a považuju je za slušný přínos.

Opakem je další nový mód, Cranked. V zásadě jde o klasický Team Deathmatch jen s tím rozdílem, že s každým zabitím se vaše postava v mnoha směrech zrychluje. Já vím, že Call of Duty se obecně vyhýbá realita širokým obloukem, ale tohle už mi přijde trochu moc, zvlášť když je celý mód zoufale nevyvážený a přehnaně chaotický. A když si pomyslím, že s tímhle módem chtějí vývojáři podporovat progaming, nezbude mi než si klepat prstem na čelo.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89747
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89752

1.

2.

Vrcholem všeho je odstranění módů Headquarters a Search & Destroy. První zmíněný se nedočkal žádné náhrady, druhý nahradil mód Search & Rescue, tedy klasické S&D ozvláštněné, resp. zjednodušené tím, že ze zabitých hráčů padají psí známky, které když v případě mrtvých kolegů seberete, můžete spolubojovníky oživit. Osobně něco takového považuju za naprostou zbytečnost a nejde mi do hlavy, proč se někdo snaží překopat zrovna tak dobře fungující klasiku, jako je Search & Destroy. Ať si klidně vymýšlejí nové verze, věřím že Search & Rescue leckomu přijde vhod, ale ať zároveň nesahají na originál. Tedy, oni ho ze hry úplně nevyškrtli, pokud si s přáteli nastavíte privátní zápas, můžete si klasické S&D zahrát, ale mezi nabízenými módy při klasickém veřejném hraní ho nenajdete.

Když si chcete zahrát za opačné pohlaví

Určité proměny se dočkal i systém tvorby tříd. Tentokrát si netvoříte jen třídu, ale i celého vojáka. Není problém vaší postavě vybrat určitou uniformu, helmu, lze mu nasadit i oblek hejkal a pokud vás nebaví hraní za mužské vojáky, lze postavě nastavit i ženské pohlaví. Na samotnou hru to sice nemá žádný vliv, ale určitě se za takovou možnost nezlobím. Systém tříd pak funguje prakticky shodně jako v minulosti, prostě si vyberete hlavní zbraň, sekundární zbraň, pár granátů, perků a jde se do boje.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89756
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89751

1.

2.

I tady však došlo k menším proměnám, většinu vybavení si totiž tentokrát odemykáte za body, které získáváte především levelováním a plněním klasických úkolů typu „sejmi tolik a tolik nepřátel tou a tou zbraní“. Teoreticky si tak můžete poslední možnou útočnou pušku odemknout během chvíle, aniž byste museli předtím odemykat všechny předešlé. Systém je tedy dost podobný multiplayeru prvního Black Ops. Vývojáři se navíc inspirovali u Trayerchu i v dalších detailech, třeba v možnosti mít nůž jako regulérní náhradu primární či sekundární zbraně, což vám naopak dovolí používat více perků nebo granátů.

Nechcete střílet? Pusťte na nepřítele psa

Když už zmiňuju zbraně, stojí za to zmínit, že Ghosts nabízí celou řadu nových kousků. Jedná se o klasiku v podobě několika útočných pušek, brokovnic, ostřelovacích pušek, pistolí nebo samopalů, které doplňuje nová třída zbraní „marksman rifles“, tedy jakýchsi kříženců mezi útočnými puškami a sniperkami. Ačkoliv nové zbraně svou funkčností většinou nerozeznáte od kvérů z předešlých dílů, důležité je, že jsou docela rozumně vyvážené, s každým typem zbraně si můžete dost dobře zastřílet. Jinak řečeno jsem si nevšiml, že by měly třeba určité samopaly obrovskou palebnou výhodu, což byla nezanedbatelná potíž v Black Ops 2. Dokonce se tentokrát uplatníte i s ostřelovacími puškami, a to na zdánlivě mrňavých mapách. V případě zbraní tak nedošlo k nějaké revoluci, spíše k příklonu ke stylu počátků série.

Nové zbraně většinou nerozeznáte od kvérů z předešlých dílů, důležité však je, že jsou rozumně vyvážené.

Kdovíjaké rozdíly oproti předešlým dílům jsem navíc nezaznamenal ani u granátů, perků a dokonce ani u killstreak odměn. Sice se skoro všechno jinak jmenuje a jinak vypadá, ale funkce se od minula výrazně neliší, pořád tedy za zabití určitého počtu nepřátel v řadě můžete aktivovat UAV, několik leteckých úderů, sentry gun, vrtulník, oblek Juggernauta, care package nebo bednu s municí, z níž si každý člen týmu může vzít nějakou zbraň. Samozřejmě nechybí ani novinka v podobě možnosti přivolat psa, který za vás bude bojovat. Hafan sice moc nevydrží, ale likvidovat nepřátele umí docela dobře a jeho vrčení funguje i jako detektor nepřátel.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89753
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89745

1.

2.

I killstreaky se mi každopádně zdají rozumně vyvážené, rozhodně jsem se nesetkal s žádným extrémem typu atomové bomby z MW2 nebo obecně čehokoliv, co by s trochou snahy nešlo porazit. Navíc se vrátila jedna z mála pozitivních funkcí z MW3, a to rozdělení killstreaků na Assault a Support. V prvním případě jsou killstreak odměny mnohem mocnější, ale po smrti se váš počet zabití vynuluje, ve druhém případě počet zabití zůstává i po smrti a odměny se soustředí spíše na podporu týmu. Na své si tak přijdou jak sólisté a zkušení veteráni, tak i nováčci nebo obecně všichni, kteří chtějí hlavně podporovat ostatní hráče, byť to občas působí jako běh hlavou proti zdi. Několikrát jsem zbytku týmu poskytl bednu s municí nebo zásobu kevlarových vest, ale místo aby toho kolegové využili, zcela to ignorovali.

Říkal někdo něco o dedikovaných serverech?

Možná si vzpomenete, že se vývojáři před vydáním chlubili podporou dedikovaných serverů pro všechny platformy. Pokud jste se ale těšili, že se do PC verze vrátí vyhledávač serverů po vzoru starých dílů nebo prvního Black Ops, musím vás zklamat. Ghosts je vybavené stále tím samým matchmakingem, jaký nabídlo MW3 nebo Black Ops 2. Tím pádem všechno zůstává při starém, a pokud si chcete vybírat podle sebe mapu nebo se třeba orientovat podle pingu (který vám hra ani neukazuje), máte smůlu. Prostě vyberete herní mód a už vás to připojí do nějaké lobby, kde máte maximálně možnost zvolit jednu ze dvou náhodně vybraných map. Největší přednost dedikovaných serverů, tedy svoboda volby, neexistuje.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89750
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89755

1.

2.

Dokonce si ani nejsem jistý, zda tu vůbec nějaké dedikované servery jsou. S migrací hostitele uprostřed hry, tedy nejvýraznějším znakem p2p připojení v MW2 a MW3, jsem se sice nesetkal, ale jakmile mi hra v lobby oznamuje, že hledá nejlepšího hostitele, mám pocit, že je něco špatně. Pokud by zůstalo jen u matchmakingu, který by dal dohromady hráče a pak je s jistotou připojil na nějaký dedikovaný server jako u Black Ops 2, neměl bych v zásadě nic proti. Když si ale ani tím nemůžu být jistý a hra nejeví žádné znaky podpory dedikovaných serverů, nezbývá mi než za tohle poslat vývojáře slušně řečeno do háje. Takhle teda ne.

Stejnou měrou mě vytočila i funkce vyklánění. Očekávali jste starý způsob, tedy vyklánění pomocí kláves Q a E? Já taky. Toho jsme se však nedočkali, nový systém vyklánění totiž funguje tak, že při přiblížení k nějakému rohu se vám na zaměřovacím kříži objeví žlutá šipka a stačí stisknout pravé tlačítko myši a už se vykláníte. Vývojáři se sice chlubí, že díky tomu neopouštíte kryt, ale zároveň ztrácíte nad vaším pohybem veškerou kontrolu a hra vám v podstatě diktuje, kde se můžete vyklánět. Což mi v případě PC verze, kde klasické vyklánění fungovalo od počátků série bez nejmenších potíží, přijde jako vyložený výsměch a další vztyčený prostředníček na adresu PC hráčů. Alespoň že nová funkce klouzání po zemi funguje bez problému.

Starý způsob vyklánění klávesami Q a E nahradil prakticky nepoužitelný a nesmírně omezující systém.

Proti mimozemšťanům a botům

Tím končí povídání o klasickém multiplayeru a nastal čas se zaměřit ještě na menší specialitu v podobě režimu Squads. Stručně řečeno jde o obdobu klasických multiplayerových bitev s tím rozdílem, že si můžete sami poskládat jednotku botů a po jejich boku pak hrát v několika speciálních módech, v němž se postavíte dalším jednotkám. Zní to jako prkotina, ale jde o skvělé oživení, zvlášť když můžete své vojáky vyzbrojit zcela podle libosti a určit jim např. roli snipera. Umělá inteligence navíc není nijak tragická. Samozřejmě se nemůže rovnat s živými hráči, ale zároveň nedělají zbytečné pitomosti, kterými by vám hraní kazili. Ale pokud b vám boti přece jenom překáželi, lze do jednotky ve většině módů přizvat i živé hráče.

Zdaleka největší specialitou nového Call of Duty je ale kooperativní mód Extinction, v němž se o samotě nebo s až třemi dalšímu hráči postavíte hordám mimozemských nepřátel a nechce se po vás nic jiného, než s pomocí vrtáku likvidovat hnízda nepřátel, sem tam ochránit vrtulník a jen tak mimochodem shodit na protivníky atomovku. Vše se odehrává v prostředí jedné hororově laděné mapy. Správně, jedné. Ale ono to překvapivě stačí, stejně jako kdysi stačila mapa Nacht Der Untoten pro zombie mód v CoD: World at War. Zvlášť když je mapa skvěle vypracovaná a je mnohem větší, než se na první pohled může zdát.

 

1 z 2
- +
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89754
Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš 89748

1.

2.

Se zombie módem má Extinction celkově mnoho společného, včetně možnosti kupovat si různé zbraně, přidává ale zároveň i něco navíc, jako je možnost při postupu hrou vylepšovat schopnosti své postavy prostřednictvím jednoduchého stromu schopností nebo za vydělané peníze chystat na protivníky pár pastiček. Alieni přitom nejsou jediného typu, postupně se vás pokusí zabít vícero druhů. V zásadě sice nejde o nic revolučního, ale i tak je Extinction skvělé oživení, které dokáže zabavit na velmi dlouhou dobu a také důstojně nahradit zombie mód, i kvůli značně vysoké obtížnosti.  Pokud bych měl z celého multiplayeru Ghosts vypíchnout jednu jedinou přednost, byl by to právě Extinction.

Stará písnička

Ve výsledku tak multiplayer Ghosts nijak zvlášť nezklamal, ale ani neoslnil. Pořád dokáže velmi dobře zabavit, zároveň ale dokáže dost dobře naštvat. Na jedné straně stojí několik velmi povedených map, většina nových herních módů, vyváženost zbraní i killstreaků a hlavně režimy Squads a Extinction, na straně druhé stojí nedotažené respawny, design některých map svádějící ke campení, odstranění Search & Destroy a Headquarters, stupidní mód Cranked a nepochopitelně vyřešené vyklánění a řešení serverů, kdy pořádně nevíte, jestli vás už tak omezený matchmaking vůbec připojuje na slíbené dedikované servery, nebo je vše při starém. Nemluvě o nesmyslně vysoké HW náročnosti a nijak oslňující grafice, což už jsem zmínil v recenzi singleplayeru.

Chyb tedy není vůbec málo, naštěstí ale samotné hratelnosti nijak výrazně neubližují. Jakmile se dostanete do hry, budete se pravděpodobně dobře bavit. Stejně bych ale ve výsledku Ghosts doporučil snad jen vášnivým příznivcům série nebo hráčům, kteří nevlastní předešlé díly. Pokud do těchto skupin nepatříte, buď se Ghosts vyhněte, nebo si počkejte na pořádnou slevu. S výjimkou módů Extinction a Squads a ve spojení s průměrným singleplayerem totiž nové Call of Duty nenabízí žádný významný důvod, proč místo návratu ke starším dílům utrácet dalších dvanáct stovek.

Recenze

Call of Duty: Ghosts Multiplayer - starého psa novým kouskům nenaučíš

7 Hodnocení

Multiplayer nového Call of Duty dokáže stále slušně a na dlouho zabavit, zároveň však dokáže hraní otrávit řadou chyb a nedodělků, nemluvě o absenci většího množství zásadních novinek. Pokud vlastníte některý z předešlých dílů a nepatříte mezi vyložené fanoušky CoD nebo vás neláká kooperativní Exctinction, klidně u těch předešlých dílů zůstaňte.

Líbí se nám

  • prostředí všech map
  • design některých map
  • většina nových herních módů
  • vyvážené zbraně
  • skvělý Extinction mód
  • Squads režim

Vadí nám

  • nedořešené respawny
  • otřesný způsob vyklánění
  • kolik některé mapy nabízí prostoru pro campery
  • mód Cranked
  • odstranění Search & Destroy a Headquarters z public playlistu
  • záhadné řešení serverů

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: Activisioncall of duty: ghostsinfinity wardneversoft interactiveraven software
Předchozí článek

Šťastlivec už má doma Xbox One, podělil se o informace a fotky

Další článek

2D bojovka Legend of Raven míří na PS4, Xbox One a Vita

Související články

Call of Duty: Modern Warfare 2 bude stát 70 eur i na PC a minulé generaci konzolí
Novinky

Call of Duty: Modern Warfare 2 bude stát 70 eur i na PC a minulé generaci konzolí

před 3 týdny
Call of Duty: Modern Warfare 2
Novinky

Call of Duty: Modern Warfare 2 oficiálně představeno

před 3 týdny
Raven Software hlasuje o založení odborů
Novinky

Testeři Raven Software si odhlasovali založení odborů

před 1 měsícem
Další článek
2D bojovka Legend of Raven míří na PS4, Xbox One a Vita 19777 legend of raven

2D bojovka Legend of Raven míří na PS4, Xbox One a Vita

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    139 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    42 Autoři komentářů
    adamounelcigfannyloveSherlock161Brokarek Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      adamoun
      Komunita
      Level 34
      adamoun
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      fannylove: klikni na "online play" potom na "barracks" a pak na "leaderboards" a tam to bude :gun:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 15:15
      elcig
      Komunita
      Level 27
      elcig
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      stejnak budete videt jenom ruku a zbran

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 14:56
      František Vítovec
      Komunita
      Level 4
      František Vítovec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      JJ , někde jsem se dočetl že to bylo při předplatného, tak ja měl taky předplatné než hra vyšla a žadny bonusový kod jsem tam neměl.

      Tak jestli se dá prave ještě nějak získat? ? ?

      A kde treba najdu v menu kolik jsem udělal killů zbraní nějakou, nebo kolik jsem zabil vojáků granátem atd. Děkuju za info-radu

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 13:56
      Sherlock161
      Komunita
      Level 49
      Sherlock161
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Všechno bude v placených dlc, nebojte se.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 13:53
      adamoun
      Komunita
      Level 34
      adamoun
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Myslím že ten Ghostuv skin byl jen za predobednavku

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 13:47
      František Vítovec
      Komunita
      Level 4
      František Vítovec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      poradi mi nekdo jak muzu jeste ziskat tenhle skin do hry? ? ? Dekuju moc a jeste bych si chtel zeptat kde treba najdu v menu kolik jsem udělal killů zbraní nějakou, nebo kolik jsem zabil vojáků granátem atd. Díky [ odkaz ]

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      17. 12. 2013 13:45
      adamoun
      Komunita
      Level 34
      adamoun
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Brokarek: No ve 4 MP nejde hrát vůbec kvůli granát spamum. Ve WAW to bylo lepší když jsem ho hrál naposled.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 21:07
      Tadeáš Pepř
      Komunita
      Level 40
      Tadeáš Pepř
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      BOII byl krok vpřed oproti všem ostatním singlům (od CoD 2 asi nejlepší) . O multiplayerech se nebavím. Ty se nedaj od čtyřky hrát pořádně a od MW2 vůbec.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 21:04
      Host
      DwaneDibbley
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jenze VSAT v BO2 funguje jinak nez v predchozich hrach. Nema "ticky/scany" ale jede realtime + neni proti tomu zadny perk, takze to zobrazuje naprosto vsechny a kazdej kdo ma alespon tri mozkove bunky pohromade ho snadno vyuzije jako legitimni wallhack, jelikoz neustale presne vis kde kdo je a kam se kouka.

      Oracle v ghosts me prijde naprosto k prdu, to zobrazi hrace (kteri tomu mohou predejit konkretnim perkem) snad jednou za deset vterin? … tak jsem na to jeste mrknul a oracle skenuje 7x po deseti vterinach a hodi to obrys hracu (bez protiperku) na cca 2 vteriny. O dost horsi nez blackbird/auav.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 20:00
      Sam123
      Komunita
      Level 16
      Sam123
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Marcus: 23, hovnozroute.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:49
      Vojtěch Zikán
      Komunita
      Level 39
      Vojtěch Zikán
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      VSAT už byl v Black Ops pod názvem Blackbird a v MW3 pod Advanced UAV. Nechápu, že to začalo lidem vadit až teď… jinak máš pravdu. Sám jsem zde říkal, že MP byl nevyvážený. Ale celkově to bylo o dost lepší než Ghosts. Treyarch přinesl inovace, experimenty a naslouchal komunitě. Co IW? Co přineslo PC hráčům? Jen vysoké HW nároky, lagy a žádné FOW. V kampani pro jednoho hráče zaostává mílovými kroky za Black Ops II. Pos-apokalyptická doba se moc nepovedla, představoval jsem si to lepší. I když je to věc názoru, podle mě je Ghosts de-uprage. Nápad se Squads modem se mi líbí a mohli by to použít i do budoucna. Ale zbytek absolutně vůbec.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:44
      Martin Cvrček
      Autor
      Level 53
      Martin Cvrček
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Treyarch má trochu potíž kvůli minulosti, kdy si spousta fanoušků CoD hojila komplexy kvůli tomu, že CoD3 nebylo na PC, a tak vznikla masivní vlna kritiky Treyarchu, která v podstatě trvá dodnes. Prázdné hlášky "CoD od Treyarchu není CoD" jsem za ta léta slyšel tolikrát, že kdybych pokaždé dostal korunu, byl by ze mě milionář. Faktem ale je, že minimálně v rámci Black Ops 2 a jeho singleplayeru vážně ukázali, že umí inovovat a mají vlastní nápady. Já chápu že ten příběh někomu nesedl, chápu že řadu lidí nas*alo i první Black Ops a že ani World at War nebylo v porovnání s CoD4 zrovna novátorské veledílo, ale myslím že i ti největší hateři musí vidět, že se singleplayerem Black Ops 2 přinesli docela dost novinek. A osobně si myslím, že je lepší zkusit novinky a riskovat, že se tím nezavděčí všem (což se u BO i BO2 stalo) , než za každou cenu stát na místě jako nové IW s MW3 a Ghosts a mluvit o stokrát viděných věcech jako o naprostých novinkách

      DwaneDibbley: Když už mluvíš o killstreaku aka oficiálním wallhacku, všiml sis v Ghosts killstreaku Oracle? To je nemlich totéž. A stěžovat si na technickou stránku hry, když v Ghosts není ani podělaný FOV slider, mi přijde trochu neuvážené. PC verze obou Black Ops aspoň funguje jako skutečná PC verze a ne jako odbytý port z konzolí

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:38
      Host
      DwaneDibbley
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Lagcomp, desync kamery, totalne retardovany mapy pro nobrain spray decka, killstreaky uplne mimo misu (VSAT aka oficialni wallhack, coklove a vlastovky) … O singlu se radsi ani bavit nebudu, jelikoz to byla takova tupa nuda, ze jsem to dohral snad jen do poloviny.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:37
      Vojtěch Zikán
      Komunita
      Level 39
      Vojtěch Zikán
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Black Ops II bylo právě dobré, Ghosts je jeho de-upgrade. I když bylo špatné vyvážení multiplayeru, po singlepayerové stránce hra předvedla mnoho inovací. Jen taková otázka, proč je to podle Tebe nejhorší CoD z celé série? Jo, a Treyarch je o krok vpřed. Jelikož se mi zdá už jako velká neschopnost, že IW nedokáže zařídit hlavní mluvící postavu. .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:28
      Host
      DwaneDibbley
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      3arch? BO2 bylo daleko horsi nez ghosts. Snad i to nejhorsi z cod serie.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 19:17

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Epic rozdává dvě hry

      Epic rozdává dvě hry

      23. 6. 2022
      Unikla červencová nabídka PS Plus

      Unikla červencová nabídka PS Plus

      26. 6. 2022
      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      Steam oznámil datum konání letního výprodeje

      21. 6. 2022
      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      Na Steamu odstartoval letní výprodej

      24. 6. 2022
      Kingdom Come: Deliverance prodalo 5 milionů kopií

      Kingdom Come: Deliverance prodalo 5 milionů kopií

      38
      Nové PlayStation Plus dorazilo i k nám

      Nové PlayStation Plus dorazilo i k nám

      34
      Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

      Za chyby v Cyberpunku 2077 může externí firma s testery, tvrdí analýza

      23
      A Plague Tale: Requiem

      A Plague Tale: Requiem se pochlubilo datem vydání a novou ukázkou z hraní

      11
      Dojmy z hraní Arma Reforger

      Dojmy z hraní Arma Reforger

      29. 6. 2022
      Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

      Nové záběry z Mario + Rabbids Sparks of Hope

      29. 6. 2022
      Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

      Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché

      29. 6. 2022
      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      29. 6. 2022

      Nejnovější komentáře

      • igffgggff: Dojmy z hraní Arma Reforger
      • Lamasutra: Dojmy z hraní Arma Reforger
      • Fosnak: Dojmy z hraní Arma Reforger
      • Ondřej Zeman: Říše to nebude mít v Total War: Warhammer 3 – Immortal Empires jednoduché
      • Fosnak: Kingdom Come: Deliverance prodalo 5 milionů kopií
      • Vedro: Dojmy z hraní Arma Reforger
      Football Manager 2022 slaví milión

      Football Manager 2022 slaví milión

      27. 6. 2022
      Ashfall od veteránů The Last of Us a Days Gone bude stát na NFT

      Ashfall od veteránů The Last of Us a Days Gone bude stát na NFT

      25. 6. 2022
      Motivační ukázka připomíná Elden Ring

      Motivační ukázka připomíná Elden Ring

      29. 6. 2022
      Steampunkové RPG Circus Electrique vám nabídne neobvyklé válečníky

      Steampunkové RPG Circus Electrique vám nabídne neobvyklé válečníky

      24. 6. 2022
      HyperX Pulsefire Haste Wireless: lehká bezdrátová myš pro vytrvalé hráče

      HyperX Pulsefire Haste Wireless: lehká bezdrátová myš pro vytrvalé hráče

      29. 6. 2022
      Harvestella – Stardew Valley potkává Final Fantasy

      Harvestella – Stardew Valley potkává Final Fantasy

      29. 6. 2022
      Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

      Oznámeno datum vydání Switch verze No Man’s Sky

      24. 6. 2022

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář