Čtvrtý a závěrečný díl ze série vývojářských deníčků se zaměřuje na herní svět a různé oblasti i nepřátelské frakce v něm, od Zjizvenců přes příslušníky „Washington Liberation Front“ (WLF neboli Vlci) až po zmutovaná monstra, od těch již známých až po nové mutace. Ve videu je kromě jiného zmíněno a ukázáno, jak spolu Zjizvenci komunikují pomocí signálů hvízdáním, nebo jak musíte řešit každý zásah šípem, který utrpíte.
Z tiskové zprávy:
Dnes bylo zveřejněno čtvrté a poslední video ze série, která popisovala klíčové aspekty očekávané PlayStation 4 exkluzivity The Last of Us Part II.
Poslední video s názvem „Inside the World“ se věnuje samotnému prostředí ve hře a jeho rozmanitosti. S komentářem Neila Druckmanna (Game Director) či Halley Gross (Lead Narrative) se dozvíte, proč a jak jsou různá prostředí ve hře nebezpečná či naopak bezpečná. Ve videu je také ukázáno poměrně velké množství „concept art“ vizualizací, které používali vývojáři ze studia Naughty Dog při vývoji tohoto dosud největšího světa, jaký kdy ve své bohaté historii vytvořili.
Hra vychází s českými titulky 19. června a můžete si ji objednat v Xzone.
Naši recenzi si budete moct přečíst 12. června.
Vůbec na to nejsem nahypovaný a to jsem první díl dohrál 2x. Z nějakého důvodu se na to prostě vůbec netěším a nemůžu přijít na to, proč to tak vlastně je. Možná ty předchozí problémy s úniky (nic z toho jsem neviděl). Pak si spousta lidí stěžovalo na nějaký politický kontext v příběhu….nic o tom víc nevim, ale nějak ve mně tyhle okolnosti vzbudili nedůvěru a asi si to radši zahraji až někdy později…jen abych to prostě dohrál, když už jsem dojel první díl.
Asi to bude znít nepravděpodobně, s ohledem na ty moje první dojmy, ale ve skutečnosti jsem na tom byl podobně – hlavně díky těm únikům. Pak jsem si ale připomněl tu jedničku a šel jsem do toho – zbytek, jak se říká, je historie.
Ty jo, tak přesně takhle to mám i já. Určitě si to někdy časem zahraju, ale rozhodně to hned tak nebude. Daleko víc se těším na Ghost of Tsushima. Ten je předobjednán
Úniky jsem ještě nečetl ani na ně nenarazil, akorát jeden kok*t na Sectoru napsal spoiler a dodnes to redakce nesmazala, ale snad to pravda nebude. Ale to, jak to všichni kvůli těm unikum hejtí mě ještě víc nahypovalo na tu hru, protože ta hra asi v hráči zanechá silné emoce a to je u příběhovky hlavní. Nebo tedy jedna z hlavních věcí.
Proč prostě toho Kaie nezabanujete jediné co píše je jaká ta hra je sračka přitom to ani nehrál a hrát nebude je to jen hejtr až vyjde recenze bude zase hejtovat ale je zajímavé že ještě nenapsal ani jednu hru co by byla lepší , podle mě on ani žádné hry nehraje jenom píše jaké jsou to sračky XD stejnak si to každej koupí a všude to dostane 10/10. Jsi stejnej jako ten blbec co tenkrát hejtil GOW že okopírovali Thorovo kladivo z marvelu a že to nemá žádnej příběh a stejnak to byla hra roku tak co XD jediná hra co je líp propracovaná než TLOU 2 je RDR2 ale taky to je úplně jinej žánr a i tady se najde x lidi kterým ta hra přišla nudné po x desítkách hodin co tam dělali furt to a samé
„je zajímavé že ještě nenapsal ani jednu hru co by byla lepší“ – Proč bych měl hned psát hry, který jsou lepší, když je tolik faktorů, podle kterých hru hodnotit…Já tady doslova celou dobu říkám, že v každým faktoru se najdou hry, který jednotlivý mechaniky z TLOU2 zvládaly líp a udělaly je zábavnější, než je to u téhle přehodnocené hry
A pokud ti nedojde, která hra má lepší movement, střelbu, crafting, příběh, atmosféru a další sračky, tak by sis měl koupit TLOU2, dát tomu 10/10 a neukazovat se na dalších diskuzích, mimo konzolový weby ( ale můžeš jít na metacritic a dát tomu desítku)
Pro úplně každou hru platí, že některé konkrétní vybrané aspekty má horší, než jiné hry, které v daných konkrétních aspektech excelují. Neexistuje totiž žádná hra, která by byla ve všech jednotlivých ohledech nejlepší. Proto se hry hodnotí celkově, jako kompaktní balíček zahrnující všechny hodnotitelné aspekty a kategorie. Hodnotit hru zvlášť na základě každého jednotlivého prvku jako pohyb, střelba, crafting, atd. by bylo jako hodnotit povídku po jednotlivých větách, báseň po jednotlivých verších, písničku po jednotlivých taktech či obraz po jednotlivých tazích štětcem. Nebo třeba dům podle jednotlivých cihel.
Nepis ho*na. Kdyz si neumis priznat ze mas oproti te hre nejaky komplex ktery vychazi z dalsiho ze potrebujes furt neco s nekim resit tak ji kur*va ignoruj a nelez sem. Ani nikam kde se o ni jen nekdo zmini jen ukazujes jakej ubohej hrac musis bejt ze spinis takovej herni klenot . A muzes psat co chces na reakci ti se*em tady vsichni opravdový hraci. Klaune pocmaranej😆
Asi proto, že ačkoliv píše s neskutečnou arogancí naprosto nepochopitelné výroky, píše je poměrně slušně a mě vždycky přitahovala diskuze s někým, kdo mě může obohatit jiným názorem, než mám já – dokud je to ovšem diskuze konstruktivní, s dobrými argumenty. To se v tomhle případě moc nepovedlo.
Tak už jen 2 týdny a 2 dny, snad nedojde k odkladu. Svět na některých místech vypadá opravdu nádherně, doufám, že strávíme většinu času venku v přírodě či zarůstajících ulicích města, a ne vevnitř, v šeru a tmě, kde hezká grafika skoro nevynikne.
Jinak mám strašně rád ty lidi, co všechno označují za klišé a přitom si neuvědomují, že v některých ohledech nejde příběhy psát jinak, dám příklad: tak třeba osud postavy- každá postava může buď zemřít, nebo přežít, nebo se její osud nedozvíme- jsou jen tři možnosti pro všechny příběhy světa, všechny jsme viděli tisíckrát, jinak to ale nejde, s každou postavou se nakonec musí stát jedna z těchto tří možností. Každá postava může být buď kladná, záporná, nebo neutrální, případně změní svůj postoj, ale to může jen jednou, dvakrát, pak už to působí strašně hloupě. Takže zase není moc kombinací a všechny jsme nutně stokrát viděli, ale jinak to nejde, každá postava nakonec spadne do jedné z těch několika málo škatulek, jiné neexistují. Konec příběhu může být pozitivní, negativní nebo něco mezi, zase jen tři možnosti, pak už jde jen o míru.
To samé je, že militantní organizace chce kontrolu a moc získat zbraněmi, zatímco sekta ovládá svoje lidi skrze víru a strach z božího trestu. Zase, stokrát viděné, ale tohle je jediný smysluplný způsob, jak takové skupiny operují. Tyhle věci nejde označit za klišé, to jsou jen základní stavební kameny spousty příběhů, a jestli něco je, nebo není klišé určuje až to, jak tvůrce tyto kameny posouvá a odvíjí kolem nich příběh, do nejmenších detailů.
Skvěle napsané.
Tuším to byl Shakespeare, kdo řekl, že všechny příběhy už byly napsané dávno a od té doby je pouze v různých obměnách opakujeme.
Mimochodem, v tomto videu bylo také vysvětleno, o co jde sektě zjizvených Seraphitů: věří, že pandemie byla oprávněný trest lidstva za jeho hříchy a chtějí začít novou, čistější společnost (zřejmě bez moderních technologií, protože používají např. pochodně místo svítilen nebo luky místo pušek).
Tajemství těch jejich jizev ale ukázka neodhalila.
To je mi ovšem novinka v herním světě. Skupina lidí věří, že nový technologie jsou zlo a chtějí se vrátit ke kořenům…Wow, jaký příběhový zvrat, revoluce ve hrách, 10/10
Kai: No není to moc originální, to je pravda, už jsem něco takovýho někde viděl a ne jednou, ale není to žádnej zvrat, to si trochu pleteš pojmy. Ale jinak s tím 10/10 souhlasím xD
Napsal jsem to tam pro ty, kdo to nedávno řešili pod jiným článkem a chtěli znát odpověď na otázku, co je tahle sekta zač.
Připadne vám jako inteligentní chování brát si náhodné věci a ukazovat, jak jsou samy o sobě obyčejné?
Pointa přece není v tom, co je ta věc obecně, bez kontextu.
Pointa je v tom, jak s tím autoři pracují a jak to využijí.
Podle toho vašeho „receptu“ by třeba každý válečný film byl zbytečný – „už zase po sobě lidi střílejí puškama, to už jsme viděli stokrát“.
Tipl bych, že jste nikdy nic nevytvořil, když se takto chováte.
U hry, které většina lidí dává nereálný hodnocení, tak ano, připadá mi inteligentní brát věci z gameplaye a příběhu a ukazovat, jak moc jsou obyčejný a kolikrát jsme to už viděli „Pointa je v tom, jak s tím autoři pracují a jak to využijí.“ Souhlasím a přesně proto to u téhle hry píšu. Využili to tak, jak jsme viděli u dalších her plus přidali SJW sračky
Téhle hře ještě nikdo na světě žádné hodnocení nedal (ok, jednomu zahraničnímu novináři v pondělí ruply nervy a prohlásil ji za hru roku, ale pak to rychle zamluvil).
Jediný, kdo se ji tady snaží zhodnotit a přisoudit jí nějaké číslo, jste vy – aniž byste si ji zahrál.
Pokud máte potřebu rozebrat, jak je Last of Us průměrná, pojďte to udělat u jedničky, kde je šance, že budete vědět, o čem mluvíte.
Hodnotit něco, co neznáte, je vyloženě nesmyslné.
P.S. „Jak jsme viděli u ostatních her“ – prosím najděte mi hru, ve které běžný souboj s náhodným protivníkem vypadá tak, jako v té obrazové analýze „fanouškovský rozbor“ tady:
https://www.zing.cz/preview/96151210/dojmy-z-hrani-the-last-of-us-part-ii/
Kai jenom remcá a hodně si protiřečí. Nedokáže vyjmenovat ani jednu hru kde, cituji :“ je lepší movement, lepší crafting, lepší příběh, lepší atmosféra, lepší charaktery, lepší chování světa a mnoho dalších věcí“
Kai: jestli dokážeš napsat aspoň jednu takovou, tak prosím sem s ní.
prosím najděte mi hru, ve které běžný souboj s náhodným protivníkem vypadá tak, jako v té obrazové analýze „fanouškovský rozbor“ – Asi skoro každá hra, kterou může člověk projít na stealth… Jako pár výrazů ve tváři má být něco extra? Stejně toho člověka ve hře zabiju za pár vteřin a jediný, co mě bude zajímat, je to, proč je umělá inteligence tak hloupá.
První díl nemá cenu hodnotit, gameplayový možnosti na bodě mrazu, béčkovej příběh a super soundtrack, stejně jako to bude tady. Grafiku hodnotit nebudu, protože tam už PS4 zaostává o několik let oproti PC.
Jedno vám musím uznat, a to je vytrvalost
Jinak ale oba ty argumenty („takovýhle souboje jsou všude, stejně trvaj jen pár vteřin – jednička je průměrný béčko zcela bez zábavné hratelnosti“) asi nemám sílu rozporovat, je vidět, že v tom máte jasno a jen tak něco vás neohromí.
Pevně doufám, že se do takové fáze nikdy nedostanu.
„jednička je průměrný béčko zcela bez zábavné hratelnosti“ – tohle jsem nikdy netvrdil. Zábavný to být může, ale je tolik lepších způsobů, jak udělat ovládání postavy interaktivnější a pro hráče ještě víc zábavnější zrovna v tomhle typu her (jednička a ovládání ve stylu QTE her je absolutní výsměch).
Jedinej důvod, proč tuhle hru tak řeším, jsou ty neuvěřitelně vysoký hodnocení (zatím u jedničky, ale je na 99% jasný, že u dvojky to bude to stejný. I když tam by se mohlo najít ještě víc lidí, co to mají v hlavě srovnaný).
Tady tipuju 9/10 nebo i desítku, i když to stejně po přečtení recenze nebudu chápat, ale PS komunitě to bude určitě stačit
Jsem moc rád, že těch 19 milionů fanoušků TLOU to nemá „v hlavě srovnaný“ zrovna takhle, protože pak by hrozilo, že se takové hry přestanou dělat.
Ještě nějakej nesmysl tam máš?
Viete mi povedať či ide hra na 1080p v 60fps na PS4 pro? Ďakujem
Cituji z testu Digital Foundry:
„Rozlišení na PS4 Pro je 1440p, podpořené velmi slušným anti-aliasingem. Plynulost se drží na stabilních 30fps (s hrstkou výjimek) a celkově je lepší, než v případě Uncharted 4.“
Jestli ti nestačí 30 FPS tak si klidně počkej. Slyšel jsem že bude Last of Us 2 i na PS5 a to hned první den ve vylepšené verzi samozřejmě. Jenom netuším jestli bude stačit koupit PS4 verzi nebo se bude prodávat zvlášť pro PS5. O tom bude Sony teprve informovat. Pokud teda nevypukne apokalypsa a nebude se to muset odložit.
Bože ať už to vyjde…To je neuvěřitelná bolest, sledovat tyhle videa každej druhej den, jak se snažej být pozitivní u totálně průměrný hry…Ale stejně tady očekávám známku 9/10 minimálně.
„Když se ve hře procházíte, můžete slyšet smějící se děti, vidět lidi, co chodí do restaurací a dávají si jídlo“ Wow, neuvěřitelný, hra roku, rozhodně.
Když je to podle tebe totálně průměrná hra, co je teda totální supernadprůměr ? Myslim že hodně lidí tady by to zajímalo.
Nepotřebuju jmenovat konkrétní hry. Jde o to, že v mnoha hrách je lepší movement, lepší crafting, lepší příběh, lepší atmosféra, lepší charaktery, lepší chování světa a mnoho dalších věcí a i navzdory tomu se tahle hra vynáší do nebes a je jí věnována nezasloužená pozornost, zatímco další hry dostávají od mainstream recenzentů 6-7/10. Prostě to nechápu. Ale zase chápu, že většina lidí je jednodušších a tyhle věci neřeší
Kai: Tak jmenuj aspoň dvě hry, kde je lepší to všechno co si zmiňoval. tzn „lepší movement, lepší crafting, lepší příběh, lepší atmosféra, lepší charaktery, lepší chování světa a mnoho dalších věcí“
Mě by to fakt zajímalo.
A to nejsem zaujatej hráč na tamtu či onu platformu. Hraju na PC/PS4 jen to co mě baví. (hlavně Star Citizen) BTW… teď možná schytám pár kamenů ale třeba Uncharted mě vůbec nechytlo a neláká mě to. (sám nedokážu říct proč)
Laddys: Chytej, už házím! xD
Už v prvním díle byly ty pohyby super a tu je to ještě na vyšším levelu. I ta mimika je super. Nevybavím si hru, která byla technicky líp zvládnutá a to hraju primárně na PC.
Laddys: To je jednoduchý, super nadprůměrná hra je to co ho baví a zároveň je to dostupný na jeho platformu, což je podle mě PC. A co ho nebaví a nebo je to exkluzivní pro konkurenční platformu tak to je těžkej průměr. xD Jako ať si má názor jakej chce, to je jasný, ale je to vtipný že jedno z nejlepších herních studií na světě vytvořilo svůj nejambicióznější projekt a je to jenom průměrná hra.
„jedno z nejlepších herních studií vytvořilo svůj nejambicióznější projekt“ tak určitě
Kdokoliv z oboru (herního vývoje) vám potvrdí, že Naughty Dog jsou v některých ohledech (speciálně dramaturgie, skriptované sekvence a animace postav) na absolutní špici, kam dosáhne jen málokdo – nejen kvůli talentu, ale také kvůli technologii nebo rozpočtu.
Recenze (nejen profesionální, ale také uživatelské) a prodeje prvního dílu jasně dokazují, že na něm nebylo vůbec nic průměrného.
S hodnocením druhého dílu bych vyčkal, až si jej budete moci zahrát.
P.S. V tom deníčku se nesnažili z života v městečku dělat něco extra, uváděli to jako příklad toho, že je tam život možný a poklidný, ale jakmile jste za branami městečka, smrt číhá na každém kroku.
To se může změnit, díky crunchi spousta vývojářů odešlo z Naughty dog, další hry už nemusí dosahovat takové kvality díky tomu, proto třeba Bioware teď nestojí za nic, ti kvalitní lidi a vedení už jsou dávno pryč, je to hlavně o vývojářích, ne o společnosti.
Ano, máte naprostou pravdu v každé větě (obzvlášť o Bioware).
Ano, je to lidech, ne o firmě – a může se to změnit.
Dvě hodiny s hotovou hrou ale každého, kdo na ni sáhl, přesvědčily o opaku.
(schválně jsem těch preview pročetl a shlédl desítky z celého světa, zatím jsem nenašel jedinou výjimku)
Spíš bych řekl, že budou na hře dělat raději dýl, než aby vypustili nedodělek.
Už jsi tu vyloženě jak osina v zadku kterého nikdo nezajímá.Takový Spaminátor.Jo taky mám recenzi: Kai nezajímavá postava,hloupé AI,nezajímavý příběh a v neposlední řadě to samé dokola céčkový styl
Malash: Víš jak.. já ať přemejšlim jak přemejšlim, tak si nedokážu vybavit ANI JEDNU HRU, která má všechno lepší než TLOU … prostě nevim
Aby to srovnání dávalo smysl, musí to být něco z podobného žánru (výpravných příběhových lineárních her).
Asi mě napadá jen God of War, ale neřekl bych že je „ve všem lepší“, jen prostě mi to přijde jako relativně srovnatelná kvalita.
A pak možná ještě Alan Wake (Xbox exkluzivita, aby to nevypadalo, jako že jsem zaujatý vůči jedné platformě), ale tam už dost zapracoval zub času.
God of war jsem nehrál. nemůžu soudit. (neni to můj šálek kávy)
Alan wake? No… když jsem to kdysi hrál poprvý tak jsem koukal jak péro z gauče. Na tu dobu to bylo pěkný a vymakaný. (hlavně na X360) Na dnešní dobu už to asi tolik kvalit nemá si myslim, ale stejně mi to ve steam knihovně nesmí chybět.
No každopádně najít takovou lepší hru než TLOU2 (i kdyby jen v pár směrech) si myslim, že by byl oříšek. A to jsem to ještě nehrál.
Edit: ještě mě napadlo Metro exodus. Akorát tam to sráží na kolena ta tupá mimika, občas nesedící artikulace a němej Arťom. Jinak za mě TOP
Jo, Metro Exodus je fakt dobrej….
Kai: Běž do Naughty Dogu a ukaž jim jak se dělá pořádná hra… a nebo pššt.
Zase o hře nebylo slyšet dlouhé měsíce předtím, to jen teď, několik týdnů před vydáním. Buď rád, že aspoň jedna hra se prezentuje, všechno ostatní se odložilo.