First-person střílečka Escape from Tarkov od ruského studia Battlestate Games vypadá hodně nadějně. Nedávno nám vývojáři ukázali detailní úpravu zbraní, která ve hrách nemá obdoby. Dnes přichází na řadu představení systému skillů. Jak se dalo očekávat, skilly budou hodně komplexní a bez nadsázky připomínají ty v RPG titulu Elder Scrolls V: Skyrim.
Stejně jako v oblíbeném RPG od Bethesdy, i v Escape from Tarkov se budou dovednosti vylepšovat podle toho, jaké zbraně nebo taktiku používáte v boji. Jinými slovy, hráči využívající často útočné pušky budou mít právě tento skill na vysoké úrovni, zatímco odstřelovači budou lepší se sniperkou. To samé se týká dalších dovedností, které jsou popsány v odstavci níže.
Dovednosti budou rozděleny na fyzické, praktické, mentální, bojové a speciální. V první kategorii budou skilly zaměřené na výdrž, sílu, vitalitu, život, metabolismus a odolnost. V praktických se bavíme o vnímání, charisma, paměti, inteligenci a pozornosti. U bojových zase zaměření na jednotlivé druhy zbraní – pistole, revolvery, SMG, útočné pušky, brokovnice, odstřelovací pušky, těžké kulomety, granátomety, zbraně na blízko, zpětný ráz a mnoho dalšího. V posledních – speciálních – dovednostech si budete moci vylepšovat kupříkladu taktiku nebo schopnosti při vyjednávání. Tyhle skilly se budou lišit podle vámi zvolené frakce.
Pokud se zaměříte na určité skilly, po čase se vám dovednost vylepší na maximální. Dosáhnete na takzvaný elitní skill, který vám odemkne zajímavé perky, které vám dovolí ještě více využívat svých schopností v boji. Nebude to ale tak jednoduché, například můžete dosáhnout solidního hodnocení s brokovnicí. Pakliže ji ale na delší dobu přestanete používat, skill se bude postupně snižovat, na to budete muset myslet. Toto snižování se netýká dovednostních bodů, které budete po dosažení nového levelu investovat do jednotlivých kategorií skillů. Ty vám zůstanou.
Čte se to moc hezky, kouká se na to moc hezky ale dokud to nebudu taky tak hezky hrát, tak si furt nemohu být jistý tím, že to bude pecka.
Ale byl bych rád kdyby byla, to jo. 
Takhle má vypadat pořádná střílečka! Do tohohle určitě jdu.
Tahle hra vypadá přímo parádně! Doufám, že to těm tunám "survival realistickým" hloupostem natrhne zadek.
Ihned po vydání cca. za 3 hod. budou mít malčiki z Ruska díky WH elitní skilly všechny . Skončí to jako většina MP her aimbot , wallhack ….
Hukot "rpg" tohle.