Právě dnes, 19. června 2022, jsou to dva roky od vydání The Last of Us Part II. Jednalo se tenkrát o vzácný případ velmi nákladného projektu, jehož tvůrci se rozhodli „nejít na ruku fanouškům“ a otočili pojetí hry směrem, který snad nikdo nečekal (pokud tedy odhlédneme od brutálních úniků před vydáním). Výsledkem byla hra, kterou někteří milovali a jiní nenáviděli. V naší recenzi tenkrát zazněl následující verdikt:
„Všechno, co dělala jednička, dělá dvojka lépe. Jde o další mimořádně výpravnou a emotivní pouť s nezapomenutelnými postavami. Zároveň také o posun v technickém i výtvarném zpracování videoher. Jako vždy, to neznamená, že je The last of Us: Part II úplně pro každého – obzvláště pokud máte slabší žaludek a vadí vám explicitní násilí. Pokud jej ale skousnete, čeká na vás jedna z nejlepších her generace.“
Za zmínku rozhodně stojí, že technické i výtvarné kvality hry velmi vysoce ocenili i experti konkurence, jak jsme se mohli dozvědět díky internímu posudku, vypracovanému pro Xbox divizi Microsoftu a následně poněkud nechtěně zveřejněnému během soudního sporu mezi Epic Games a Apple:
„Výprava a důraz na detail v The Last of Us Part II je absolutní špičkou po všech stránkách a celková prezentace je výrazně pokročilejší než cokoliv, co jiné týmy vytvořily na konzolích nebo PC. Ne každý herní design může podporovat takovouto míru vizuálních detailů a ne každý tým má talent nebo peníze aby na ni dosáhl, ale tato hra nastavuje novou laťku tomu, co bychom snad mohli dokázat s příští generací konzolí. The Last of Us Part II je nesmírně vzácnou videohrou: to, čeho dosahuje po stránce umění vyprávět příběhy videoherním formátem, převažuje nad tím, zda se to každému „líbilo“ nebo se u toho „bavil“.“
Hra na konci roku také vyhrála po celém světě naprosto bezprecedentních 321 anket o nejlepší herní titul roku, a to jak od odborné veřejnosti, tak od samotných hlasujících hráčů. Stala se tak zatím nejvíce oceňovanou hrou roku v zaznamenané historii. Nezbývá než doufat, že (nejen díky čerstvému oznámení remaku prvního dílu pro PC) je jen otázkou času, než se i tento PlayStation klenot dostane také na další platformy a další hráči tak budou moci docenit jeho kvality.
Druhý průchod si dám na PS5 pěkně 4k60.
No co dodat, nudil sem se cca od tretiny hry, pak to chvili paradoxe zvedla abby.
Sestup tim strasidelnym domem, je neuveritelnej, po hrichu ale jedina skutecne atmosfericka pasaz hry. Jeste utek z vesnice neni spatnej.
Jinak je to jedna velka predvidatelna nuda.
Predevsim hrani za Ellie je tak spatne navrzeny, moc hluchych mist, pak zase vlny nepratel.
Osobne kult dvojky nechapu.
jo taky nechápu jak ti abby přijde lepší XD hold někdy rád gorily
Mě nejvíce zklamala předvídatelnost příběhu. Už od jedné z úvodních částí
Upřímně nechápu odkud se potom brala všechna ta chvála na „nečekané zvraty“ apod. Možná to bylo tím, že jsem nedlouho předtím hrál Nier Automata, kde
Každopádně mi to poněkud narušilo zážitek ze hry, protože jsem neustále čekal na mnou očekávané zvraty, které se bohužel dostavily.
No a ten konec?
Jinak TLoU 2 vypadá famózně a hraje se skvěle. Jen by za mě mohl být ten příběh (případně jeho stavba, ke které bych měl taky pár výhrad) lepší.
Hraje stále graficky krásná dlouho ještě bude do doby než se snad dočkáme Last of us part 3
Tak abychom to Martinovi trochu vyrovnali alternativním pohledem na tento Kalifornský produkt:
https://www.youtube.com/watch?v=QCYMH-lp4oM
https://www.youtube.com/watch?v=9aTMVjtceLM
https://www.youtube.com/watch?v=l8o7O_Y_Wjg
https://www.youtube.com/watch?v=ow_NvuqdoMw
Jednička byla skvělou příběhovou hrou. Vyprávěla jasný a celkem logicky vystavěný příběh, který přirozeně vyvolával emoce. Archetypální téma vztahu mezi otcem a (znovu nalezenou) dcerou na pozadí světové apokalypsy bylo velmi dobře rozvinuto a podáno. Příběh měl jasnou expozici, konflikt, cestu a vyřešení zápletky. Nebylo třeba nic dovyprávět, vše podstatné bylo řečeno. Ale protože tato hra je především komerční produkt, pokračování muselo vzniknout. A tak byly vymyšleny další osudy, další zápletky, další postavy a hlavně další emoce. Vzniklo bohužel typické pokračování „z musu“. Obávám se, že jsem byl opět svědkem toho, kdy se z dramatického díla stává frančíza.
A je to vlastně špatně? Úspěšný produkt přece neodložíš do šuplíku a ukážeš prostředníček lidem, který jsou ochotní vytáhnout peněženku. Navíc TLOU není ten typ hry, který by tu vycházel každý rok jako COD, takže v případě brečení, že to má pokračování je trochu mimo mísu. Navíc, nikoho nikdo nenutí uznávat pokračování produktu, které se mu nelíbí. Já třeba neuznávám novou trilogii Star Wars a dokážu s tím žít.
Z komerčního hlediska je to zcela v pořádku. Jako konzumenta díla mne ale toto hledisko nezajímá.
Myslím, že jsme snad na většinu těch argumentů odpověděli ve vlastním videu:
https://www.youtube.com/watch?v=G1XZ_PBz7SQ
Právě že úvod druhého dílu odhalil, že vztah Ellie a Joela nebyl zase tak archetypální jak by se mohlo z prvního dílu zdát, respektive, že se někam posunul a vyvolával určité otázky. A právě i díky nim (byť možná tvůrce přeceňuji a slyším trávu růst) považuji druhý díl v psychologii postav za mnohem propracovanější, než poněkud fádní leitmotiv jedničky…
To je právě ten problém. Dvojka vzala reálné postavy z jedničky, změnila kompletně osobnosti a vystavěla úplně dementní příběh, který nedával smysl. Výhoda lidí je v tom, že většina se toho nevšimla. Ano, jednička nebyla nijak extra propracovaná, ale jako celek úžasná věc na mainstream herní poměry. Dvojka je pouze naroubování věcí z jedničky tak, jak to může udělat jen dement (víme kdo). Nic proti tomu, ale zničilo mi to celou sérii.
Absolutní zrada fanoušků ano to jsou ty správná slova a stojím si za tím. Part 2 nikdy nezahraju. Bůh odpouští já ne!
Zrada, kterou jsi nehral? Tohle je nad moje chapani.
SouleateR – Tak ty jsi dobrý střelec…
Tak tady to bude ostrý
Pravda, ale zase se potvrdilo, ze tech co nadavaji a fnukaji, je absolutni mensina 😎
Tak to bylo zřejmý od začátku, jenže je to hlasitá menšina s potřebou přesvědčovat ostatní že jsou většina
Rozložení inteligence v populaci je poměrně známé, takže se nedalo čekat, že většina bude mít problém, ne?
Počkej počkej ? Jako že ty tu něco meleš o inteligenci .?? Máma ti to ještě neřekla ? 😂😂
Chápu, měl jsem to podat více jednoduše, co? Jde o to, že velmi malá část lidí je chytrá. Proto nelze očekávat, že většina lidí s tím bude mít problém. Je to lepší? Dává to smysl?
A jak jinak, bez argumentu ve stylu, všichni jsou hlupáci a jen ta malá elita světa vidí jaká je to hrůza, by to nebyla diskuze o TLoU2
Jsem se jen zapojil, protože týpek psal opak. Nejde o žádnou elitu. Pokud někdo nepozná, že v každém díle byl úplně někdo jiný, tak má trochu problém s lidmi. Neil zneužil postavy ke svému ujetému vidění světa.
A není možný že se postavy za ty léta někam posunuly. Ellie bylo 13-14 tady je teenager všichni žili na místě plného klidu a dalo by se říct i míru , tak že ostražitost z prvního dílu jsou ta tam. A Neil ty postavy napsal a vymyslel tak že si s nima muže dělat co chce. Měl by se s tím smířit a ne tu brečet jak je svět zlej, protože se ti něco nelíbí.
Ps kdyby ses podíval jak se vyvíjejí hry v NG tak to opravdu nerozhoduje jen jeden člověk jak se bude hra ubírat.
Neřekla ti to…. Se ji zeptej až ti bude dávat dobrou noc 😂😂
Jo no sad že většina jsou ovečky XD to je jako ta většina co zastávají všechny ty sračky v televizi doufám že si taky klekneš za černé před večeří jako většina a že jako většina odsuzuješ rusko a miluješ každé COD co se prodává po miliónech protože je to best hra ever XD
TLOU1 na mě dodnes funguje lépe, ale u dvojky nemám pocit, že tohle jsem už někde viděl nebo hrál. Převrátit koncept příběhu a dostat nový pohled na svého hrdinu, to jsem snad ještě neviděl. Bohužel druhá půlka hry je úmorně natahovaná a i když se člověk rád noří do svých oblíbených příběhů a rochňá se, pár pasáží bych bez mrknutí oka pokrátil. Jsem dost zvědav kam nás zavede třetí díl, ale tak nějak lze vytušit, že to bude opět v závěru konzolové generace.
Já TLOU 2 obdivuji. Vždycky jsem si přál aby vyšlo na PC. Ta technická stránka a detaily jsou úžasné, stejně jako emoce postav (a líbil se mi i příběh, oproti mnohým). Nicméně pak jsem za 1) dostal na PC Red Dead Redemption 2 a za 2) jsem si zahrál na vlastní kůži remaster jedničky na PS4 a… přišlo poměrně velké zklamání. Je pravda, že jsem remaster hrál loni, tj. 2021 a už se to jaksi „nechytlo“. Na PC jsem od vydání původní TLOU hrál hry, které už jsou mnohem dál… už mě to prostě nechytlo za koule tak, jako kdybych TLOU 1 hrál v době vydání. Svět TLOU dohnal a objevily se mezitím už lepší hry… Jak Red Dead 2, tak třeba i ten God Of War mě bavil víc nebo MSG V či Death Stranding a jiné.
Vyjma hnusné grafiky (sorry jako, ale TLOU remaster byl děsnej a srovnání s remakem to jasně dokazuje) mi strašně vadil brutálně nalinkovaný průchod. TLOU jednička je šílený koridor a navíc ty pidi levely… Prostě už to na mě nezafungovalo. Když jsem to zjistil, tak jsem poptávku po ex-exkluzivitách SONY na PC hodně rychle přehodnotil. TLOU zapadlo na poslední místo. Nyní u mě jasně vede Returnal, pak Spider-man: Remaster, následně Uncharted kolekce a nakonec až TLOU: Remake. Ten si rád dám, protože graficky se takřka sjednotil s dvojkou a tak je pořád o co stát. Ačkoliv velikost jednotlivých oblastí a koridorovost se nezmění. I tak se ale těším, až si to dám vklidu na svém PC.
jo stěžuj si na koridory ve hře co byla dělaná na ps3 XD lidi se poserou až zjistí že remake za 2000kč dohrají za 7h protože to je herní doba 1 XD ne jako 30H v tlou 2
TLOU1 je hra z PS3 a ten remaster měl smysl na začátku PS4, protože framerate. Já hrál jedničku naposled před vydáním TLOU2 a leveldesign je hodně, hodně mizerný v některých místech. V TLOU2 jsou některé průchody o dost volnější, asi jako v Uncharted 4. Bylo by fajn, kdyby remake TLOU1 nebyl jen 1:1, protože některé pasáže by potřebovaly vylepšit (především do příchodu k přehradě), ale obávám se, že na to nebyla odvaha.
Jsem dost zvědavý, zda do toho remaku dodají bojový systém z dvojky, protože ten mi přišel výborný.
ten tam bude určitě ale nečekám že předělání lokace aby měli takovej prostor jako 2 takže ta hra bude furt stejně dlouhá i s DLC a bude to prostě jen grafika a gameplay 2
Tesite se co ? XD treba got of war easy souboje me nebavilo prostredi, pro me mela hra nulovou hodnotu ,,,,, jsou hry ktere dostanou7 a jsou milionkrat lepsi ,,,,, pro mene chapave nejsem trol ale vy mate problem pochopit vcetne vztahu ze vse je individualni XD at zije tiktok XD Preju vam to atvas to bavi neni to muj salek kavy … f6 ? 10 jasna 10 ……
AAaaaa…. místní knihovna s veřejným internetem v Blátošlapech otevřela a ikona obce s dokončeným vzděláním 3. třídy zvláštní školy ji navštívila nebo spíš XD jak píšeš. Teším se, až si zahraješ svůj Karel-got of war.
Kde se pořád berou? Koukám, že novic KrupisekUzasnejDen, nahradil pod kamenem zalezlého jistého cypa, který odsud vyvanul jako nechtěný smrádek (tedy aspoň poslední cirka 3 měsíce po něm není ani vidu ani slechu). Jakmile zmizí jeden, ihned jeho místo zacelý další trololog. A velmi zajímavé je, že to jsou vždy experti na psané slovo. Absolventi lupanské či kotěhůlkovské obecní tříletky Jako přes kopírák! Got of Var!
TLOU 2 patří vedle posledního God of war a Red Dead Redemption 2 do mé osobní Top 3 her, které jsem hrál.
Příběh se někomu může zdát nelogický, ale podle mě se postavy občas nelogicky rozhodují úplně stejně, jako to často lidi dělají i v reálném životě. Ani pan Spock se snad nemůže pochlubit tím, že by se řídil vždy logikou, takže od obyčejných lidí se to taky příliš očekávat nedá
Ja si naopak myslim, ze vetsina lidi se snazi rozhodovat logicky, ale muze se stat, ze maji neuplne informace (to byva spise pravidlo, nez vyjimka) a proto muze vypadat rozhodnuti jako nelogicke z pohledu toho, kdo treba nejake dodatecne relevantni informace ma. Tento princip je vystizne pritomny ve rceni „po bitve je kazdy general“.
V teto hre ale delaji postavy nelogicka rozhodnuti i pri znalosti relevantnich informaci, nekdy dokonce zcela ignoruji logiku a ridi se jen zaslepenymi emocemi a nekdy rozhodnuti tak bije do oci, ze to vypada jako rozhodnuti scenaristy, nikoliv te postavy. Proste ze scenarista pro svuj pribeh potreboval, aby se postava takto rozhodla, prestoze ona k tomu nema predpoklady.
Co se tyce Spocka, pokud mate na mysli specificky filmovou postavu, tak ten vzdy inklinoval k logice. Ve starsich dilech zcela jednoznacne, v novejsich dilech byva ukazany rozpor mezi tim, co mu veli „hlava“ a co „srdce“, ale i tak inklinuje k te „hlave“ a je pouze naznaceny onen rozpor behem rozhodovani. Ja se mohu zcela smele oznacit za osobnost, ktera spada do archetypu Spocka (tvrdim to na zaklade vysledku osobnostniho testu) a mohu vam rici, ze mam logicke i sny. (To se samozrejme nevylucuje s fantazii.) Proste kdyz je clovek nejakym typem osobnosti, odrazi se to zpravidla ve vsem, co dela.
Můžete uvést pár případů nelogických rozhodnutí ?
tak možná ve filmech v reálu se rozhoduješ docela normálně pokuď nejsi idiot XD Ale určitě nebudeš honit abby přes půl ameriky s těhotnou holkou XD
Jendus Par prikladu tykajicich se posledni casti hry jsem uvedl zde: https://www.zing.cz/novinky/96362524/podivejte-se-na-dalsi-srovnani-the-last-of-us-part-i-s-puvodni-hrou-a-dr/#comment-965875
Pridam jeste nejake dalsi postrehy …
Ellie mi pripada jako ztelesneni chaosu, zmatku a rozporuplnosti, kde mi temer nic nedava smysl. Nedokazal jsem se s ni ztotoznit. Pripadala mi protivna a naladova, ignorujici deni okolo dokud se to nedotyka neceho specifickeho, milujici a nenavidici Joela zaroven a tak trosku i sebe samu. Takova snehova vlocka, castecne i „emo“, ktera je nepravdepodobna v postapokalypticke dobe a jakou produkuje predevsim spolecnost, kde je „dostatek a blahobyt“, protoze v prostredi, kde se denne bojuje o zivot, na to neni prostor a clovek ma jine priority.
To je par veci, ktere mi na tom pribehu vadily, ale neni to uplny vycet. Chtel jste alespon par, tak myslim, ze to pro ilustraci staci.
Sice s tím nesouhlasím ale díky za odpověď. To že jste se nedokázal vcítit do charakteru postav neznamená že jednají nelogicky. Kdoví jak by jste se cítil po letech hledání a stopování a když by jste měl pomstu na dosah (Abby,Joel), jak by jste zachoval? Potřebujete odpovědi nebo pomstu? Myslím že člověk může jednat v afektu i po letech. A odstavec o Ellie? Vypsal jste charakterové vady ,ne nelogické uvažování.
Jendus Ten dodatek byl pro doplneni. Hlavni vyhrady jsem popsal v odkazu https://www.zing.cz/novinky/96362524/podivejte-se-na-dalsi-srovnani-the-last-of-us-part-i-s-puvodni-hrou-a-dr/#comment-965875
Zminil jsem osobnost Ellie proto, ze si myslim, ze takova osobnost je dost nepravdepodobna v postapokalypticke spolecnosti. Tim jsem narazel na svevolnost scenaristy takovy typ osobnosti zaradit do pribehu z takoveho prostredi. Cili popis charakteru nemel byt priklad nelogickeho chovani postavy. Pokud jsem to nevyjadril presne, omlouvam se.
Mimochodem, existuje i vedecky experiment na mysich, ze u nich situace s nadbytkem a situace s nedostatkem potravy vede k vyvoji jinych charakterovych vlastnosti. To je dalsi duvod, proc mi pripada osobnost Ellie do postapokalyptickeho sveta nezapadajici.
S farmou souhlasím , tam mohl být konec hry . Je pravda ze Tommy se tam mihne a Ellie hned druhy den odjíždí a zanechává Dinu s dítětem samotnou. To moc smysl nedávalo , ale jak jsem psal ,kdoví jak by se každý z nás zachoval.
Ellie se se smrtí Joela a Jessieho nevyrovnala, jak je popsáno v jejím deníku a ostatně i ukázáno přímo v gameplayi (je jedno, že si Niemand myslí, že na to měla času dost), a najednou dostala od Tommyho konkrétní cíl. Její rozhodnutí je náhlé, ale ne nelogické nebo nečekané – je to jako drogově závislý člověk na odvykačce, který podlehne pokušení.
TheEvo To je ono. Nedokazal bych se ztotoznit s drogove zavislym clovekem, ktery si dobrovolne nechal vzit kontrolu sveho zivota ze svych rukou a ktery se dobrovolne sam sebe nici. Nechtel bych hrat hru za takovou postavu. Kdyz uz je clovek drogove zavisly, je to tezke, ale aby se clovek do takoveho stavu dostal, zpravidla to je otazka jeho svobodne vule. (Ano, uznavam, ze existuji i pripady, kdy je clovek zavisly na lecich, ktere „musi“ brat.)
Ja jsem si v zivote take prosel velice tezkym obdobim spojenym se ztratou velice blizkeho cloveka. Citil jsem se hrozne, plakal jsem ze zalu, byl jsem na tom psychicky ne moc dobre a uzavrel jsem se jeste vice do sebe, nez uz jsem uzavreny byl. Ale v zadnem pripade jsem to neresil tim, ze bych si hledal utechu v tom, ze bych mel nad sebou jeste mensi kontrolu. Napriklad skrze alkohol nebo navykove latky. I v tom tezkem obdobi jsem se snazil uvazovat racionalne a nebyt bezduvodne protivny nebo neurvaly na sve okoli. I v te dobe jsem se snazil chovat racionalne a pokousel se od vseho mit emocionalni odstup, abych mel co nejobjektivnejsi pohled, jakeho jsem byl schopen za dane situace.
Neni snad tak tezke pochopit, ze opravdu existuji lide, kteri maji zasadne jiny zebricek hodnot, zpusob uvazovani a typ osobnosti, nez jaky ma Ellie a ze proto se s ni nedokazou ztotoznit a prijmout jeji pohled na vec. Takovi lide pochopitelne asi nebudou videt pribeh Ellie jako neco, co se jim libi, nebot je jim to zcela zasadne cizi a proti zivotnim principum, ktere vyznavaji.
A jéje mám obavy, že se tu dnes zvrtne diskuze (začnou hádky) u připomínky této hry 😁
Doufám, že se pletu 🤷♂️😁
To bol podľa mňa zámer tohoto článku – flame = opakované kliky do diskusie = hurá, máme vysokú čítanosť.
Záměr článku byl oslavit jednu z nejlepších her poslední doby.
Flame nikomu normálnímu nedělá radost, čtenost umíme získávat lepšími způsoby.
Škoda, že je tam naprosto, ale tak nehorázně debilní konec….
Konec je real a good
„Ale neeee … Ta zlá holka co rozmašírovala mého Joelka neumřela :(((( 0 z 10-ti … ta hra je odpad a flusanec do ksichtu pravejm fanouškům !“
Upřímně … celou dobu jsem doufal že chcípne spíš Ellie …
Pan Chytrý
Pro mě konec , mrazení po těle a husina. Dlouho ze mě žádná hra tak neždímala emoce jako TLOU2
konec celá 2 půlka je shit ta hra měla skončit v divadle za Ellie kde zabiješ abby a bye
To by byl příběh o prdu, každopádně Abbyina linka mohla být kratší o 1/3, tam je mnohem větší únava z úmornosti level designu.
Myslíš celý úsek v mrakodrapu? Naopak každý herní designer ti řekne že to byl vrchol toho co můžeš ve hře zažít.
:-))) A právě to dělá tu hru geniální.. Že opravdu velká část lidí prostě neunese tu změnu polohy, ten druhý pohled.. Tohle opravdu ještě nikdy žádná hra nenabídla…
Na konci jsem byl taky vyčerpaný a znechucený. Ale jediný s kým jsem cítil nebyl Joel a už vůbec ne pološílená Ellen.. Ale byla to Abby a Lev..
Náhodou konec je jedna z mála dobrých a konečně trochu logických věcí v jejím příběhu. Té blbce konečně dojde že není a ani nikdy nebyla v právu a jak stupidní je když jednou rukou roztáčí kolotoč který se tou druhou snaží zastavit. Ale že to trvalo ku*evsky dlouho…
Naposledy jsem takový kontrast v příběhu který přiková a hratelnosti která znechutí, cítil u třetího BioShocku.
mám to opačně hratelnost top story shit
Však přesně tohle hlasování tam je🤦🤦🤦
Zatím nejlepší hra co jsem doposud hrál od začátku do konce jsem to žral 🥰
To už je dva roky stará?! Tak to chce remake jedničky, oh wait.
Chce, protože PC! Remaster vypadá oproti remaku hodně zastarale. A to píšu ne jako divák, ale člověk, co remaster hrál cca do 1/4 u souseda. Těším se, až si to dám pěkně vyleštěný na PC.