Před dvěma měsíci a jedním dnem jsme se mohli podívat na teaser trailer, který lákal na krvavou, brutální a zároveň vtipnou střílečku Serious Sam 4: Planet Badass. Ta jde ve šlépějích svých předchůdců a opět se zaměří na ikonickou akci, masivní hordy nepřátel a řadu různých zbraní. Předpokládali jsme, že se v rámci proběhnuté E3 dozvíme v Los Angeles více informací, a hlavně uvidíme první gameplay záběry. Na detaily došlo, ale na ukázku z hraní jsme si museli počkat. Naštěstí nám jí servíruje francouzský magazín Jeuxvideo.com ve své reportáži.
První gameplay záběry nikoho neohromí. Musíme si ovšem uvědomit z jaké verze hry pocházejí. Jde o pre-alfa verzi, jež se od té finální bude jistě v mnoha ohledech lišit. Očekáváme posun v grafice, animacích a snad i v chování nepřátel, i když v tomto případě jde jen o hloupá monstra s cílem vás zabít.
Pokud vás zajímají novinky, věřte, že Serious Sam 4: Planet Badass přinese velmi rozsáhlé oblasti, které budou propojeny v příběhové kampani. Nepůjde ale o otevřený svět. Zajímavá jsou čísla nepřátel. Chorvatské studio Croteam, které bylo založeno v roce 1993 a přineslo nám všechny skvělé díly Serious Sam, jich plánuje velké množství. V jeden okamžik se má na obrazovce objevit až 100 tisíc nepřátel. Naštěstí budete mít k dispozici nejrůznější zbraně, abyste se s takovou masivní hordou vyrovnali.
Krátce po zveřejnění videa se objevily další zajímavé detaily. Podle serveru VG247 se Serious Sam 4: Planet Badass pochlubí mapou pokrývající 128 čtverečních kilometrů (Destructoid píše o mapě zasazené ve Francii, jež měla 80 čtverečních mil (207,20 km2) a kooperace bude určena až pro 16 hráčů. Když si k tomu přičteme počet nepřátel – vyšplhá se až na 100 tisíc v jeden moment – tak je nám jasné, že v případě čtvrtého Serious Sama nemůžeme očekávat kulervoucí, propracovanou grafiku s nejrůznějšími efekty.
V prezentované pre-alfa verzi na E3 v Los Angeles sice novináři zmíněných 100 tisíc nepřátel najednou neviděli. Redaktor britského magazínu VG247 si je ale jist, že proti němu šel zástup tisíců protivníků. I přes značnou velikost mapy jde stále o lineární střílečku, ale tentokrát v mnohem větším měřítku. Přitom využity budou pouze 4 kilometry. Zbytek můžete i nemusíte prozkoumat. Když se vydáte na průzkum, bude vám to chvilku trvat a autoři věří v obohacení zážitku. Říkáte si, že velikost mapy nedává smysl, když bude využit jen zlomek? Na to tvůrci jednoduše odpověděli. V sérii Serious Sam prý nic nedává smysl.
Serious Sam 4: Planet Badass je v současné době ve vývoji pouze pro PC, Mac a Linux. Konzolové verze přicházejí v úvahu později.
To je ale zhovadilost, pořád stejná sračka jako první díl až nato, že tady to dotáhli k dokonalosti tím enginem lolol
Jestli to udělají jako dvojku, tak se máme na co těšit, ale jestli to bude stejné jako trojka tak GG
strašně se mi líbí nový Gnaarové zajímá mě jestli se klasicky jedná a samce (menší) a samičku. Nebo budou jiné barevné varianty pro každou oblast
Já myslel že doba pranků už odzvonila
To je nějaká sedm let stará alpha verze, ne?
To si dělají prdel?
Mnou nejočekávanější hra tohoto roku a oni ukážou tuto zastaralou sračku?
Toto jako chtějí vydat v roce 2018 a ještě za to chtějí zaplatit?Nee…..
Wow… **Pre-Alpha**
A ty si jako myslíš, že do vydání to stihnou nějak přepracovat?To by museli všecko vyhodit do koše a začít úplně odznova.
To je Pre- Alpha verze hry na mobily?
Tyvole jak to muzou prezentovat na ovladaci.
Ty gameplay záběry na mě působí jako, že ta hra zaspala v různejch ohledech 5-15 let.
Vypadá to, že se Serious Sam dostává tam, kam jsem nechtěl, aby se dostal.
Už u třetího dílu to zavánělo nudou a šedí.
Realistické a monotónní prostředí, nezajímavé zbraně a generické příšery.
Za mě byl nejlepší díl dvojka s pestrými mapami od džungle, bažin, až po gigantický svět, kde měl vajgl 3 metry. Díl s humorem a parodií na běžné FPS hry a vtipnými scénami.
Škoda, tohle mě vůbec neláká.
no vidíš a dvojka je přitom považovaná za nejhorší díl a za mě bohůžel musím souhlasit (je dokonce vyřazená z kánonu). Rozmanitost úrovní nemůžu vytknout ale celý díl se přikláněl hodně ke cartoon stylu co Samovi moc nesedělo, většina vtipů byla težce cringoidní a celkový design nepřátel byl příliš bláznivý. SS3 měla jediný problém a to je ta zmíněná variabilita úrovní (odehrává se pouze v Egyptě) a celkem krátká herní doba, nicméně SS4 slibuje větší variabilitu, první gameplay ukazuje Francii ale měli by jsme se podívat dále i do Itálie a Ruska (ostatní lokace nejsou zatím oznámeny). Rozhodně to vypadá velmi zajímavě, u nezajímavých zbraní bych zatím nemluvil (tedy pokud máš problém s brokovnicí a sniperkou resp. klasickými zbraněmi Serious Sama které by tam rozhodně neměli chybět) protože se mluví že hráč bude mít přístup např k atomových zbraním (s ohledem na počet možných nepřátel je to logické). A ohledně generických příšer, zase mluvíme o starých známých, bez Gnaarů, Kleerů, Werebullů, kamikaze a tuny dalších by to nebyl Serious Sam, to je jako by si udělal Dooma a neměl v něm impy, hellknighty, cacodemony atd…
Nicméně rozhodně je na co se těšit a grafickým zevnějškem bych se rozhodně nenechal zastrašit když se jedná o pre-alphu a tuna vizuálních věci jsou pouze placeholdery nebo nejsou ještě vůbec implementované.
Fyzika a pocit ze strelby je z dob pred vydanim maxe payne 2 …
Nevím proč to vůbec ukazovali, tohle je jak F2P hra z prohlížeče, měli si to nechat aspon na alpha gameplay záběry
nedivím se že to na E3 veřejně neukázali, škoda letos se vydání rozhodně nedočkáme, rozhodně se na to ale hodně těším
No to je ale pyramidální kokotina…