Od začátku května víme, že na vlastní hře ze světa Star Wars pracují i tvůrci Titanfallu ze studia Respawn Entertainment. Zatím neznáme název ani časové zasazení, ale aspoň víme, že půjde o akční adventuru hranou z pohledu třetí osoby.
Jak se ale vůbec Respawn ke Star Wars dostal? Na to odpověděl šéf a spoluzakladatel studia Vince Zampella v rozhovoru pro IGN.
Zampella navštívil produkční společnost Bad Robot, kterou vlastní režisér, scénárista a producent J. J. Abrams, zrovna v době, kdy se tam dělalo na Abramsově filmu Star Wars: Síla se probouzí. Někteří zaměstnanci společnosti jsou příznivci Zampellovy dřívější práce, tedy starších dílů Call of Duty od Infinity Ward a Medal of Honor: Allied Assault, a prohlásili, že Vince a jeho tým musí udělat Star Wars hru.
Zampella se přitom považuje za velkého fanouška Star Wars. Poté, co najal šéfa vývoje God of War 3 Stiga Asmussena, s ním začal vymýšlet novou Star Wars hru. Ta byla později představena EA jakožto společnosti, která vlastní exkluzivní práva na vývoj nových AAA Star Wars titulů. Respawn má přitom díky Titanfallu s EA dobré partnerské vztahy a často se zdá, že nemá daleko k pozici interního studia. Člověk by tedy čekal, že bude EA s nápadem na Star Wars hru od Respawnu okamžitě souhlasit a značku propůjčí. Ale tak to zprvu nebylo.
„Říkali jse si, ‚Nebylo by skvělé, kdybychom udělali tuhle Star Wars hru?‘ Mluvili jsme o tom s EA. Původně to vypadalo, že k ničemu nedojde. Takže jsme přes to přenesli a s týmem jsme začali vytvářet originální značku. Z EA se pak ozvali – nedávno; asi před rokem nebo tak nějak – a řekli, ‚Počkejte chvíli, možná chceme, abyste vytvořili Star Wars hru.‘ Byli jsme schopní to pak vyřešit. Nemůžeme být víc nadšení; je to skvělý tým.”
Ten tým, o kterém Zampella mluví, je jeden z týmů, které tvoří celé studio Respawnu. Jeden tým pracuje na Titanfallu 2 a jeho dodatečném obsahu, druhý na Star Wars hře. Každopádně je zajímavé vidět, že původně se lidem z EA do spolupráce s Respawnem na vzniku nového Star Wars titulu nechtělo. Zbývá otázka, proč se jim nechtělo. A co se stalo s tou vlastní značkou, které měla posloužit jako náhrada poté, co došlo k prvotnímu odmítnutí celého nápadu.
Možná budou prvky té značky využity během vývoje. Možná si ji Respawn nechává na budoucí časy. To bohužel nevíme. Hlavní je, že Respawn nakonec dostal možnost na Star Wars hře pracovat. Pro studio jde určitě o významnou příležitost, tak doufejme, že ji náležitě využije a my se za několik let dočkáme pořádného titulu ze světa Star Wars.
Dost mě pobavilo, když jsem se teď podíval na porovnání SW: BF3 a SW: BF od DICE. .
Odpověď na komentář uživatele Finch182
BioWare dělá na Star Wars: The Old Republic (a na Mass Effectu: Andromeda, zcela nové značce a asi i na dalším Dragon Age, ale to je teď vedlejší) . Řada lidí si právě začala myslet, že i BioWare dělá na něčem jiném, protože EA se onehdy vyjádřilo dost blbě, když někdo řekl, že se Visceral připojuje k BioWare a DICE na vývoji nových Star Wars titulů. To se dalo vykládat tak, že BioWare i DICE dělají na vlastním, novém Star Wars titulu, ale nebylo tím myšleno nic víc, než že zatímco BioWare pokračuje ve vývoji The Old Republic a v DICE toho času pracovali na Battlefrontu, i Visceral bude pracovat na svém SW titulu. Rozhodnutí přibrat do party Respawn očividně vážně vzniklo docela nedávno, ale nemyslím si, že to bylo kvůli BioWare. V tuto chvíli se má za to, že v BioWare na žádném jiném Star Wars titulu mimo The Old Republic nepracují
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Já doufal už dříve, že možná Visceral by na něm mohl dělat, hlavně tedy po tom co přibrali Amy Hennig, protože SW 1313 bylo dle trailerů vlastně doslova Uncharted ve světě Star Wars ale poté co ukázali (I když toho nebylo mnoho) mě to tedy vůbec nezaujalo.
TOR jsem hrál pár hodin, poté mě to absolutně přestalo bavit od BioWare jsem čekal hlavně tedy po příběhové stránce mnohem více, podmínky EA kdy jde hlavně o to platit, platit a platit té hře také neprospěly. KOTOR od Obsidianu bych rozhodně bral, protože oproti BioWare ve hrách od Obsidianu na rozhodnutích opravdu záleží a jsou mnohem zajímavější, to se mi líbilo na druhém KOTORu asi nejvíce ale jinak byl hodně nedodělaný a hlavně zakončení bylo vcelku tragické, protože to vypadalo, že třetí díl bude na cestě a ono nic. .
Osobně bych uvítal hru z období Klonových válek. Je to zajímavé a nekoukané téma. Konflikt obřích rozměrů, mnoho vedlejších zápletek. Právě proto se mi líbil animovaný seriál. Kromě klasických hlavních hrdinů zde byl prostor i pro řadové vojáky, nájemné lovce, ostatní jedie či sithy, civilisty apod.
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Nemalo ale povodne robit nejaky Star wars titul aj bioware? Najprv sa ratalo s triom Dice, Visceral a Bioware a teraz mi to pride, ze prave Bioware odskrtli na samostatny titul (zrejme kvoli vytazenosti) a pribrali ten Respawn
Odpověď na komentář uživatele
Star Wars 1313 to asi nebude, protože ta hra od Respawnu se má odehrávat v jiné době než zbylé Star Wars hry od EA. SW1313 se měl odehrávat mezi třetí a čtvrtou filmovou epizodou, tedy za vlády Impéria. A tohle období už více či méně využívá jak Battlefront, tak ta chystaná akční adventura od Visceralu. Osobně si myslím, že Respawn využije éru Klonových válek nebo (v rámci aktuálního kánonu) relativně nezmapované období krátce před událostmi Skryté hrozby.
Šéfka LucasFilmu každopádně poměrně nedávno prohlásila, že by mohli dříve či později koncept Star Wars 1313 nějak využít, ale nevěřím, že se k tomu vrátí v nějaké hře. Tipoval bych spíš komiks nebo knihu. A pokud jde o Obsidian, ten dokonce na pokračování KOTORů 2 skutečně pracoval, ale pak narazili na tehdejší LucasArts a projekt šel podle všeho do háje a už se na něj nedostalo. A jak říkáš, pod EA asi těžko vznikne. EA pořád provozuje The Old Republic, které navzdory všemu zdání prosperuje, takže tohle období má dostatečně pokryté a vytěžené a já vážně nevěřím tomu, že by se z pohledu kravaťáků z EA nebo LucasFilmu další tradiční Kotory vyplatily. A když už, pravděpodobně by je dostalo spíš BioWare jakožto studio, nad nímž má EA přímou kontrolu. Obsidian je nezávislý, takže by se do jeho práce lidé z EA hůř vměšovali
Kdyby oživili SW 1313, tak bych se po hodně dlouhé době těšil na titul, který by měl na krabičce EA.
Také pořád marně doufám, že se BioWare jednoho dne dostane ke třetímu KOTORu ale podobnost s Mass Effectem by tomu již asi uškodila. .
Nedávno jsem četl, že v Obsidianu mají zájem udělat (tentokrát již pořádné a dodělané) pokračování druhého KOTORu ale když to teď má pod palcem EA, tak o tom pochybuji.