Spoluzakladatel studia Sledgehammer Games Glen Schofield poskytl rozhovor pro britský magazín GQ, ve kterém rozebírá singleplayerovou část Call of Duty: WWII. Hlavní slovo sice patří příběhu, ale sem tam prozradil něco nového i o hratelnosti a náplni misí.
Pro Schofielda tento díl mnoho znamená, a to nejen po vývojářské stránce. Protagonista příběhu Ronald Daniels kterému všichni říkají Red, je totiž inspirován otcem Schofielda. „Otec mi vyprávěl o mém dědovi, který bojoval ve druhé světové válce. A poté i můj táta byl v armádě za války ve Vietnamu. Zemřel během vývoje této hry a pojmenovali jsme hlavní postavu po něm, jelikož můj děda začal otci říkat Red během jeho působení ve válce.“ vysvětluje hlava studia.
I když je Daniels hlavní hratelná postava, rozhodně není jediná. Z dřívějška již víme, že se vžijeme i do velitelky francouzského odboje jménem Rousseau a britského špiona Arthura Crowleyho. Nyní však Schofield vyzradil, že si zahrajeme také za tankistu a pilota Royal Air Force.
„V kampani si za Němce nezahrajete. Vžijete se ale i do jiných Spojenců. Budete hrát za členku francouzského odboje, pilota RAF a tankového velitele. Tohle všechno ale povede zpět k Ronaldovi 'Redovi' Danielsovi. Je to chlapec z Texasu a je to příběh o něm a jeho bratrovi. Oni prostě prošli celou Francii s 27 kilogramy na zádech, s 4 kilogramy vážící zbraní a se špinavým vybavením. Sice osvobodíte Paříž, ale to všechno přijde vniveč. Chceme, abyste zažili euforii a následně pád,“ popisuje Schofield dění v kampani.
Tanková mise by měla být navíc zajímavá v tom, že prostředí by mělo být zničitelné. „Popřemýšlejte nad městem, jako jsou německé Cáchy, které byly z 80% zničeny. Doprostřed toho jsme se rozhodli dát tank. Vyvinuli jsme speciální technologii pouze pro tuto úroveň, abychom mohli ničit veškeré stavby. Jedná se o jiný druh podívané,“ dodává.
Tanková mise se naposledy objevila v Call of Duty: Ghosts z roku 2013. I když byla vcelku zábavná, nenabídla výrazné prvky destrukce prostředí a působila dojmem, že byla ušita horkou jehlou. Mnoho z vás se teď bude ptát, proč nemohli tu speciální technologii použít i v ostatních misích a nejlépe i v multiplayeru, avšak na tohle už odpověď není.
Schofield na závěr dodal, že ve hře uvidíme mnoho cut-scén a filmečků, avšak pořád se jedná o plnohodnotnou střílečku. Sledgehammer Games chtěli dát velký důraz na jednotlivé postavy a nebáli se dotknout i ožehavých témat: sexismu, rasismu a nadměrné brutality. V příběhovém traileru jsme viděli i projevy antisemitismu, kdy je židovská postava napadena nacistickým oficírem.
Call of Duty: WWII vychází 3. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru Předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
HELL LET LOOSE
"Doufám, že v MP budou lootboxy, hustokrutopřísné skiny na zbraně a bude možné sprejovat cool značky na zdi! K tomu pořádné tabulky s emotikonami, aby bylo vidět, kdo je největší skiller. A vůbec bych se nezlobil za nabušený dubstep soundtrack ať si nemusím stále pouštět spotify. " …. omluvte mě musím se jít teď vyzvracet
Tak odehrány 3 hodiny a pár minut k tomu. Vyzkoušeny všechny dostupné módy, třídy, mapy. A opravdu tohle hrát nebudu. Gameplay stejně rychlý jako u futuristických CoD. Čekal jsem od toho pomalejší gameplay jako u CoD2 a ne toto. Malé mapy, 12 hráčů max. Korektnost neřeším. Za černocha v německé uniformě hraju i v Battlefieldu a nevadí mi to, tak proč by mělo i u téhle hry, že? Co mi však vadí jsou attachmenty na zbraně. PPSH s tlumičem , kolimátory FOV max. na 90? Některé zbraně zní jako špuntovky. Vyzdvihnu akorát War Mód, ten byl celkem zábavný, grafika je taky celkem povedená. Problém s optimalizací jsem neměl – i5-2500, GTX 970, 16GB RAM – fullHD, High nastavení, vypnuté stíny, SMAA 1x a držel jsem se kolem 80-90FPS. Akorát mi to sem tam padlo při Alt-TABování (DirectX crashe) a sem tam byly chyby v menu (nápisy, chybějící jména hráčů) , ale je to beta. Tohle se ještě vychytá. Takže kupuju jen kvůli Singleplayeru a Zombie módu. Multiplayer vynechávám a nadále budu čekat, až konečně vyjde ten MP, který bude hoden abych si ho zahrál.
Odpověď na komentář uživatele Inzerce
PC
Tak musím říct že po hodině hraní jsem na vážkách. Hra sama o sobě špatná není, ale některé věci mi važně vadí: netcode je absolutně nefunkční, optimalizace by se taky mohla ještě zlepšit, ale hlavně fov jen do 90 ? já chci svých 120 fov ! ! …. a celkově zlepšit balanc zbraní. Jinak je to CoD které všichni známe akorát je ochuzené o spoustu věcí ale je to BETA takže těžko říct, nejvíc mi asi chybí možnost perků-místo toho máte jeden co si vyberete, normálně jste mohly mít až 6 perků což dělalo trochu tu varietu v classach, takhle všichni běhaji s fast hands a samopalem.
SamFisher – to hraješ na konzoli?
Jo už hraju
Odpověď na komentář uživatele Bajčo
Začala? Tak proto mi Steam ohlásil, že se stahování dokončilo.
Pozor! Beta už dneska začala.
Odpověď na komentář uživatele Rack
Opravené
Odpověď na komentář uživatele Stargat3
Tehdy ale zase nikomu nevadilo, když z budov odpadávaly velké rovné kvádry, nebo rovnou mizely bez jakékoli animace. Každopádně pak mizely po pár vteřinách. Dneska už by se tohle asi nesneslo a nesetkalo s úspěchem.
Pamatuju si, že v prvním CoD a MoHAA + datadisky šly tankem ničit většinu staveb ve vesnici, kde se tankové mise odehrávaly. Kdysi jsem se snažil zničit každou stavbu, když jsem to hrál, protože jsem z toho byl celkem unešen Myslím, že na zničení stačilo použít i jiné zbraně, než dělo.
No a dnes se o tom píšou novinky, že existuje technologie na destrukci prostředí v jedné misi. Wow!
Odpověď na komentář uživatele @six feet under
OffTopic: ono záleží kdo bude mít pevnější nervy pokud zaútočí Korea jako první, postaví se proti ní Čína i Rusko, což Kim určitě nechce.
Odpověď na komentář uživatele
Jasně zas všeho s mírou
Odpověď na komentář uživatele Bajčo
Nechci nic říkat ale 27. 9. 2017 bylo včera a pokud vím tak včera byla středa LOL