Anthem se začal prodávat a hned přeskočil v prodejích Far Cry New Dawn a Metro Exodus, ovšem to nic nevypovídá o tom, jak se celkově novinka od BioWare prodává. Eurogamer.net přichází se zprávou, že fyzické prodeje jsou ve srovnání s Mass Effect Andromeda pouze poloviční. Může za to menší zájem o hru? Nemůže za to spíše větší obliba v digitální verze?
To bez čísel od Electronic Arts bohužel nezjistíme. Je ale možné, že hráči si dali na Anthem pozor, počkali na recenze a další materiály a až poté se rozhodli, zda si Anthem koupí. Zapomenout nesmíme ani na placené služby EA Access na Xboxu One, kde si můžete Anthem zahrát po dobu 10 hodin, a na Origin Access na PC. V základním předplatné také 10 hodin, v Premium potom po neomezenou dobu.
Tak i tak, prodeje Anthemu by měly být pro EA zklamáním. Když je zájem pouze poloviční s Mass Effect Andromeda, přitom Andomeda v prvním týdnu měla pouze poloviční prodeje, co Mass Effect 3. A jak to je ve srovnání s Destiny 2? Anthem za první dny na britském trhu prodal zhruba čtvrtinu toho, co dokázalo Destiny 2 v září 2017.
Minulý týden tedy vládl trhu ve Velké Británii již zmíněný Anthem. Na druhém místě je Far Cry New Dawn a třetí FIFA 19. Následuje Rootin‘ Pootin‘ Cowboy Fruitin‘ 2, Metro: Exodus, Forza Horizon 4, New Super Mario Bros. U Deluxe, Mario Kart 8 Deluxe, Call of Duty: Black Ops 4 a Super Smash Bros. Ultimate.
Anthem vyšel na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Včera jsme zveřejnili recenzi, hru můžete koupit na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Kdo jeste dneska kupuje krabicove hry? Ja uz na novem kompu nemam ani CD/DVD romku
koupim o polovinu levnejsi krabicovku nez digitalku a z ni stejne pres kod stahnu na steamu, mechaniku na pc uz stejne nepotrebujes
přesně tak. Při vydání hry, jdu po fyzické kopii, protože jsou většinou levnější. Ale když chci hru po vydání, tak jen Steam slevy nebo nějaký jiný levný místo..
Njn do Anromedy jsem přispěl i já, not anymore, dík EA aspoň za Apex, oh já bych zapoměl, to byl vlastně Respawn prakticky na vlastní triko.
Určitě se na tom podepsal i digitální prodej..přece jen EA dává u digitálek dřívější přístup,takže mnoho lidí prostě koupí digitálku,aby mohli hrát už o týden dřív
Tak určitě.
tak určitě to číslo je o ně ochuzené, ale i z čísla prodaných krabicovek se dá zjistit zájem o hru, takže bych usuzoval, že i digitální prodeje budou slabé. Spíš jestli to většina lidí nehraje přes ten EA acces za měsíční poplatek, protože to by v tomto případě fakt dávalo větší smysl. Ale nezkoumal jsem jak to funguje.
„where are we going papa ea?“
„oh, you will see“
*bang*
… jsem zvědavej, kdy je zavřou
Výprodej v Německu kde PS4 verze hry po dvou dnech v prodeji snížili cenovku že 60 euro na 40, svědčí o neúspěchu a že se hra mizerně prodává!!
A co je mi do nemecka…?
treba to, ze je to jeden z nejvetsich trhu s hrama v evrope a udava trendy pro zbytek eu bez uk?
Trochu off topic, ale hra mi příběhově hrozně připomíná Planescape, věci z dob minulých, které nevíme co dělají, většinou proti nim bojujeme. Nemůžu ten pocit setřást.
Je to škoda, ten první Trailer na E3 vypadal strašně hustě a hodně jsem tomu fandil, ale 4/10 recenze potvrzují, že to není hra pro mně. Mně prostě po 25 letech hraní už nebaví grindovat nějaké generické příšerky, miliony variací různě barevných pavoučků atd, měli to udělat primárně jako singlplayer RPG se silným příběhem a CO-OP tam mohl být navíc, kdežto oni to udělali přesně obráceně, příběh jen někdo něco vypráví ve vysílačce a vy mlátíte generické potvory. To už tu bylo milionkrát, jediné originální na tom je to lítání a pěkné prostředí.
Kdybych měl dělat Ďáblovi advokáta, tak ty věci pro příběh tam jsou, ty artefakty dokážou strašně moc věcí, alespoň v konceptu, obrátit gravitaci, zastavit čas, vrátit nás zpátky v čase atd atd. V tomhle oni vidí tu live service, v čem taky jiném, že. Mají tam mnoho prostoru pro dobrý příběh a dobré zážitky, jenomže pokud to tak půjde dál tak hra bude lepší a lepší, zatímco ji bude hrát míň a míň lidí. Za 5-6 let toho teda moc neudělali, což mě štve a 4/10 je správné hodnocení, kdyby hra stála třetinu, tak by to byla jiná řeč, ale na AAA je tohle obrovský přeslap.
Já ale kupuju celou hru, a né 5% ze hry která časem bude větší ( možná) . Tím pádem teda bych měl platit jen 200kč a časem jak přidají obsah doplácet do těch 1500. Tenhle systém je prostě fail, ale bohužel lidi jsou ovce a stejně to budou bránit jak je to super atd… takovým se prodává jedna radost i odpad jako Anthem.
Kupte si za pár stovek předplatné na měsíc. Vyzkoušíte co to půjde a když vás to nebude bavit, můžete hrát něco jiného. Když přidají obsah, můžete zaplatit znova :). Vítejte do „live service“
Zrovna jsem nad tím uvažoval. Je to „živá služba“ tak proč by se tyhle typy her nemohly platit měsíčně?
Předem podotýkám že nejsem žádná ovce a Anthem hraju protože mě obecně baví lootovaci hry,v Anthemu mám už něco přes 30 hodin a nemám pocit že by hra nebyla komplet hotová.Berte to tak že Bioware má se hrou nějaký dlouhodobý plán,ano mohli tam dát vše co mají třeba na půl roku dopředu naplánováno,ale jaký by to mělo smysl?Určitě je pro ně lepší každý měsíc vydávat obsah ZDARMA,protože to spoustu lidí donutí se ke hře zase vrátit.Vím že to srovnání teď bude divné, ale snad pochopíte princip,který tím myslím.Proč třeba lidem kteří hrajou WOWko a vlastně i lidem obecně nevadí že každý 2 roky do hry vychází nová expanze a stojí to samé jako nová hra?Kolik těch datáčů bylo?8?
Za víkend se lidi na expí a pak jen grindujou 5 dungu a jeden raid pořád dokola,dokud po půl roce nevyjde patch,který přidá pár questů navíc a jeden raid.Taky mohu říct že ta hra nebyla kompletní v den vydání a obsah kterej tam bude za půl roku tam měl být hned.Je zajímavé,že na toto nikdo nenadává a každý to bere úplně v pohodě.Tak proč se to řeší u téhle hry?
přidávání obsahu je určitě ok, Destiny taky přešla na tento model. byť ten obsah není zrovna to co by se zavděčilo větší množině lidí. Problém je ale v tom že Anthem toho nabízí v základu minimum a i na dosažení max levelu to znamená že cca 8-10 levelů člověk točí pořád to samé aby si odemkl endgame content, který je jen recyklace toho již ohraného obsahu.
Stejně tak trpí zásadními problémy které by looter hra mít neměla, třeba seznam všech statů a nějaký snadný přehled jak se ty staty mění s výměnou výbavy, mít možnost na mapě zaávat waypointy, taky by bylo fajn aby hra hned v základu umožnila hráči, kterého nikdo nechce oživit skočit někam na respawn point anož by musel vypnout hru.
S tímhle souhlasím,nemožnost se podívat na staty,nevidět na mapě kde bude další event atd.Jsou věci který ve hře určitě mají být.Kolem 29 března má začít první část eventu která do hry přidá kolem 100 věcí,které se budou moc dát farmit,Ta hra má určitě spustu chyb ať už designových nebo ohledně bugů atd.Ale nadávat na to, že to je nekopmletní hra mi přijde moc.Příběh a vedlejší mise je tak na 14-18 hodin,má to konec i začátek.Což vzhledem k tomu,že je u mnoha her průměr 8-10 hodin,mnohdy s cliffhanegerama na další placený obsah,tak z toho Anthem,pokud ho budeme brát jako hru na jedno zahrání vychází celkem dobře.Mě hra zatím dost baví,ano endgame se pořád opakuje,ale naštěstí mě u toho drží gameplay jako takovej.Ten mi příjde zabavný,možná za měsíc taky nad hrou zlomím hůl,kdo ví.
To si nadhodil celkem dobrý příměr s tím wowkem a já bych si jako velkej fanda Warcraftu dovolil odpovědět na ty otázky kolem WoWka.
Wowko vyšlo jako v podstatě 4. hra ze světa Warcraftu, kdy z RTS přešla na v celkem nový žánr MMORPG, pamatuji si jak jsem to poprvé hned jak to šlo hrál na nějakém Free českém serveru Stonecastle tuším, ještě s kámošema a byly jsme odvařený jenom z toho, že hrajeme Warcraft z pohledu třetí osoby. Ten svět už tehdy byl obrovský, dva velké kontinenty. Tam bylo tehdy tolik možností, že i když jsem hrál Vanilla, TBC(už na ofiku) WOTLK v kuse – tzn asi 5 let? tak jsem prostě neměl projité všechno, protože i když hraješ EndGame obsah, tak hraješ za jednu frakci, když založíš postavu jako Horďák u Aliance, vykoukne na tebe nový svět a úplně stejně obsahu. Těch questů tam je dneska snad milion a málo kdo splní úplně každý quest co ve hře je. A ani všechny endgame raidy jsem neměl projité protože jsem nebyl dostatečně „skilled and Equiped“
A teď se dostávám k odpovědi na to proč wowkařům nevadí dát plnou cenu jednou za dva roky za datadisk. Ten datadisk tam přidá vždy nový kontinent, Cataclysm nepřidal žádný ale zničil a změnil celý původní, takže hra najednou byla v podstatě celá nová. Na plný level se normálně hrající hráč (2-3 hoďky denně) dostane tak za měsíc a tím se otvírají jenom dveře k dalším měsícům hraní, protože čerstvě capnutej Lvl ti je skoro k ničemu, potřebuješ Equip (staty). A musíš progressovat nové Raidy, po vydání se postupně otvírají a dostat se do nich, vyžaduje abys byl v Guildě(dnes už tolik ne, ale když chcete jít Epic nebo Mythic tak jo) a ten Raid celý projít trvá 20-40 lidem týden a pak se to resetuje takže ti trvá třeba měsíc, než to skutečně projdete celé. Blizz postupně vydává nové příběhové questy, takže ten svět je v podstatě živý. Přiznám se že nevím na kolik mají do předu nalajnované před vydáním co se bude dít dál a nakolik je to z jejich strany improvizace, nebo jsem aspoň měl ten dojem když jsem sledoval Battle fo Azeroth jak se Horda (jako skutečná komunita horďáku v realitě) rozštěpila na dvě frakce a Blizzard na to reagoval pokud vím (BoA již nehraji jen slěduji wowfan a trailery) tím že skutečně měl dát hráčům možnost jestli budete jako horďák pomáhat Sylvanas, nebo Salfurangovi. Proti Anthemu, že mají připravená DLC (třeba i zdarma) v tomto ohledu nic nemám, sám jsem si nějaké to DLC už koupil protože mně hra bavila a já chtěl hrát dál, ale jde o to jestli ty DLC nejsou jenom nastavovaná kaše.
Nakonec u wowka Patch nevychází jednou za půl roku, ale jednou za měsíc/ za dva. Blizz vydává nový obsah který ten svět zas trochu změní + nové raidy a Dungy. Řekl bych že tak jak to dělá Blizzard s WoWkem by to mělo vypadat, prostě ten svět fůrt žije a fůrt se vyvíjí a proto si dokáže tak dlouhou dobu udržet tak velkou komunitu. Vždy když se začne blížit nový datadisk, patche přestanou vycházet a počet předplatitelů se vždy sníží, ale jak se začne blížit vydání nového, tak už zase začnou vycházet patche, které mění lokace a přidávají questy jako příprava na nový obsah.
A dostáváme se k tomu nejhlavnějšímu rozdílu a tím se vracím na začátek svého dlouhého příspěvku, že Warcraft má (i když znám lidi co si odplivnou když tohle řeknu) velmi silné Lore a měl ho už před WoWkem a to bych řekl je základní stavební kámen každé dobré hry. Má nějaký svět co dává smysl a dějí se v něm věci které člověka zajímají a vyvolávají nějaké emoce.
Jasný, Anthem ty ambice prostě asi neměl vůbec nastavené, že by budoval Lore, je to prostě grindovací hra, s lootem. Což je wowko v podstatě taky, ale má silné Lore a od Cataclysmu se naučil dokonce vyprávět v podobě ingame cinematiců. A řekl bych, že celý problém Anthemu je, že toho někteří jsou už přejezení a ti co nejsou, tak mají alternativy co si mohou zahrát jiného v tomto žánru.
Mně mrzí, že studio co udělalo KOTOR a Mass Effect 1 a 2 dnes dělá takovéhle sterilní průměrné hry, přitom by ten Anthem byl určitě boží, kdyby měl pořádnou singleplayerovou kampaň nebo aspoň silný příběh.
Ale jako přiznám se, že to je názor člověka, pro kterého ta hra prostě není dělaná, Divison ani Destiny mně nebavilo a jak dospívám tak mně už spousta dobrých her prostě přestává bavit třeba Spidermana jsem nedohrál a to skoro všude dostával desítky. Jen jsem po Anthemu pokukoval, protože se mi líbilo to létání a prostředí.
No jen aby jsi věděl jsem velký fanda WOWKa BFA jsem měl vyexpeno opravdu od pátku do neděle.Je pravda,že jsem u toho seděl od rána do noci,ale to u téhle hry určitě znáš WOWko jsem vůbec nechtěl hanit.Určitě se Anthem svou velikostí ani trochu WOW nepřibližuje,ale šlo mi jen o ten princip ohledně expanzí.Ano,blizz vydává patche jednou za 1-2 měsíce,ale ty toho moc nedělají.První patch v BFA co něco dělal vyšel tuším po 5 měsících od vydání.Když Anthem srovnám s Destiny 1,obě hry měly velký očekáváni,Destiny 1 byl první rok naprostý propadák co se obsahu týká a i přesto v recenzích dostával celkem slušná hodnocení.Po vydání Taken Kinga se z toho stala úplně jiná hra a o dost lepší hra.To samé mělo i první Divison.Ale oproti těmto dvoum asi největších konkurentů proti Anthemu,vidím u Anthemu obrovskou výhodu v tom,že se obsah bude vydávat pravidelně každý měsíc,takže nikdo nemusí čekat 3 nebo 12 měsíců až se do hry něco dostane,ale bude to pravidelné a navíc zdarma,což ani u jedné z výše vypsaných her neplatilo.
jo tohle wowko umí no, od pátku do nedělě… nonstop Já měl za to u Legionu, že to vycházelo skoro každý měsíc, nějaký nový obsah, ale já to mám v hlavě taky očividně všechno pomotaný. Občas si říkám, že bych se do wowka zase skočil podívat, ale vím, že mně to už moc nebaví a nebo naopak mám strach, že by mně to zase bavit začalo a já u toho trávil všechen čas Ale Azeroth mi fakt občas chybí, těším se na W3 remaster.
O Destiny, že z toho byla pak prý jiná hra jsem slyšel tuším ve Fight Clubu o tom tehdy mluvil Petr Bulíř, že to hraje hodně a taky spekulovali jestli tam ten obsah neměl být od začátku, že Destiny si za ta DLC nechávalo docela dost platit a ta hra v kompletu pak vyšla docela draze.
Uvidíme no, každopádně těm hrám vždycky hrozně uškodí když jsou na tom špatně v době recenzování. KCD taky dostávalo snížená hodnocení kvůli bugům a skoro všude to psali, že hra je zábavná a pěkná, ale kvůli bugům dávají o bod méně.
Tady je to ne kvůli bugům, ale kvůli očividně chybějícímu obsahu.
Být tebou,do BFA se nevracím,dle mě je tenhle datáč hroznej.Čekal jsem jestli se něco změní po vydání minulýho velkýho patche, a ano změny tam jsou,ale nic z čeho by si člověk sednul na zadek.Počkám do léta až vyjde další velkej patch a pak uvidím.Legion byl dle mě super,ikdyž na něj taky spousta lidí nadávala ale chytnul mě daleko víc hratelností i příběhem: BFA kde to mělo být ještě lepší kvůli boji aliance s hordou mě moc nebaví.
co se týče Warcraftu tak já mám letos velké plány s Warcraft3 Reforged, těším se jak malej. BFA možná sjedu až mi zas pošlou upgrade na BFA zdarma až bude vycházet nový datadisk a 7 dní času zdarma
Naprostý souhlas.
Od začátku je to podáváno jako looter hra, přesně co je diablo, destiny, warframe, division… Tohel hra plní, akorát dost nešťastně, začne být nudná a nejlepší co lidi mohli udělat je pořídit si to předplatné na měsíc, zahrát si to a předplatné zrušit. Zatím anthem nemůže přilákat ty kteří by u toho chtěli sedět den co den několik hodin
Příběh v looter hře je jen okrajový, primárně jde o akci, což je také problém anthemu, nezajímavé vykládání příběhu bez možnosti to celé přeskočit, v kombinaci s tím že je to loading screen simulator, neumožňuje základní věci jako třeba waypointy na mapě je to pro hráče strašně otravná hra, byť herní mechaniky nejsou špatné… Ale už jen taková maličkost jako sumář všech statů tady chybí…
Roadmapa také neslibuje žádné velké změny… První zajímavější změna má přijít za čtvrt roku… Chápu že lidi budou tohle odkládat. Destiny se posouvá na začátku března do nové sezóny a má přijít nový obsah v rámci annual passu, o týden později vychází Division 2, která naopak hlásí násobně větší prodeje než první díl.
Už nemám důvod kupovat krabicovku když už stojí stejně jak digitální verze.
já mám vždycky radši krabičku , nevím proč, ale fůrt mám tu představu jak jednou vnoučatům ukazuji co jsem hrál jako mladej, i kdyby to nemělo jít už spustit tak aspoň krabička
Jinak Kingdom Hearts 3 i Resident Evil 2 měli větší prodeje než Anthem v UK. I kdyby Anthem prodal 2x tolik v digitálních prodejích tak pro EA to bude zklamání (a bude to pořád méně co Destiny)
Krabicovky kupuje každým dnem méně a méně lidí. Tohle o ničem nevypovídá
Když se to porovná s nedávnými tituly tak to vypovídá hodně. Za pár měsíců neklesnou prodeje fyzických kopií o 60%…
Ono se to nezdá, ale ME3 je hra z roku 2012, Andromeda z 2017.
ME3 je z pohledu herního průmyslu fakt dávná historie :).
Přesně tak. Navíc tohle porovnání kulhá i jinak- Andromeda i ME3 byli úplně jiné hry pro jiné publikum. Kdo se o to aspoň trochu zajímá, musí vědět že je to jiný styl, jiný svět, jiná hra.
Co jsem tak četl na redditu, hodně lidí si koupí na měsíc premium access, aby si to vyzkoušeli, hlavně jestli tam je dost end-game contentu apod. Když se jim to nebude zdát, tak to přeruší a vyzkouší to zase až za pár měsíců až obsah přibude.
A tyhle peníze z předplatného se u EA objeví v jiné kolonce než jsou klasické prodeje.
Peníze jsou v jiné kolonce ale také v EA ví, co ten člověk v rámci předplatného hrál a jak dlouho, takže pokud to někdo udělal jen kvůli anthemu (což třeba recenzenti doporučují udělat), tak budou přesně vědět kolik lidí hrálo v rámci předplatného anthem a mohou si spočítat že teoreticky tohle mohli být ti co si hru koupí ale neudělali to.
Myslím že v EA ví ale dalo více, zvlášť u tohoto typu her se sleduje každé uprdnutí, vydavatel pak má přesný přehled o tom co třeba v té hře lidé hrají, co naopak nehrají, kde je to těžké nebo kde je to naopak moc lehké a podle toho dokáží směrovat nový obsah.