Zing píšeme a tvoříme pro vás, proto bychom vám dnes chtěli dát příležitost ovlivnit naše plány, pokud jde o obsahovou stránku našeho webu i Youtube. V redakci tato témata intenzivně rozebíráme již několik měsíců a některé změny jsme již dokonce provedli nebo na jejich rozjezdu pracujeme v zákulisí. Cokoliv ale zkoušíme nebo měníme, vždy pečlivě nasloucháme vašim reakcím a samozřejmě sledujeme tvrdá čísla čtenosti i návštěvnosti, která jsou také důležitými ukazateli, stejně jako vaše formulované názory v diskuzích.
Podobu dnešní ankety jsme ladili několik týdnů, abychom ji nakonec osekali jen na ty nejdůležitější otázky a nejjednodušší možnou formu odpovědi – zamítli jsme například koncept mnohočetných odpovědí, řazených podle důležitosti a další věci. Rádi bychom, abyste na každou naši otázku vybrali jednu jasnou odpověď, i když to někdy třeba nebude úplně jednoduché. Také bychom chtěli upozornit, že dnes se bavíme opravdu jen o obsahu Zingu. Pokud jde o technický stav nebo funkce webu, měli jsme tu velkou anketu relativně nedávno a máme dobrou představu, co byste si po této stránce přáli.
Dnešní témata tedy jsou:
Recenze
Výkladní skříň každého herního webu, kde se opíráme o veškeré naše zkušenosti i literární či argumentační schopnosti, abychom vám nabídli co nejzasvěcenější a nejužitečnější zhodnocení důležitých nebo zajímavých her, ideálně navíc zábavnou či poutavou formou. Tyto články samozřejmě často budí největší emoce a kromě jiného jsme třeba nasbírali plno vašich reakcí na jejich délku (opět ovšem platí, že se díváme nejen na reakce, ale také na čísla). Nás zase trochu trápí, že některým vlastnostem nebo částem recenzí občas věnujete výrazně větší pozornost na úkor zbytku. Pomozte nám tedy rozklíčovat, co je pro vás nejdůležitější součástí recenze po stránce obsahu/formátu. Pokud nejste spokojeni s nabídnutými možnostmi odpovědí nebo máte k tématu cokoliv dalšího, využijte prosím textové pole na konci ankety nebo diskuzi pod článkem.
Novinky
Každodenní chléb aktivního herního webu je tím, kvůli čemu se vracíte i několikrát denně a kde se často odhalí ty nejzajímavější události měsíce. Na Zingu již delší dobu intenzivně diskutujeme pro a proti odlišných přístupů k novinkovým článkům. Aktuálně v redakci převažuje názor, že hodnotnější jsou pečlivěji vybrané novinky, které jsou zároveň dostatečně rozepsané, doplněné zajímavými extra odkazy, obrázky či videi a samozřejmě také vlastním názorem či komentářem autora. Čas od času ale pokukujeme po herních magazínech, které svoje novinky tvoří podstatně jednodušeji a říkáme si, zda by o to naši čtenáři stáli, pokud by to třeba znamenalo větší počet vydaných článků.
Videa
Jádrem Zingu bylo vždy psané slovo, ale videa nám také nejsou cizí a do budoucna bychom jim rádi věnovali ještě více práce a prostoru. Jelikož je ale rozjezd něčeho takového technicky i lidsky poněkud náročnější, rádi bychom od vás začali sbírat indikace toho, jaký typ videobsahu vás láka nejvíce. Pravděpodobně časem zkusíme všechny, ale můžete docela výrazně ovlivnit pořadí, v jakém se do toho pustíme.
Soutěž
Abychom vám hlasování zpříjemnili, jednu z odpovědí vylosujeme a odměníme kuponem v hodnotě 1000 Kč na nákup v Xzone. Jelikož je ale tato anketa zaměřená především na stálejší čtenáře našeho magazínu, vylosovaný výherce musí mít na Zingu registrovaný profil.
Anketní formulář
Pozor, formulář od společnosti Google nemusí správně fungovat na mobilu.
Soutěž bude ukončena 28. února 2021 ve 12:00. Vyhlášení proběhne krátce poté.
Pravidla:
1) Soutěže se mohou zúčastnit registrovaní čtenáři z České republiky a Slovenska.
2) Soutěž bude ukončena 28. února 2021 ve 12:00.
3) Soutěže se nesmí účastnit členové redakce Zing.cz a zaměstnanci obchodu Xzone.cz.
4) Výhry v soutěži nemohou být vymáhány soudní cestou.
5) Pokusy o opakované hlasování budou diskvalifikovány ze soutěže.
Uvital bych, kdyby jste na levou stranu webu pridali seznam her, ktery v dany mesic vychazi jako to bylo na starym Zingu. Bylo to prehledny a clovek se rychle dozvedel co, kdy a na jakou platformu vyjde. Stacilo by ctrl+c a ctrl+v ze stare verze.
Pevně věřím, že redakce přemýšlí nad možnostmi sama a sama by měla nabídnout svůj směr, vždyť na české scéně je pár velkých webů a každý má svým zaměřením specifický obsah a podání informací. A pořád tu je možnost si nastavit své cíle.
Recenze upřímně čtu jen u her který mě zajímají, u většiny si podle názvu a obrázku tipnu hodnocení – kouknu na číslo a jdu pryč. U hodnocení 1-5 mám velkou šanci se hned správně tipnout. U hodnocení 1-10 je to dost často podobné, maxiálně se neshodnu o 1-2 body. Pokud si chci zahrát nějakou starší hru, tak se k recenzím vracím občas i po dohrání hry a občas se u autorů nemůžu zbavit dojmu, že hru dostal fanoušek série a odpustil ji všemožný neduhy či chyby v dané sérii…
U velkých AAA her by nebylo na škodu přidávat vždy víc komentářů k dané hře.
Novinky jsou pro mě lepší kratší, protože ihned co se novinku dovzím hned ji zapomenu – jsou to zbytné věci a informací je tolik, že to snad neuchovává žádný čtenář. Pokud se jedná o nějaké větší a zajímavější téma – třeba akcie CDProjektu – je dobré jít cestou přesných informací z různých stran, nikoli překladu několika stejně podaných článků od různých autorů. V tomhle by bylo fajn najít „novinářskou invenci“, protože většina herních novinářů jen překládá a víc toho nedělají – každý asi ví, které weby myslím.
Nebylo by na škodu řešit nějaké téma, občas se najedou zajímavé věci v podcastu – bohužel chybějcí podklady a fundovanost obou stran to zabijí – třeba podcast o SONY a prodělků s konzolemi. V podcastu by bylo fajn aby si oba připravili otázky a napsali si scénář, pak by podcasty dotali vyšší level. Nemám nic proti Martinovi Pritulovi, ale jeho zřejmě první podcast byl plný nervozity a taky neustále opakovaných slov (tzv. parazitů), což pro mě bylo nesledovatelný.
K psanému textu tu chybí videoobsah v podobě streamů – chybí mi max hodinové streamy po dohraní hry s recenzentem, což bylo pravidlem na hrej – takovýto typ streamu měl větší přidanou hodnotu, než třeba tzv. otevírák na vortexu.
No a v neposlední řadě herní weby tvoří osobnosti, zde je nejvíc vidět Martin Zavřel, který je snad ve všem maximálně pozitivní a vše vítá s otveřenou nárůči (což někdy nechápu a stále si na jeho styl zvykám) – ač je to pěkný a fajn, někdy by mohl ukázat, jaký hry nemá rád, či pomluvit nějakou horší hru. Bohužel další autoři jsou pro mě nečitelní a nejsou tak vidět je to asi i způsobeno malým videoobsahem, který tolik nekonzumuji, jako texty na webu. Ostatní redakce mají své osobní persony, který jsou vidět se svými klady i zápory.
Jinak přeji Zingu, ať se mu daří a ať se redakce rozhodne k větším, či menším změnám ať mají úspěch u čtenářů.
Nejsem zde registrován, takže nechci přímo vyplnit anketu.
Ale rád bych přihodit pár postřehů:
Buďte upřímní: co je pro vás nejdůležitější část recenze?
=============================================
Aby číselné ohodnocení odpovídalo psanému textu.
Zdůvodnění:
Nemám teď čas se prohrabávat Zingem, ale (podobně jako konkurence) jstě několikrát měli recenzi, kde text evidentně vyznívá nějak (pos nebo neg, to je fuk), a pak následuje výsledná známka, která s vyzněním recenze rozhodně neladí.
Můžete se klidně přít a relativizovat jak „výsledné číslo nemusí povinně odrážet dojmy recenzenta“ a kdo ví kolik podobných berliček – když něco takového jako čtenář vidím, automaticky pojímám nepodložené podezření na nekalé praktiky. A to zbytečně podrývá klidně jinak kvalitní recenzi.
Jaký VIDEO obsah byste na Zingu nejraději?
===================================
Souvislou komentovanou ukázku z hraní od pisatele recenze, klidně třeba jenom 30 minut na nějakou casual obtížnost a 30 minut na nějakou hardcore obtížnost (pokud hra něco takového umožňuje). Rozhodně v součtu ne víc než hodinu záznamu (a i to je maximum).
Pokud možno vybrat takovou část hry, která reprezentuje daný titul (tzn. asi ne hned první tutoriálové seznamovaní s hrou nebo nějakou vyloženě odlišnou část).
Je pro mne důvěryhodnější, pokud recenzent ukáže, že daný titul opravdu umí hrát + možná vypíchne nějaké osobní postřehy, poukáže na klady nebo zápory. Na tohle videorecenze nestačí, tam už bývá materiál sestříhaný tak, aby podporoval vyznění recenze.
Máte nějaký vzkaz/radu/připomínku pro redakci?
========================================
U sledovnějších anebo polarizujících titulů (Mafia Remake, TLoU2 apod) dejte férový prostor všem výraznějším názorovým stranám.
V opačném případě (tzn. buď vyložená ignorace jiných výrazných názorových skupin, nebo jejich nenápadné podrývání úmyslným výběrem absurdit) je pak škoda číst, když vám frustrovaní zastánci daných výraznějších názorových skupin píší velmi *emotivní* příspěvky do diskuzí.
Je pochopitelné, že takto nelze přistoupit plošně ke všem hrám a k celé šíři názorů.
Nicméně solidně napsaná „druhá strana mince“ by mohla posloužit jako vhodné doplnění pro ostatní výrazné názorové proudy ohledně daného polarizujícího jevu.
On je problém hlavně v tom, že „druhá strana“ často nedokáže svůj názor prezentovat slušně a bez vulgarit a nepodpoří svůj pohled na věc nějakými rozumnými argumenty.
Když to tak čtu, tak si začínám připadat jako podivín, když mě zajímá fakt jen text a prakticky jak číselné hodnocení, plusy a mínusy, považuji za naprostou zbytečnost hodnou vymazání a pokud mi hra nestojí za přečtení textu, tak mě vlastně nezajímá ani jakou známku dostala Proto bych radši obsáhlejší text, který by se opravdu hře víc zabýval, ne jen laxně něco nakousl ale opravdu porovnat mechaniky například s konkurencí atd.
Bohužel čím dál více mám pocit, že tohle umírá a člověk si musí spíš různě vytipovat. Podobně jako třeba u Konzolisty kde celé roky jsem zůstával jen kvůli speciálům a článkům Leona.
Novinky, tam by to chtělo spíš balancovat mezi, něco opravdu stačí zmínit krátce ale pak jsou i novinky, který prostě si zaslouží prostor a čas.
Video, podcasty jsou zajímavé, na ty se rád podívám pokud je tam Martin Schovanec, protože přináší dost zajímavý pohled na hry ze strany eshopu, ale stramy, žebříčky mě nijak vyloženě nezajímají, možná ty speciály ale pokud by se jednalo o nějaký 10 minut letmého povídání, tak to nemá moc smysl a chce to opravdu aspoň jít do hloubky. Radši jednou měsíčně ale třeba aspoň 30-60 minut tomu věnovat.
Potom je tu web, jako sám na sobě pozoruji že s přechodem na Zing2.0 toho ubylo až moc a zatímco na starém zigu jsem se rád zapojoval do diskuzí, tady je to spíš takové, když si vzpomenu nebo náhodou něco zahlédnu, tak napíšu. Možná i proto bych ocenil nějakou funkci možností filtrovat uživatele, třeba nezobrazovat neregistrované, potom třeba ignore list, prostě abych se nemusel někdy prokousávat hromadou trollů nebo individuí, jejichž názor mě nezajímá a už tak ho ignoruji a zabírají tak prostor těm, co mě naopak zajímají.
Já koukám na recenze z důvodu ,jestli hru pořídit ,nebo ne.
Proto mám trochu problém , když tady recenze zbytečně prozrazují až moc.
Např. Little Nightmares 2 Já jsem se během dvou odstavců ( když to přeženu) dozvěděl o městě , že je ve hře tajemný vysílač ,co mění lidi atd. U takto silně příběhových her, se snažit toho prozradit co nejméně( kort když nejsou moc dlouhé ) , nebo to pak dát do + a – s poznámkou ,že hra má silnější ,poutavější….příběh než předchůdce a podobně.
Podcasty jsou supr, možná třeba víc soutěží ? Spolupracujete s Xzone, tak by nemuseli být přeci jen hry, je tam plno zajímavých předmětů o které se dá soutěžit, třeba vybrat 3-4 možné předměty udělat anketu o co mají lidi zájem a z toho udělat soutěž.
Nebo dávat 1,2 a 3 místo i obyčejná klíčenka udělá někomu radost
Děkuji za feedback, jen k těm spoilerům – zmíněné věci jsou uvedeny v představení hry na jejím obalu, v trailerech či na oficiálním webu. Naopak jsem i některé z těchto „oficiálně oznámených“ vlastností příběhu vynechal, abych nekazil překvapení.
Tak jo. Já osobně preferuji formu podcastu na všechno. Za volantem trávím hodně času a spíše poslouchám mluvené slovo než hudbu, tak podcasty vyhovují. Koukat na videa, nemám moc času a spíše si přečtu recenzi nebo novinky, ale spíše se nejvíce dozvím z podcastu. Docela by se mi líbilo nenechat formát co je teď (přeci jen jsou v tom novinky a defacto i recenze) a člověk se z toho dozví dost i o věcech na co by normálně neklikl.
Co mi chybí jsou tématické články (podcasty) stylem, věnovat se nějaké herní sérii, informace že zákulisí, jak šli casem, úspěšnost atd. Informace že zákulisí (líbil se mi predminuly podcast o gamestopu, resp financích atd). Doporučuji se podívat jak to dělají chlapi z Moviezone, ty mají několik pořadu a každý je jiný a je to fajn, člověk se toho dozví pak spousta a projeví zájem i o věci, co by kolem nich prošel bez povšimnutí.
A hlavně zůstaňte dospělí a seriózní. jiné herní weby se nedají číst ( poslouchat) protože jsou „dětinský“ a me to docela irituje, i když mají zajímavé témata.
Už to tady bylo řečeno, ale rozhodnutí, jestli recenzi budu číst, nebo ne, často dělám na základě verdiktu, případně podle toho, jak moc mě hra zaujme, nebo pokud chci své dojmy porovnat s recenzentem. Většinou, když vyjde nová hra, tak informace o ní čerpám z několika zdrojů, převážně jde o videorecenze v angličtině: Easy Allies, IGN nebo ACG a potom také technický rozbor Digital Foundry. Samotný text recenze je pro mě upřímně spíš vedlejší a čtu ho jen když mě hra, nebo názor recenzenta nějak zaujme (je to ale častěji, než na jakémkoliv jiném českém webu). Zvolil jsem slovní verdikt. Na návrat plusů a mínusů nemám názor, ale jsem pro zachování číselného hodnocení. Bylo by fajn, kdybyste ale vytvořili nějakou škálu, co jednotlivé známky znamenají, aby zde nedocházelo k tolika dohadům v diskusích. Zde se můžete inspirovat třeba u výborného řešení americké IGN: https://corp.ign.com/review-practices/
Co se novinek týče, tak mi vadí, že zde nenajdu všechny informace, které mě zajímají a že se zde novinky objevují často s denním, nebo i delším zpožděním. Kvůli novinkám proto navštěvuji jiné weby. Naopak musím pochválit některé speciály a přehledy novinek z Japonska od Ivana Jeziorka. Nic obdobného jsem ani na zahraničních webech nezaznamenal a přijde mi to hodně zajímavé. Pokud se rozhodnete vydat směrem méně delších článků, tak se můžete inspirovat u britského Eurogameru, nedávno jsem například četl zajímavý článek o Game Passu a jestli je ekonomicky udržitelný: https://www.eurogamer.net/articles/2021-02-17-is-xbox-game-pass-too-good-to-be-true Zvolil jsem více krátkých novinek, ale tady záleží spíš na Vás a na Vašich možnostech.
V poslední sekci ohledně videoobsahu jsem zvolil videorecenze, protože je mám radši než psané recenze kvůli sestřihu gameplay záběrů, případně, že si je můžu pustit jako podcast a dělat mezitím něco jiného. Videorecenze by podle mě ale měly smysl jen v případě, že by vycházely v den konce embarga. Jinak čas od času poslouchám Vaše podcasty a byl bych rád, kdybyste v nich pokračovali.
Díky moc za precizní feedback a zajímavé odkazy
K recenzím se stavím trochu jako rak. První kouknu na číslo. Pokud je to hra, co mě alespoň vzdáleně zajímá, tak si přečtu vedikt. A pokud to zní slibně, tak si přečtu celou recenzi, abych se rozhodla, jestli si hru skutečně zahrát (nebo jaké očekávání nasadit).
Nejdůležitější částí je pak pro mě slovní verdikt.
Ještě jedno poděkování za přidání podcastu do portfolia Zing článků. Byznys stránka herního průmyslu je vždy zajímavé zpestření. V budoucnu bych pak uvítala i hosty z vývojářského prostředí v rámci nějakých speciálů (třeba v období herního sucha).
Rychlé body k zlepšení:
– notifikace diskuzí
– rychlost odesílání komentářů
– auto refresh stránky pro mobily
– řetězení diskuzí (třeba automatickým přidáním @uživatel)
Co se tyce vzhledu, tak by stacilo poslouchat komunitu a dat sem vsechno, co bylo na starym webu Zingu, pocinaje upozornenim na komentare az po moznost upravy vlastniho profilu, chatu, seznamu pratel jako driv!!! Nekolik let to tady spousta lidi zminuje ale nejste schopni ani po takove dobe vyslyset prosby. Je to smutny, jak kaslete na lidi, co sem chodi kazdy den nekolik let.
Pokud znáte programátora, který umí převést funkce z jedné platformy na druhou způsobem, jakým to popisujete, dejte nám na něj prosím kontakt a rádi využijeme jeho služby.
Zing aktuálně běží na jiném rozhraní, než původní web, proto se všechny „staré“ funkce musejí vyrábět od základu a opravdu to není tak jednoduchý proces, jak si představujete.
Nové vedení webu je zde přitom rok a půl, za tu dobu jsme zvládli web výrazně zrychlit, poskládat z velké části nový redakční tým a několikanásobně zvýšit čtenost, což jsou myslím také důležité věci.
Nemyslím to špatně, ale upozornění na sledované diskuze či přímé odpovědi je něco, co mě přimělo diskutovat daleko více na jiném nejmenovaném herním webu. Dříve to fungovalo parádně. Teď tu nějakou diskuzi ručně sledovat je osina v zadku (byť to u zajímavých témat podstupuju, ale vybírám si, jestli mi to za to obsazení RAM mozku stojí).
Já to naprosto chápu a je to vysoko na seznamu priorit.
Hry hraju skoro 30 let, s rodinou a kariérou už na ně nemám tolik času. V rámci prokrastinace mezi prací si rád zkouknu weby, co je nového. Uvítal bych tedy souhrnné články o novinkách, nejlépe připnuté nahoře. Stačí méně infa o hodně novinkách, ale se zdrojem, aby se dalo v případě zájmu prokliknout dál. Tím se dostávám i k obsahu novinek – přijde mi to úzce zaměřené. Nic k esportům, nic k MMO. Když porovnám, na co se lidi dívají na Twitchi, a o čem se píše tady, tak to jsou dvě neprotínající se množiny. Vy máte přístup k datům z Google Analytics, takže víte, kdo tu chodí, co je zajímá apod., ale jako laikovi mi přijde, že spoustu zákaznických segmentů nemáte vůbec šanci oslovit. Mohu se jen domnívat, jestli je to hlavním kápem (Martin?), nebo nedostatkem autorů, nebo to dělá Xzone cílením na své zákazníky, nebo třeba nemáte vůbec žádnou strategii se zvolenými segmenty?
Formát stručných přehledů novinek s hyperlinky zní spíše jako agregát/rozcestník, než jako tradiční herní magazín. Tímhle směrem se asi vydat nechceme, ale nějaký formát přehledů (nad rámec našeho existujícího týdenního 7za7 videa) plánujeme, stejně jako více stručnějších novinek.
Esport je poměrně hardcore záležitost, která má i v ČR specializované weby. Jelikož jsme zkoušeli články na toto téma publikovat pravidelně, máme dobrou představu o jejich čtenosti a bohužel to není příliš srovnatelné s „tradičním obsahem“. Určitě to budeme dál zkoušet a jsem si jistý, že se to bude zlepšovat, nejspíš je to ale běh na dlouhou trať.
MMO se snažíme v rozumném rozsahu řešit, měli jsme tu například velmi zasvěcenou recenzi na Shadowlands, ale opět platí, že se tyto články nečtou tak dobře, jako „tradiční hry“.
Z výše napsaného je doufám patrné, že výběr obsahu není ovlivněn vkusem mým nebo nějakého jednotlivce – dohromady máme v týmu autory, zajímající se snad o každou platformu i žánr. Obsah ale většinu času vybíráme podle zájmu čtenářů, což nám přijde po všech stránkách jako nejsmysluplnější způsob, jak jim sloužit a reflektovat jejich preference.
Díky za odpověď. Ano, z odpovědi je patrné, že máte směr. Jen bych doplnil, že nemusí být vždy správné soustředit se pouze na současné zákazníky. Bohužel jsem musel už pomáhat hodně firmám nastavit novou strategii, když jejich do té doby růstová z nějaké příčiny přestala fungovat. Je lepší již během růstu uvažovat o dalších segmentech. Mě třeba přijde perfektní pro cílení segment „táta od rodiny“ – má málo času, ale hodně peněz, dá se pro něj vytvořit obsah relativně jednoduše, dává tedy smysl propojení webu s Xzone, kde lze prodat vyšší verze her s větší marží, sběratelský merch apod., dá se jednoduše v onlinu cílit (PPC, banner, remarketing), ostatně i lépe se pro něj prodává reklama na webu, ale příjem z toho je stejně nízký. Neberte to prosím jako kritiku, Zing je mi sympatický, jen se snažím poskytnout pohled někoho z venčí.
Průběžně „okrajové“ a nové věci zkoušíme, ale je poměrně snadné si vyhodnotit jejich úspěch a další potenciál. Zing navíc aktuálně dosahuje skoro na strop toho, jak velkou skupinu hráčů lze v ČR oslovit, takže si nemyslím, že bychom přicházeli o nějakou zásadní/výraznou část herního publika.
Určitě bych uvítal větší frekvenci rozhovorů s herními vývojáři. I tak díky za ty dosavadní
Já také! Bohužel ale jejich čtenost není příliš dobrá
Tak to je docela škoda. Takový rozhovor je dá se říct exkluzivní obsah. Kdejakou novinku nebo recenzi člověk v nejhorším případě najde i na jiném herním webu, ale když uděláte rozhovor s vývojářem, tak je jenom váš. No asi nejsou pro čtenáře noname čeští vývojáři v zahraničních studiích zajímaví. Kdyby jste tam měli Vávru nebo nějaké jiné známé zahraničí jméno, tak by to lidi lákalo číst asi více
Taky bych rád viděl víc takových rozhovorů. Za mě by se ani nemuselo jít do zahraničí a udělat rozhovor i s lidma co dělají tady u nás. Vávra by měl jistě velkou čtenost, ale hlavně pro jeho názory a pohledy na věc.
dávám přednost rozhovor poslouchat než číst… co zkusit jít touhle cestou?
V recenzi má u mě text tu největší prioritu. Číslo jako takové mi nikdy neřekne co je hlavní tahounem hry. Třeba hra s verdiktem 8/10 – nevím jestli hra válí v grafice, hratelnosti či originalitě a ani nevím co ji schází do těch deseti bodů – příběh, délka hry, postavy? Plusy a mínusy jistě pomohou, ale například bod „Dechberoucí svět“ mi opět neřekne jestli je svět dobrý pro jeho hezký vzhled a panoramata, level design nebo pro to jak je živý. Od toho tu je text, kde autor píše do hlouby a pak si řeknu „Jo, tohle se mi libí/tohle mě netáhne“.
Takových čtenářů bych si přál více, děkuji
Tak to je hodně smutný… I já jako zastánce + a – si samozřejmě vyberu prioritně TEXT recenze, jenže chci tam i + a -. Takže celý tenhle průzkum, ze kterého se POCHOPITELNĚ ukáže, že + a – nikdo nechce, protože se vždy upřednostní text, je naprosto k ničemu. Samozřejmě, že drtivá většina lidí nechce JEN + a – čili je to vytvořeno šalamounsky tak, aby se po sečtení výsledků potom mohlo mávat čísly a říkat: „NIKDO + a – nechce, všichni upřednostní text.“ Takže jsem naprosto zklamanej a je naprosto jasný, že vynikající a shrnujiící + a – nemají šanci. A pokud někdo bere za platnou minci jen číslovku nebo + a – a text recnze nečete, tak jeho smůla, ale i přesto si stojím zatím, že tohle není ani omylem důvod, proč se + a – vzdávat. Zavádějící jsou jen pro blby, kteří jsou líní přečíst si jednu A4 textu a těm se nesmí ustupovat. Jsem zklamanej.
Nebuď zklamanej, pro text zatím hlasuje docela málo lidí, takže se ti přání celkem určitě splní
Recenze čtu zásadně od konce, tj. výsledné číslo, plusy a mínusy, slovní verdikt, poslední odstavec a pak až, pokud mne to zaujme, tak zbytek recenze.
Vždy preferuji text před videem. Obzvlášť u takového obsahu, který produkuje zing, u kterého video nemá žádnou přidanou hodnotu. Radši během pár vteřin prolítnu článek, jestli v něm není něco zajímavého, než hodinu poslouchat video o ničem.
Zingu přidává ke cti, že má u podcastu alespoň relativně podrobné body, podle kterých se dá orientovat, i když kompletní přepis bych preferoval víc.
Týdenní přehled novinek nepotřebuju, když navětěvuju web několikrát denně, takže mi toho moc neunikne.
Videorecenzi si pamatuju jednu, kde se přečetl zkrácený text recenze a v pozadí běžel ve smyčce trailer. Takový obsah mi moc nedává smysl.
Na streamy nekoukám a tady je otázka jestli všemožnejch herních streamů není až příliš.
Na videospeciál bych možná kouknul, zase bude záležet na tom, jestli video bude nějaká přidaná hodnota, nebo jen nešťastně vybraná forma.
Zvažování Top 10 žebříčků je snad jen vtip. Opravdu zing potřebuje clickbait balast?
Ještě k rozsahu novinek. Kdysi, na starém zingu, tu byly každodenní přehledy s názvem Jednohubky, momentálně by se k tomu dal přirovnat Ivanův přehled novinek z japonska. Sice tu bylo pár pokusů o znovuoživení, ale vždy rychle skončily. Přijde mi to jako dobrý kompromis, mezi záplavou krátkých novinek a pár propracovanými novinkami, které ale neustále opakují to samé.
Díky za podrobný feedback.
Top 10 žebříčky jsou hodně populární, lidé ten formát prostě mají rádi – nevidím na tom nic „clickbaitového“. Osobně jsem si třeba hodně užíval, když redakce Moviezone udělala speciály typu „Top 10 severských detektivek“ nebo „Top 10 neznámých hororů“ apod.
Jednohubky řešíme, byť máme v plánu jim dát poněkud odlišný formát, než byl ten bývalý.
Odhlasováno 👍 Ale jak psal kolega níže, pár věcí mi tady pořád chybí, ať už je to ten zvoneček s upozorněním na odpovědi v komentářích nebo v diskuzi,tak změna samotného profilu s vlastním žebříčkem a hodnocením her. Chápu,že to zabírá čas,ale možná by bylo na čase trošku programátory popohnat nebo určit některé z nich na vývoj daných funkcí,zatímco jiní se budou věnovat stránkám 🤔
Děkuji za hlasování
Zmiňované věci máme v seznamu, ale jediný způsob jak to uspíšit, by byl spáchat nějakou sbírku mezi čtenáři, abychom mohli najmout dodatečné programátory. A to si nejsem jistý, zda by klaplo. Je to ale pro představu jedna z věcí, kterou zvažujeme.