Není to tak dávno, co Nvidia oznámila, že technologie DirectX Raytracing si rozumí s grafickými kartami ze série GTX. Pokud jste ještě neměli možnost vyzkoušet, tak Opus Visual vydali nové video, které bylo připraveno jako rea-time prezentace raytracingu a globálního nasvícení pro soutěž NVIDIA DXR.
Efekty vypadají krásně, ale bohužel není známo, na jaké sestavě technologické demo běželo. Obávám se, že starší grafické karty by tohle v ucházející kvalitě nezvládly. Nemají na to výkon, ten je u raytracingu hodně potřeba.
Raytracing podporují mj. grafické karty GTX 1660, GTX 1070 a GTX 1080. Raytracing mají podporovat i grafické čipy v nové generaci konzolí PlayStation a Xbox.
Ten Raytracing je taková celkem zbytečná technologie. Žere strašný množství výkonu a při reálným hraní si toho člověk stejně vůbec nevšimne. Je to dobrý tak akorát pro srovnávací videa.