Na akci The Game Awards jsme se konečně dočkali potvrzení PC verze roguelite akce Returnal, o které se spekulovalo už několik měsíců. Krátce nato byla zveřejněna produktová stránka na Steamu, kde jsme se kromě popisu hry dočkali také velmi zajímavých informací, a to systémových požadavků. Returnal byla dosud PS5 exkluzivita, což už samo o sobě říká, že jde o poměrně náročnou hru, hardwarové nároky to pouze potvrzují.
Ty minimální vás asi tolik nepřekvapí. Procesor alespoň Intel Core i5-6400 či AMD Ryzen 5 1500X, k tomu 16 GB RAM a grafická karta Nvidia GeForce GTX 1060 s 6 GB VRAM nebo AMD Radeon RX 580 s 8 GB VRAM. Zajímavější je to s operační pamětí, kde už v základních požadavcích najdete číslo 16 GB, většinou je to 8. Hra si dále vyžádá 60 GB místa na disku a doporučeno je samozřejmě SSD.
Co se týče doporučených požadavků, měli byste si připravit CPU alespoň Intel Core i7-8700 nebo Ryzen 7 2700X od AMD a k tomu grafickou kartu Nvidia RTX 2070 Super (8 GB VRAM) nebo AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB). Zdaleka nejpozoruhodnější je zde opět RAM, protože je zde uvedeno 32 GB, což je u hry opravdu nevídané. Budeme si počkat na vydání, jestli hra skutečně takovou kapacitu potřebuje.
Na závěr bych ještě doplnil, že na PC verzi spolupracují autoři hry z finského studia Housemarque se společností Climax Studios. Returnal dorazí i s updaty, které dorazily na PS5 až později, tedy Tower of Sisyphus a kooperativní režim. Ten nicméně bude fungovat pouze s dalšími hráči na PC, nikoli na PlayStationu.
Přesné datum vydání Returnalu na PC zatím neznáme. Hru si zatím alespoň můžete přidat do seznamu přání na Steamu.
Ha! Returnal jde již předobjednat na PC na Steamu! Teď to na mě vykouklo Paráda!!! Hra se odemkne 15. února! Tvl to jsou žně ten první kvartál! Tak ještě prosím Ghost of Tshushima a už mi nic z konzolí nebude chybět!
To běží na Google Chrome enginu, nebo proč to chce 32GB RAM?
Je to aspon hratelný, a nebo je to 5 minut chůze a šup na další cutscenu?
Většinou je to 5 minut chůze a šup na cutscénu. Žádný otevřený svět jako má Star Citizen. 16gb ram je už dnes opravdu málo zejména u her, které jsou portované z konzole. Hry jako je BF-5 nebo Warzone vám spotřebují i se systémem okolo 13 – 20GB ram, ale mají otevřený a interaktivní svět. Tohle je scriptovaný sen
v uzavřených lokacích s blbou optimalizací. Zajímavosti je, že PS5 má jen 16 GB ram a hra na něm jede velmi dobře…Zde je krásně vidět, že nemůže jet na nativním rozlišení 4k, protože by to PS5 jednoduše nezvládla se 16 GB ram a slabým grafickým výkonem ostatně jako vždy. Tak se využívá funkce DSR neboli dynamic super resolution, která nebere tolik výkonu. V konzolích PS5 používají výkon ořezaných grafik tipu RTX 2070 a možná i slabších.
Ta hra mě extremně zaujala podle prvniho traileru ale kdyz sem se dozvedel ze je to „rogue lite/like“ tak jsem trochu ztratil zájem.. ale budto tomu dám šanci nebo minimálně mrknu na příběh na youtube protože ten filozofickej přesah působí impozantne.
Nadešel čas na upgrade PC
Pojede to normálně i na 16…
Víc rám se vždy hodí. Časem bych stejne dokoupil.
Vzhledem k tomu, že má PS5 16GB ram, tak určitě to pojede i na PC se 16 GB ram. Na PC Verzi God Of War si můžeš nastavit originální nastavení grafiky z PS4 nebo vysoké a ultra pro PC. Pak se ti zvedne i nárok na paměť RAM. Možná to bude podporovat i Returnal, protože konzolové exclusivity jsou portem na PC a vzhledem k tomu se přizpůsobí i grafická nastavení, která logicky vzrostou a jsou neoptimalizovaná oproti kterémukoliv jinému titulu určeného pro PC. Konzolové hry jsou vždy graficky ořezané a uzpůsobené slabšímu hardwaru. Do konzole nelze narvat grafiku o rozměru 30 cm. To samé platí o chlazení, napájecím zdroji atd.
Tuhle hru si občas zahraju,na PS5 to je špička ,funguje skvěle. Každému však nesedne,že každou smrt začínáte od začátku nebo ,že potkáte chobotničku jak z Matrixu těsně před bosem a ta vám klidně sebere půlku života ,protože máte zbraň na h….baví mě tam koncept parazitů a jejich vlivu ,ale štve mě systém zbraní v bednách.Pozadavky na PC chápu jednotlivé lokace mají spoustu detailů odlesků ATP.
Chápu požadavek na 32gb ram u her jako je Star Citizen nebo DCS world ale těmhle slušně jebe
Tak načítání her ve windowsech je pořád tragédie i když máš rychlý NVMe disk.Microsoft sice slibuje, že to s DirectStorage změní ale zatím je to bída
PS5 má 16 GB ram ovšem velmi rychlých ram. Pokud se jedná o port z PS5, nároky budou na PC logicky dvojnásobné zejména v ultra nastaveních a nativním rozlišení. V takových detailech by hra na PS5 nebyla hratelná. Hold slabý HW konzolí si vybere svou daň zejména na PC portech.
Jelikož Returnal běží na PS5 při dynamickým 4k 60fps a navíc s raytracingem tak nemáš pravdu. Výkon konzole se nikdy nerovná výkonu PC. A 16gb RAM na PS5 bohatě stačí, využívá rychlou SDRAM,kde se data nahrávají rovnou z SSD,je to mnohem efektivnější. Proto se ty hry tak rychle načítají
Aha, takže 8GB grafika, ale máme si připravit 32GB ram… To předem svědčí o dobré optimalizaci.
Mám 32GB asi 3 roky a nejvíc jsem měl zatíženo asi ve Warzone, kde mi to vylezlo na 22GB…
A těch 32GB je aspoň pro 4K rozlišení? Jinak je to totálně odfláknutá optimalizace, kdyby tolik paměti chtěli pro fullhd nebo qhd hraní.
Rozlišení si bere z vram
to sice ano , ale cim vetsi rozliseni tim i vetsi naloz na ramky …
Pletes se, cim vyssi rozliseni, tim vyssi zatez i na ram ne jenom na vram u karty ale i na cpu, takze ma pravdu. Spis to bude zprasena optimalizace, kdyz je to hra z PS5, kde je uz cca 2 roky stary hardware. Takovy naroky bych cekal spis u Crysis 4!! Snad tam bude zase poradny pokrok v grafice a stane se nejhezci hrou v dobe vydani!
Pánové ono je to ve skutečnosti tak, že ta hra vycelku normálně poběží na 16GB a v některých specifických situacích může jít na 18-19GB – třeba. No ale na 20GB se upgraduje blbě, mohli by tam dát recommended 24GB – asi ideální, ale rozhodli se, že se RAM typicky přidává hlavně v násobcích. Nemyslím, že by ta hra NUTNĚ zabírala třeba 28GB v paměti.
Tohle video a dalších hromada testů s tebou moc nesouhlasí. https://www.youtube.com/watch?v=NP2JiYkseVU&t=684s .Aji kdyby si to bralo 10 procent z ram tak jeho narážka na rozlišení nemá moc smysl protože by to stejně nevysvětlilo 32 gb ram. Jak píše Dave tak si to samozřejmě ani nebude brát tolik.
PS5 je omezená na 16 GB ram. Proto se využívá místo nativního rozlišení funkce DSR, která bere méně výkonu. Na PC máš možnost obojího. Většina highend pc už zvládne i nativní 4k 60hz rozlišení v ultra nastavení. Pokud uděláš port z PlayStationu na pc, tak je jasné, že se nároky zdvojnásobí. Ale originální konzolové grafické nastavení Returnal by mělo zvládnout PC se 16 GB ram úplně v pohodě. Hold oželíš vysoké a ultra nastavení + ray tracing nebo střední detaily DXR.
Na PS5 hra Returnal nepojede v nativním rozlišení 4k, ale pouze při DSR, středních detailech a k tomu ji stačí 16gb ram. Na PC bude rozlišení nativní UHD, ultra detaily a hlavně se bude jednat o port z PS5, tudíž dvojnásobné HW požadavky.