Vítejte u týdenního souhrnu novinek ze světa hardwaru.
Dozvíte se to nejpodstatnější, co se v uplynulém týdnu stalo, od všemožných leaků až po vydání nových produktů.
Můžete se na něj těšit každou sobotu ve 20:00.
Vydání RTX 3080 Ti opět interně odloženo
Nvidia se zřejmě snaží předehnat nejmenované vývojáře z Polska v počtu odkladů, neboť vydání grafické karty RTX 3080 Ti bylo podle webu Videocardz opět interně odloženo. Naštěstí jen o pár týdnů. Původní datum oznámení bylo 18. května, nyní se změnilo na 31. května. Datum prvních recenzí je pak stanoveno na 2. června, zatímco samotné datum vydání není známo, ale pravděpodobně k němu dojde nejpozději pár dnů po uveřejnění recenzí. Stále platí, že má karta nabídnout podobný výkon jako RTX 3090 s osekanou kapacitou VRAM (12 GB namísto 24).

31. května má ale dojít také k oznámení RTX 3070 Ti. Podle Videocardz první recenze uvidíme 9. června, datum vydání opět není známé, ale platí to samé, co u RTX 3080 Ti. Specifikace bude mít podobné jako základní RTX 3070, ale nabídne 8 GB GDDR6X VRAM namísto GDDR6.
FidelityFX Super Resolution údajně vyjde už v červnu
Už nějakou dobu víme, že AMD pracuje na alternativě DLSS od Nvidie, kterou pojmenovali FidelityFX Super Resolution (FSR). Ze všech dosavadních informací to ale vypadalo, že je vydání poměrně daleko a že se této technologie dočkáme až někdy v druhé polovině tohoto roku.
Podle YouTube kanálu Coreteks tomu ale tak není a údajně bychom se vydání měli dočkat už příští měsíc, tedy v červnu. Dokonce už prý AMD začalo technologii distribuovat mezi vývojáře. FSR podle Coreteks nepotřebuje „natrénovanou“ umělou inteligenci a implementace do her tak není příliš složitá. Navíc by FSR mělo být kompatibilní i s grafickými kartami od Nvidie.
Uvidíme tedy, jestli je to pravda. Přímo od AMD víme jen to, že má FidelityFX Super Resolution vyjít ještě letos.
Vypadá to, že FidelityFX bude mít horší výsledky vs jednodušší implementace. Otázka zní jak moc znatelný rozdíl oproti DLSS to bude. Navíc Nvidia se snaží DLSS poslední dobou pro vývojáře ulehčit a zpřístupnit co to jen jde. Ideální samozřejmě bude, když oboje poběží dobře a dostanou to co nejdříve i na konzole.
To teda moc výhodu nebudou mít ani kvůli ty implementaci protože aji DLSS jim prej zabare jen pár hodin.