Skupina mladých výzkumníků z brněnské Masarykovy univerzity nadšených do nových technologií hledá hráče a hráčky MMO her ochotné podělit se o svoje zkušenosti. Následující tři roky se budeme v rozsáhlém průzkumu zabývat online hrami, jejich hráči i avatáry. Na rozhovory s padesátkou českých hráčů a hráček, které jsme provedli loni na podzim, nyní navazuje první dotazník.
Pokud máte čas a chuť pomoci popsat fenomén MMO a české komunity, která jej obklopuje, oceníme vaši snahu a zájem. Pro účastníky jsme připravili tombolu o hodnotné ceny! Bližší informace a vstup do dotazníku najdete na našem FB profilu nebo přímo na http://ivdmr.fss.muni.cz/MMO.
„Chceme zkoumat, co ovlivňuje změny hraní v průběhu času. Jde nám jak o motivace, tak o životní okolnosti a některé osobní charakteristiky. Jde o poměrně rozsáhlý tříletý projekt, který má dvě komponenty: kvalitativní a kvantitativní. V první – kvalitativní – fázi jsme provedli poměrně rozsáhlé rozhovory se zhruba padesátkou českých hráčů MMO a chystáme se na jejich podrobnou analýzu. Zajímalo nás přitom, jaké hry hrají, jak je začleňují do svého běžného života, co je pro ně při hraní důležité, jak se rozhodují a podobně,“ vysvětlila Kateřina Škařupová.
„Druhá fáze je kvantitativní longitudinální studií – tzn. jde o dotazníkové šetření na mnohem větším vzorku, které si klade za cíl vyzpovídat tytéž osoby celkem třikrát, vždy po šesti měsících. Během práce na dotazníku jsme vycházeli jednak z toho, co nám řekli respondenti v rozhovorech, a zároveň z toho, co o hraní MMO píše zahraniční vědecká literatura. Je přitom důležité podotknout, že nemáme v úmyslu zaměřovat se primárně na negativní stránky hraní her, jak je to v médiích obvyklé. Jako sociální vědci bychom rádi celý fenomén prozkoumali komplexně a popsali všechny jeho stránky, tedy i ty pozitivní, a mimo jiné tak i možná pomohli zmírnit paniku, která zachvacuje rodiče, jejichž děti tráví čas u počítače.“
Otázky a komentáře směřujte na Káču Škařupovou (skarupov@fss.muni.cz). Budeme moc rádi, i když tuhle informaci pošlete dál – svojí guildě, klanu, spoluhráčům…
Děkujeme moc a těšíme se na vaše odpovědi,
Kača Škařupová, Lukas Blinka a David Šmahel
Výzkum, který dotazníkuje už stokrát zdotaznikovaný předmět výzkumu… ale co, můžeme něco vyhrát .
Kapr88 : myslíš tu z Barandova?
Silent: jo a co teprve…Jolanda
Lootmaster :
FeedMeGuys: Výzkum se zamněřuje na tenagery , kteří hrají Pandy a pak mají chuť si vydlabat lebku lžící
Pro mně je Online hra jako kniha. Prožívám tam vytvořený příběh a vžívám se do hlavní postavy. Kdežto do debilizátoru jenom tupě civíš na to jak voda v zimě mrzne a na bábu která se pochcala pod kořenem. Prostě konzumuješ.
Z toho dotazníku sem měl pocit jako, že jsem nějaký mimoň. Měli by dát rozsáhlý dotazník o lidech co koukají většinu času na bednu to je zlo! U online hraní se nepřebírají paskvily co tvoří média. Online hry jsou naprosto neutrální prostředí (v základu, neřeším trolly atd. ) . Zatímco média ovlivňují.
Tak já tem viděl i MMO jakožto Call of dooty nebo Minecraft
MMO = WOW
Edit : Vyplněno
Silent : taky jsem si připadal, pár otázek ohledně her, ale 3/4 otázek směřovala na vztahy, jak se cítím atd.
Tak jsem to teda zkusil a ty vole celkem dost se ptají na otázky jako bychom byly nějací schyzofrenici s rozvinutou narušenou psychikou a depresemi.
Mě by zajímalo kolik % hráčů za PC nakuřuje, pro některý je to jak hopsinková štáva : o)
vyplněno
Hotovo. I když se to neobešlo bez klasických chybek dotazníků v podobě nemožnosti odpovědět jednoznačně.
Tak a mám vyplněno. Heh, poměrně dlouhé Ale je to parádní dotazník.