Teprve nedávno jsme se i u nás dočkali remasterovaného vydání třetího dílu série Shin Megami Tensei (naše recenze zde), ale již delší dobu je ticho po pěšině ohledně aktuálně chystané „pětky“, o které víme prakticky od října roku 2017. Nicméně díky údajně neúmyslné aktualizaci oficiálních japonských stránek hry teď můžeme říct, že Shin Megami Tensei V vyjde pro Switch již letos a to 11. listopadu. Informace si všimla stránka Persona Central a tak můžeme prozatím neoficiálně tvrdit, že za standardní vydání hry Shin Megami Tensei V zaplatíte v Japonsku 8 890 jenů (tedy asi 1 790 Kč) a za limitovanou edici Forbidden Nahobino Box 14 800 jenů (tedy asi 2 960 Kč).
Vydání pokračování série v podobě Shin Megami Tensei V ale bylo dříve prezentován jako celosvětové simultánní, což znamená, že by k němu mělo dojít 11. listopadu také v Severní Americe a v Evropě. Pokud jsou uniklé informace správné.
Níže se můžete podívat na screenshoty, nasdílené na stránce Persona Central:
Kromě data vydání se na stránkách objevily další následující podrobnosti.
Má jít o poslední očíslovaný díl série Shin Megami Tensei.
Od vydání původního Shin Megami Tensei v roce 1992 si série získala popularitu díky svému temnému zobrazení univerza, svým způsobem anarchistickým scénářem a originálními bojovými systémy, kde jsou démoni a bohy vaši společníci. Tato série nakonec přivedla k životu série Persona a Devil Summoner.
Shin Megami Tensei V má přitažlivost této série udržet a přidat navíc vysoce kvalitní vzhled díky nejnovějšímu hardwaru. Má to být úplně nový zážitek, jaký jsme předtím nezkusili.
Hlavní protagonista je klasicky student střední školy, žijící běžný každodenní život. Díky podivnému incidentu se nakonec ztratí v jiném světě pojmenovaném jako Da’at. Pak se hlavní hrdina spojí se záhadným mužem a stane se „zakázanou existencí“ Nahobino. A vrhne se do boje mezi bohy a démony.
Da’at je pouštní/pustý svět, ve kterém bloudí různí bohové a démoni. Jsou mezi nimi démoni o velikosti hor a obřích ptáků, které můžete vidět létat na obloze.
A i když jsou někteří démoni kladní, jiní nohou být špatní a obrátí se proti našemu hrdinovi. Vašim úkolem bude prozkoumávat Da’at a zabíjet démony, kteří se k vám přiblíží.
Při prozkoumávání světa Da’at narazíte na více než 200 démonů. Kromě známých a vracejících se démonů se objeví také několik nových, jejich vzhled pochází z ilustrací návrháře postav Masajuki Doiho.
Da’at ale není pouhou pustinou, je to také necivilizovaná země, kde na vás budou útočit opravdu mocní démoni. Abyste se některým bojům vyhnuli a našli skutečnou podstatu tohoto světa, budete moci využít různé prostředky. Což znamená i prohlubování síly Nahobina a někdy dokonce použití sil zla.
Konec hry pak může být pro různé hráče odlišný. Jaká bude vaše budoucnost, bude záležet na vašich rozhodnutích.
Pokud jsou tyto informace skutečně správné, je velmi pravděpodobné, že budou oficiálně oznámeny během Nintendo Directu, vysílaném na letošní E3 15. června. I všechny předchozí informace o Shin Megami Tensei V byly totiž oznámeny během Nintendo eventů.
Zdroj: Persona Central
Trochu mne děsí to „Hlavní protagonista je klasicky student střední školy, žijící běžný každodenní život.“. Nechci další Personu. Ve čtyřce bylo velmi osvěžující, že hlavní postavou byl mladý muž, který _nebyl_ student střední školy
Bohužel to Atlusu vydrželo jen krátce, protože hned v pokračování Apocalypse jste hráli (překvápko) za mladého kadeta Nanashiho
P.S.: Pro srovnání:
https://megamitensei.fandom.com/wiki/Flynn
https://megamitensei.fandom.com/wiki/Nanashi_(Shin_Megami_Tensei_IV_Apocalypse)
Atlus v tomto směru jede klasický šónen koncept. Ono je to spojeno s vnímáním japonské mládeže sebe sama a s principem sžití se s hlavním hrdinou. Každý japonský středoškolák se chtěl stát „zachráncem světa“, být najednou výjimečný přičinění něčeho většího, ale následně se chtěl k dokonalosti vypracovat vlastní pílí a tihle hrdinové jim „plní jejich sny“. To my jako středoevropani, ale ani Američani, nikdy úplně nepochopíme
Chápu, že za tím stojí čistě marketingové rozhodnutí. I to, že Atlus dělá hry především pro své japonské publikum a cílí na určitou demografickou skupinu hráčů. To ale neznamená, že jsem s tím spokojený. Persona sérii mám rád. Ale stejně tak jsem rád za diverzitu. Nerad bych viděl, aby Atlus od teď dělal stále jen „Persona stokrát jinak“. Byl bych rád, aby s každou Personou udělali i Catherine.
Asi jsem to napsal špatně, ale tenhle koncept je marketingový až druhotně. Jde o komplexní vnímání společnosti a jejích hodnot, které jsou prostě jiné. Pro ně je tohle jakoby standard, to nejpodobnější obyčejnému životu, co může být.
Samozřejmě prodejní čísla mluví za vše, akcionáři kecají prakticky do všeho a každý chce vydělávat