Asi před rokem byl představen velice zajímavý a nevšední titul o evoluci lidstva. Akční adventura Ancestors: The Humankind Odyssey se pokusí zmapovat a výstižně ztvárnit období před 10 miliony až 2 miliony let. Je logicky jasné, že celou dobu nebudeme hrát jen za jednu postavu, zřejmě jich vystřídáme až stovky. Vše bude záležet na tom, kam budeme celou evoluci směřovat a jak dlouho dokážeme přežít. Ancestors totiž nabídne kromě obrovského RPG světa také prvky survivalu, jinými slovy nutnost si zajistit jídlo, vodu, pravidelný přísun spánku, zkrátka PŘEŽÍT.
Hlavní tváří celého projektu je Patrice Désilets, který před časem odešel z vývojářského týmu Assassin’s Creed. K prvnímu přísunu základních informací (které jsme sepsali v jednom z našich straších článků) došlo v chorvatském Dubrovníku loni na akci Reboot Develop. Na „místo činu“ se Désilets vrátil také o víkendu, kdy ukázal novinářům samotný gameplay. Vše probíhalo za zavřenými dveřmi, bylo zakázáno pořizovat fotky či jakékoli záznamy. Díky webu Eurogamer.net se na svět přece jen dostalo pár obrázků.
Prezentace začala přeletem supa nad africkou džunglí. Následující záběry patřily opici a možnostmi jejího pohybu po stromech, od dlouhých skoků až po obyčejné lezení. Další scény prezentovaly nebezpečný život v džungli a koloběh života. Krokodýl si docela brutálně poradil s již zmiňovanou opicí. Potom si naopak tygr šavlozubý pochutnal právě na krokodýlovi. Život prehistorické šelmy zase ukončil obří had.
Pozvaní hosté také mohli vidět použití opice jako kořisti a následného krmiva pro čerstvá mláďata blíže nespecifikovaného druhu velkého opeřence. Lidoopi vyzařovali určitý druh součinnosti a snahy o vytvoření společnosti, základního kamene dnešního lidstva. Během samotné ukázky nebylo možné vidět ani alespoň krátkou ukázku námi ovládaného boje. Dále se nepředstavili žádné širší herní mechaniky, jako učení schopností, kterými by měla hra disponovat. Bylo si možné všimnout ukazatele roku a dne. Pravdou je, že herní ukázka se odehrávala pouze v jednom období z mnoha.
Podle Eurogameru byl gameplay svěží a živý, animace však působily „dřevěně“ a trhaně. Na doladění je však ještě čas. O datu vydání, stejně tak jako o platformách bohužel nepadlo ani slovo. Podle toho, co bylo možné vidět se hovoří i o letošním roce. Ancestors: The Humankind Odyssey je ve vývoji více jak 3 a půl roku, vydavatelem je nedávno vytvořená divize spadající pod Take-Two.
Na tuhle hru se nesmírně těším, přestože o ní mnoho nevím. Stačí mi jméno Patrice Desiletse, jež je pro mě zárukou kvality a originality a zvolené téma. Hra z pravěku, hra z džungle, která není jen stupidní survival (snad to s těmi survival prvky nepřeženou), co víc si přát? Sice nevím, jak vystavět vyprávění na ploše několika miliónů let, ale věřím, že by se Desilets do vývoje nepouštěl, kdyby nevěděl, jak na to.
Ke gramatické rozepři níže: obvykle používané jsou „mankind“ a „human kind“, „humankind“, které je mezi nimi zhruba tak na půl cesty, se moc nevidí a doufám, že ani nezačne, protože mi přijde násilně vytvořené, hnusné a dlouhé. Slovo mankind není sexistické, a největší sexista je ten, kdo to v něm hledá. Bye guys!
Aby nebyl problém se slovem Mankind což obsahuje slovo- Muž což je pro genderové skupiny bažící po rovnoprávnosti hotové zlo
Humankind? To už mohli rovnou použít „peoplekind“. *facepalm*
Humankind je normální anglické slovo…
Humankind je dávno zažitý výraz
Ne všechno je SJWs
Bylo to myšleno jako vtip. Ale slovo „humankind“ není zrovna moc používáno. Slova „mankind“ nebo „humanity“ jsou mnohem častější, ale tak to je jedno.