Jejich odměny se pohybují v rozmězí od 10 do 20 tisíc, a to za kompletní scénář i s dialogy. Oproti předchozím letům jde podle všeho o nemalý propad.
Ještě před pár roky se mohli scénáristé za stejnou práci těšit až na 100 tisíc dolarů, což už ale dávno neplatí. „Psaní her je podstatně hůře placené, než psaní filmů,“ prozradil jeden z novinářů.
„Pokud byste kupříkladu chtěli Franka Darabonta, museli byste mu zaplatit jeho obyvklou sumu. Na druhou stranu, pokud si ho nemůžete dovolit nemusí to být ta nejlepší volba a třeba se raději podíváte po někom méně známém, kdo se ale v hrách vyzná lépe.“
V závěru článku nicméně došla řeč i na fakt, že kvalitních herní scénářů je stále jako šafránu, a že většina společností dává přednost autorům na volné noze, kteří sice jen málokdy odvedou pořádnou práci, ale jsou levnější.
Přesně tak JakER…Chce to taky člověka, který to fakt umí…Pak nemají být scénáře ke hrám nudné…
Petec: Jenže ber to tak že tam jsou trochu jiný cenový relace než v česku, a další to si nevydelaj mesíčně ale za celou hru a tudíž když je ve vývoji dejme tomu rok tak už to neni zas tak velka suma
No jasne, ubohi scenaristi dostanu iba 20 tisic dolacov. Kde sme, co ja by som za to dal? Chory svet….
Kvalitních scénářů je jako šafránu, ale ke kvalitnímu scénáři musí být myšlenka jak Brno. Ono scénář může být zajímavý, ale třeba MW2 vám nic nedá.
Chtěl bych vidět cápka co spal scénář pro BO Ono když ve většině her příbeh nestojí za nic tak je to pak jasný….