Když jsem před rokem poprvé spustil Assassin’s Creed: Unity, bylo mi do pláče. Horší optimalizaci jsem snad za celý svůj život ještě nezažil. Hra jako taková nejela stabilně ani na těch nejvýkonnějších mašinách. V době vydání se Ubisoftu podařilo něco nereálného, spojil všechny platformy společnou nevolí vůči jejich novince. Místo sjednání nápravy se vývojáři na Unity jednoduše vybodli. Prakticky ani po řadě měsíců od vydání jejích dílo nejede, jak by mělo. Přitom by možná jen stačila redukce revolučního davu a hned by bylo o něco lépe.
Zmíněné dílo by se dalo označit za jednu z nejhorších optimalizací posledních let. Letos mu silně konkuroval Batman: Arkham Knight, který naprosto předčil všechny noční můry fanoušků na PC. Naštěstí se jeho tvůrci pokusili o nápravu a většině hráčů na uvedené platformě vrátili peníze. Možná právě díky tomu zůstalo Assassin’s Creed: Unity nepřekonáno.
Přesto bych Batman: Arkham Knight označil za jeden z nejproblematičtějších herních kousků tohoto roku. Většina jeho konkurentů jím byla naprosto smetena. Jediný kandidát, který by proti němu mohl obstát, právě teď přijíždí parním vlakem do Londýna. Ano, jedná se o PC verzi nového Assassin's Creed.
Ten se dostavil na konzole již minulý měsíc. Technická stránka se podobně jako u předchozího dílu moc nepovedla, přesto se ale nejednalo o tak extrémní průšvih, jakým byl Assassin’s Creed: Unity. Nyní Assassin's Creed: Syndicate směřuje i na PC, na jehož obrazovkách by si měl napravit zruinovanou pověst.
Po spuštění Assassin's Creed: Syndicate jsem byl zpočátku příjemně překvapen. Hra jako taková jela stabilně na 60fps při velmi vysokém nastavení. Čím dále jsem ale byl, tím šel počet snímků dolů, nakonec jsem v ulicích Londýna skončil někde mezi 35 – 60fps. Katastrofa á la Unity se naštěstí nekonala. Jediné, co mě po této stránce znepokojovalo, bylo oblečení. Jeho pohyb vypadal, jako kdyby byl nastaven na 30 framů. Rozdíl byl nepřehlédnutelný. To byl minimálně o polovinu menší než mnou uvedený standard.
„Pokud náhodou uvažujete o koupi, raději bych chvíli počkal, než bude nový díl plně vyladěn.“
Výrazné plynulosti hry zřejmě pomohlo vylidnění ulic. Ty již nejsou naplněny masou lidu, místo toho tu máme jen řadové obyvatelstvo, zákon, zločince a kočáry. Město jako takové působí o něco pustěji než v předchozím díle, přesto se ale nejedná o vyložený nedostatek. Vykreslování postav a načítání objektů, též působí o něco lépe než v Unity. Přesto se mi ale občas při skocích z věže stávalo, že jsem na zemi našel jen kupu voskových figurín, které ožily až po pár sekundách.
Krom voskových figurín tu máme i komicky vypadající šplhání. Postava se často zachytává opor, které tam ani nejsou. Ani lezení po laně nevypadá o moc lépe, znovu se vám skýtá pohled na držení neviditelné opěry. Tento nešvar zdědil Syndicate po svém předchůdci.
Popravdě nevím, jestli se daly od PC verze Assassin’s Creed: Syndicate čekat velké zázraky. Už recenze konzolové verze ukázala, že s hrou není něco v pořádku. Na PC jsme dostali titul v podobném stavu, jako dorazil na ostatní platformy. Nastavení je stále značně omezené a grafika také nevypadá zrovna úchvatně, celku nepomáhají ani všudypřítomné bugy. Stabilita je na tom o něco lépe než minule, přesto to ale není žádný ideál, takto si hotovou hru nepředstavuji. Rozhodně to mohlo dopadnout lépe, v praxi tu máme Unity 2.0. Pokud náhodou uvažujete o koupi, raději bych chvíli počkal, než bude nový díl Assassin’s Creed plně vyladěn.
Hráno na sestavě: OS: Windows 7 (64bit) Minimální požadavky: OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (pouze 64bit verze) Doporučené požadavky: OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (pouze 64bit verze) |
Dnes jsem hru přeci jen zakoupil ve značně nízké ceně a i tak toho lituju, (sestavu na které hraju můžete najít v mém profilu – fps 80-120) . . hra už asi 5x spadla, přestala pracovat, jakmile vlezu na vůž tak se seká, mise ve vlaku škube jak prase, až se to nedá hrát, hlavně že leje a to se ani neškubne. Zvuky jak by smet. Opravu jsem stále nevyřešil pokud má někdo nápad jak to opravit jsem jedno ucho, něco jsem našel, ale zatím se nic neopravilo.
Hmmm, tak to já mám zatím víc bugů než Unity.
Skoro pořád mi textury zaplní celou obrazovku, ani nevím jak to popsat, prostě při určitém úhlu je textura objektu úplně posraná.
Ale plynulost je lepší než Unity, i když přes 50 se na zalidněné ulici nedostanu ani na nejnižší.
Zvláštní že v Unity se mi textury nikdy neposraly, ale zase doskakovaly modely postav a celková plynulost byla na hovno
AC: S po nadávání při zapnutí hry na optimalizaci můžu konečně říct, že hra je zatím skvělá. Mise jsou tam rozhodně více záživnější než u předchozích dílů. Věčně škádlíci sourozenci jsou taky fajn a když Vás jednodušše přestane bavit hrát za Jacoba, tak přepnete na Evie a hned to vypadá úplně jinak. a hlavně oceňuji i návrat "bratrstva" (z brotherhoodu) do hry. Občas jsem narazil na pár bugů, jako je třeba zaražená chodkyně v kolech od kočáru nebo když seskočím z kočáru a vezu důležitou postavu, která nesmí umřít a sama zemře při sestoupení z kočáru, jen protože koně se splaší a přejedou ho. to mě dostalo
Ondrej_V: Poslední dobou si pohrávám s myšlenkou, že by v jednom AC mohli použít mechanismus z Call of Juarez, kdy jsme příběh viděli dvěma různými pohledy. Takže bysme v jednom díle hráli některé sekvence za asasína a některé sekvence za templáře, přičemž by třeba ten asasín naháněl toho templáře.
Poslední pribehova mise byla perfektní – využití obou postav v jedné misi na různé úkoly – škoda jen, že to tam nebylo častěji… Každopádně, jsem zvědavý, jestli se zase objeví (v dalším AC) dvě a více postav… Otec a syn (dcera) by bylo taky fajn…
Alangor – souhlas (přesto mi jednotlivé designy prostranství příjdou víc detailní a lépe seskládané – jaksi to dává víc smysl než například předchozí díl) . . navíc výběr mladýho floutka a jeho ctižádostivý ségry nemá chybu – sedlo jak poklička na hrnec a ezio má snad vůbec poprvé plhodonotný pokračovatele
No Londýn vypadá mnohem lépe než Paříž v Unity, dokonce i Evie se mi začala líbit více
Ako Suminoe: osobně se mi nejvíc líbí ráno a takovej ten žlutej opar. Ale noc je taky pěkná jen ta mlha mohla bejt trochu hustší .
Tak od Unity jde kvalita AC zase hodne nahoru . Syndicate zatim nemam dohrany jeste ale uz ted muzu rict ze je to nejlepsi dil AC. Plno novinek a to mesto detailni , za noci vypada Londyn neakutecne.
23cicer: tak onoje to dle mého taky daný tim že ten Londýn je prostě fakt hodně zajímavý město kde je pořád na co koukat ( plus byla zvolená hodně zajímavá doba ) což se dle mého třeba o Paříži, která byla v minulim díle moc říct nedá ( ještě ke všemu když hodně ztěch památek, který člověk zná bylo postavenejch až potom co se ten díl odehrával ) .
Prinde mi ze se jedna o zatim nejzivejsi dil serie – na kazdym kroku unikatni lokace + ruzne seskladane skupiny lidi a jejich cinnosti + vlaky ( (: . . stavby sou vyssi a mohutnejsi = zlepsila se orienace v prostoru, plynula navaznost animaci pri splhu atd. Rad bych v ac videl moznost padu z vysky bo zajimaveji poresit parkur (watch dogs ma dobrej system)
Ondra Kenway: Trhlina je dostupná od začátku 6. sekvence. Je dokonce možné se do časové trhliny vrátit – kdykoliv budeš chtít (jo a pozor, jsou tam collectibles )
23cicer:
.
Ondra Kenway:
Ano, je to pravda. Ale nechci tu spoilerovat…
já se na to tak těším, myslím, že jediný co mě v tomhle dílu zklame je součastnost, jinak slyšel jsem, že v časovejch trhlinách bude další hratelná postava, je to pravda?
Já jsem výjmečně u Ubisoftu s optimalizací spokojenej a to už je co říct asi záleží na konkrétnim kusu hardwaru. Kdo má dostatečně výkonný stroj (gtx 670+) stačí vypnout nebo snížit to PCSS od nvidie, který žere neskutečně hodně výkonu, vše ostatní na maximum a pojede to super.