Povedená funkce s názvem FPS Boost určitě udělala radost spousty hráčům. Díky ní je totiž možné vybrané starší tituly na konzolích Xbox Series X a S hrát ve vyšší snímkovací frekvenci (Já osobně jsem to velmi ocenil u Dark Souls 3). Tým Xboxu nám ovšem v listopadu sdělil smutnou zprávu. Program FPS Boost pro konzole Xbox Series X a Series S prozatím skončil s přidáváním nových titulů. Navíc, v nedávném rozhovoru pro server TechRadar se rozpovídal ředitel projektového managementu Xboxu Jason Ronald, a upozornil na to, že tým v současnosti neví, jestli se program vůbec někdy vrátí.
Jak Roland znovu upozornil, funkce FPS Boost, ale i zpětná kompatibilita obecně, s sebou nese několik zásadních technických překážek. V rámci FPS Boostu totiž daný tým nemůže vůbec měnit kód hry, a to znemožňuje podporu některých titulů. „Jednou z výzev, které máme v souvislosti s některými vylepšeními a možnostmi, je, že to vše děláme beze změny kódu původní hry. Takže když identifikujeme nové techniky vylepšování a optimalizace titulů, často víme, že to nebude fungovat u všech her,“ popisuje Roland.
Na otázku redaktora TechRadaru ohledně toho, zdali se přidávání dalších titulů do programu FPS Boost vrátí, Roland uvedl, že tým opravdu zatím neví, jestli se v programu bude pokračovat. „Budeme i nadále hledat nové příležitosti a nové způsoby, jak můžeme tituly vylepšit, ale v nejbližší budoucnosti nic nemáme. Tak nějak zjišťujeme, kde jsou některá omezení naší současné techniky,“ sdělil Roland.
Program zpětné kompatibility Xboxu byl letos v listopadu ukončen přidáním dalších 76 titulů. Podle Rolanda bude ovšem jeho vliv žít ještě dlouhá léta. „Myslím, že jsme se v průběhu tohoto programu naučili hodně o uchovávání her. Myslím, že to vlastně informuje nejen nás, ale celé odvětví o tom, co můžeme udělat pro zachování těchto her v budoucnu,“ uvedl Roland. Na závěr dodal, že zpětná kompatibilita bude mít vliv i při rozhodování Microsoftu o vytvoření další řady konzolí, stejně jako tomu bylo u Xboxu Series X/S.
Škoda čekal jsem , že si budu moci zahrát originálku Colonial Marines z X360 na XS a ono ne
Na druhou stranu , Wipeout3 mi jede na XS solidně , na rozdíl od PS5 ….takže stav kdy se Microsoft moc nemíchá do emulace starých systémů mi vyhovuje víc než totéž s oficiální emulací na Switchi s prvním Mariem za 10 dolarů …
Nejhorsi je ze na PC STEAMU starsi hry uz bud nejedou nebo maji prilis male titulky ci rozliseni a je skoda ze hry na PC nedostavaji peci….
A za to může snad Steam? Hry by musely dostat updaty. Steam žádný zdrojáky nemá, jen distribuuje.
To XBOX taky jen distribuje a ma je par svych her…
Steam je z obliga ,ale když zakoupíte hru na GOG a ta na nových systémech vůbec nefunguje ,je to k naštvání …obchod co obchoduje letité vykopávky holedbal se jak je upravuje pro aktualní HW …..a ještě nedodá podporu kterou inzeruje ….
Naště sto recenze mnohdy napoví na kolik GOG plní svoje sliby a na kolik vaří z vody s nefunkčním šuntem….
Co zamrzí víc je když z Abandonwaru zmizí stará hra s vymazleným Custom instalátorem a ta slavná akvizice a znovuzavedení do prodeje na GOG se pak vůbec nerozjede …
Tohle se mi na Xboxu líbí, ten fps boost a zpětná kompatibilita 👍👍
To Sony si nechá bza každý pseudo update s vylepšením zaplatit 😡
PS je sht
u některých titulů bych uvítal Resolution boost, protože hry ve zpětné kompatibilitě vypadají na Sku jak z prdele.
True k čemu víc fps když resolution je 480p 😂