Vzhledem k posledním zprávám okolo her Gotham Knights a A Plague Tale: Requiem se znovu rozjela diskuze na téma frameratu v konzolových hrách. Zatímco u minulé generace už si hráči zvykli na 30 FPS, drtivá většina titulů na PS5 či XSX/XSS podporuje i 60, či dokonce 120 snímků za sekundu. Přesto tu teď budeme mít dvě očekávané hry, které nic takového nenabídnou. A jaký je důvod?
K tématu se na Twitteru vyjádřil vývojář Lee Devonald, který pracuje ve studiu Rocksteady:
„Přál bych si, aby hráči pochopili, co znamená 60 FPS, myšleno co všechno by tím ‚ztratili‘, aby hra běžela rychle. Ještě k tomu, když tady máme current gen konzoli, která není o moc lepší než minulá generace.“
I wish gamers understood what 60fps means, in terms of all of the things they *lose* to make the game run that fast.
Especially taking into account that we have a current gen console that's not much better than a last gen one. https://t.co/JNn1qYAbNP
— Lee Devonald (@LeeDevonald) October 15, 2022
V dalším tweetu již přímo označil Xbox Series S a označil ho za „bramboru“.
The Deries S exists though. and Microsoft won't let you launch on one without the other.
And entire generation of games, hamstrung by that potato.
— Lee Devonald (@LeeDevonald) October 15, 2022
Tímto stanoviskem Devonald pobouřil řadu lidí, kteří psali na tweet reagovali. Zmínit můžeme například Lance McDonalda, který se už dlouhou dobu zabývá technickou stránkou her:
„Lol takhle hry opravdu nefungují. To je jako říct, že každá PC hra musí běžet na 5 FPS, protože existuje GeForce 730.“
lol this isn’t how games work at all. That’s like saying every PC game needs to be 5fps because GeForce 730 exists. https://t.co/orJRwRrbTW
— Lance McDonald (@manfightdragon) October 16, 2022
Na něj navázal ředitel oddělení QA ve studiu Keywords, který říká, že samozřejmě vývojáři musí optimalizovat na tu nejméně výkonnou platformu z generace, ale nijak jim to nebrání v tom, aby optimalizovali také na ty další platformy. Jenom to zkrátka zabírá více času a úsilí.
Yeah if you’re shipping multiplatform you have to optimise for the lowest performer, but there’s nothing stopping you ALSO optimising for the other devices too. It just takes more time and effort to do so, and I’m guessing they had to make some scope cuts.
— Jason Imms 🅽🅸🅲🅴 (@jasonimms) October 16, 2022
Je tedy skutečný důvod nedostatek času, či snad financí? To se asi jen tak nedozvíme. Každopádně výmluva ohledně Xbox Series S úplně neplatí, protože i na této konzoli jsme za ty dva roky, co je konzole na trhu, viděli řadu titulů, která dokázala běžet na 60 FPS.
Doufejme tedy, že obě nadcházející hry jsou pouze výjimkami a další tituly už zase 60 FPS nabídnou.
No obávám se že většina her bude v budoucnu 30fps jako ty bylo kdysi, protože nikomu nebude zbývat čas na optimalizaci pro 60fps. Pokud je to problém u studia velikosti wb montreal, tak se na to vyse*ou všichni
Kamaráde ty myslíš že “uoptimalizuješ” výkon na dvojnásobek bez změny kvality zobrazení??? Proboha jeho.
Někteří lidé si pletou pojem z průjmem.
Vývojáři nastavili “nějak” detaily (PS5 má řekněmě VERY HIGH ekvivalent nastavení v PC). No a tam to udrží min hodnoty jen kolem 30fps, takže to musejí zamknout na 30fps. Pokud by grafiku nastavili tak, aby zvládala 60fps, muselo by se jít na natavení třeba MEDIUM a to oni na PS5 nechtějí. Tak se prostě rozhodli.
Jestli si někdo myslí, že na konzoli bude už nafurt běžných 60fps tak nebude.
Přesně co jsem říkal už před tím. Je to jen lenost vývojářů. O ničem jiném to není. Docela mě v tomhle zklamali. Doufám že alespoň ta hra bude za něco stát. Ale po fiasku s Avengers už tomu moc nevěřím.
Další co si myslí že lze prostě nějakým čarovným prostkem uoptimalizovat 100% nárůst výkonu.
Xbox series S je v pohode. Tam to klidně muže jet 30fps. Ale u series X to jsou jen výmluvy. To je snad každému jasné.
To jsou přesně ty chvíle, kdy jsem moc rád, že mám k PS5 i herní PC.
yes nejlip mit oboje kdyz to jde …
K cemu je mit PC kdyz ty hry maj Lock na 30FPS takze ani s 4090 to proste vic neda bez modu 💁